וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חומר חקירה רב": ממצאי DNA מהאונס בקפריסין יתקבלו במהלך השבוע

20.7.2019 / 22:34

שלושה מהחשודים באונס, בהם גם החשוד המרכזי, מודים שקיימו יחסי מין עם הנערה, אולם בהסכמה. שישה מהחשודים הנוספים סיפקו גרסה חדשה לחוקרים לפיה הודו כי נכחו במקום. בקהילה היהודית באי מנסים לסייע לעצורים, אולם מתנערים מהמעשים: "מספקים תירוצים לאנטישמים"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

חמישה מהנערים החשודים באונס התיירת הבריטית בת ה-19 באיה נאפה נחקרו היום (שבת) במטה המשטרה בניקוסיה, בירת קפריסין. החקירות נמשכו שעות ארוכות. בין הנחקרים היה החשוד המרכזי בפרשה. הוא ושניים נוספים מודים שקיימו יחסי מין עם הצעירה, אבל אומרים כי הכל היה בהסכמה. תשעה אחרים הכחישו שהיו בחדר, אולם שישה מהם כבר סיפקו לחוקרים גרסה חדשה בה הם מודים כי נכחו במקום.

גורם המצוי בחקירה רמז היום כי תוצאות DNA ראשוניות צפויות כבר בשלישי-רביעי. הוא העריך כי בימים הקרובים יהיו גם שיחרורים למי שיאומת האליבי שלו. אבל לאחר שנחקרו עוד חמישה מהצעירים היום, אמר גורם אחר כי הסיכויים לשחרור לפני מיצוי שמונה ימי המעצר - קלושים. בידי החוקרים כמה סרטונים שצילמו החשודים עצמם במהלך הלילה ובכלל זה בחדר עצמו, במהלך האונס המיוחס להם. כעת יש ברשותם חומר צפייה רב הנדרש לניתוח, שאף דורש תרגום מאנגלית ומעברית.

החשודים ההישראלים באונס התיירת בקפריסין מובאים להארכת מעצר 18 ביוני 2019. AP
החשודים הישראלים מובאים לבית המשפט, לפני יומיים/AP

בקהילה היהודית של קפריסין מנסים לעזור לעצורים, וגם למשפחות. מיום רביעי שעבר, היום בו נעצרו הצעירים, דואגים להביא להם אוכל כשר לארבעה בתי המעצר בהם הם מוחזקים. עניין לוגיסטי לא פשוט והכל בתרומתו של נדבן יהודי מקומי שביקש לשמור על עילום שמו. הם קיבלו גם אוכל לשבת. הקהילה היהודית בעיר לרנקה הסמוכה דאגה לסעודת שבת גם למשפחות העצורים שהגיעו לעיר.

החשודים ההישראלים באונס התיירת בקפריסין מובאים להארכת מעצר 18 ביוני 2019. רויטרס
חלק מהחשודים סיפקו גרסה נוספת. קפריסין לפני יומיים/רויטרס

"אני ישראלי וכשיהודי בצרה אני עוזר לו", אומר דויד עזריאל, נהג ומדריך תיירים מלרנקה שפוקד את איה נאפה במסגרת עבודתו מדי שבוע ועכשיו מסייע למשפחות העצורים שממשיכות להגיע לאי ככל שנוקפים הימים. "צריך לתת למשטרה לעשות את העבודה שלה. כמובן שאם יימצאו הצעירים שלנו אשמים בדבר כזה מגיע להם העונש החמור ביותר. אבל בינתיים אירוע כזה נותן תחמושת לכל האנטישמים בעולם, למרות שכאן בקפריסין הדיווחים היו עד כה שקולים מאוד ומאוזנים מאוד. תזכור שאת ישראל רואים כאן כבעלת ברית מהמדרגה הראשונה. בקפריסין סומכים עלינו בגלל המצב שלהם מול טורקיה. הם לא מתרגשים יותר מדי מהסיפור. אבל הבריטים די כועסים. זה ברור. אונס זה אחד הפשעים החמורים. ואונס קבוצתי עוד יותר. לכולנו יש בנות, אימהות וכלות, אז כל אחד יכול להבין את זה".

"איה נאפה זה מקום של הוללות", הוסיף עזריאל. "הכולל מועדונים מפוצצים אלפי צעירים בלי חולצה, בנות חצי ערומות, גם ברחובות. נכנסתי למרכז העיר לפני שבועיים-שלושה ונאלצתי לנסוע שלושה קמ"ש בין שיכורים מתנדנדים. פחדתי שמישהו יפול לי בין הגלגלים. אבל, אונס זו לא הוללות. אונס זה אונס".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חדר המלון בקפריסין בו התרחש האונס/מערכת וואלה!, צילום מסך

לטענת המשטרה, החשוד המרכזי בפרשה כבר שינה את גרסתו שלוש פעמים, עד שהודה לבסוף כי בעת ששכב עם התיירת בחדרו, היו נוכחים בחדר גם חבריו. לטענתה הם צפו במתרחש, ואחר כך היו כולם שותפים מלאים לאונס הקבוצתי שנעשה בה עד שנמלטה עירומה אל מחוץ לחדר כשהם רודפים אחריה.

בינתיים, הרשויות בקפריסין ממשיכות בחקירה תוך גביית עדויות מעובדי המלון ועדים נוספים, וכן צפייה בסרטוני אבטחה ותיעוד שנמצא על 11 טלפונים ניידים של הנערים החשודים. לאחר הדיון בבית המשפט נלקחו העצורים למתקני כליאה שונים ברחבי האי, שם הם מוחזקים בהפרדה, כדי להקשות עליהם לתאם גרסאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully