וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יוצאים הביתה": מירי בת השלוש תחלים מלוקמיה נדירה בדירה חדשה

22.7.2019 / 19:00

אחרי שחלתה במחלת הסרטן הנדירה, מירי בת השלוש לא שוחררה מאשפוז בבית החולים נוכח הצפיפות בדירת משפחתה מרובת הילדים. כעת היא התרגשה לשמוע כי תעבור לבית חדש הודות לקמפיין גיוס המונים שהובילה עמותת "רחשי לב". אביה סיפר: "היינו כחולמים, עם ישראל חיבק אותנו"

צילום: שמעון כץ, עמותת "רחשי לב", עריכה: תומר לוי

אחרי שאושפזה לתקופה ארוכה בשל הלוקמיה הנדירה שבה חלתה, גילתה אתמול (שני) מירי ברנר בת השלוש שהיא סוף סוף משתחררת מבית החולים - ויכולה לשוב לחיק משפחתה. בעקבות ההחמרה במצבה והעובדה שהיא בת למשפחה מרובת ילדים המתגוררת בדירת שני חדרים, הוחלט בעצת רופאיה שלא לשחררה מהמחלקה האונקולוגית שבבית החולים ספרא לילדים בשיבא שבתל השומר, עד לסיום טיפולי הכימותרפיה שעברה והשיפור במצבה הבריאותי. עמותת "רחשי לב" שמלווה ילדים חולי סרטן, ובהם גם את משפחת ברנר, התגייסה והשיקה לפני כמה חודשים קמפיין לגיוס המונים שיסייע למשפחה ברכישת דירה שתותאם למצבה הרגיש של מירי, כך שהיא תוכל שוב להתאחד עם אחיה.

"שמרנו על זה בהפתעה, מירי הייתה בהלם כשאמרנו לה שיוצאים הביתה", אמר היום (שני) לוואלה! NEWS בהתרגשות אהרון, אביה של מירי, אחרי שהגיע זמנה לשוב הביתה לקראת המעבר לבית החדש. "בעקבות הבעיה שהתפתחה בכבד שלה בעקבות המחלה, נערכו דיונים רבים בבית החולים האם נכון לשחרר את מירי מאשפוז בגלל ההטבה במצבה וסיום טיפולי הכימותרפיה שעברה, ורק לאחר שהוחלט על דרך טיפול שלא דורשת אשפוז קבוע בבית החולים, ושקיבלנו את האישורים - גילינו לה שהולכים הביתה, ומירי הקטנה אמרה שממש התרגשה מההודעה שלנו ישר ענתה לי: לגמרי לגמרי".

מירי ברנר, מרכז הרפואי שיבא, תל השומר 13 ביוני 2019. ראובן קסטרו
"מירי הייתה בהלם כשאמרנו לה שיוצאים הביתה".מירי בת השלוש/ראובן קסטרו

לדברי אהרון, בימים הקרובים צפויה המשפחה לעבור למשכנה החדש בעיר באזור המרכז. "היום זהו ממש היום הראשון בבית, עם האחים שלא ראתה הרבה זמן, ובסביבה שלא הסתובבה בה תקופה ארוכה", אמר. "היינו כחולמים. היא לא זכרה איך הבית נראה, היא לא ראתה אותו רצוף כמעט ארבעה חודשים בחצי שנה הזאת".

הוא סיפר על האיחוד המשפחתי: "בשביל כולם זה ממש יום חג, כולם בבית עם מירי, שמחים ומאושרים יחדיו. מירי פשוט חוגגת, כל האחים היו ערים עם מירי עד השעות הקטנות של הלילה והיום כולם נשארו להיות איתה. כולם רוצים עוד דקה, עוד רגע בחזרה לחיים הנורמליים כמה שאפשר".

לטענתו, הדבר הראשון שהיא ביקשה לעשות הבוקר זה לצאת עם אמה למכולת השכונתית כדי לקנות "אוכל שהוא לא אוכל של בית חולים. מירי שלנו ילדה מאוד חכמה, היא מנסה להחזיר ולסגל את עצמה לשגרה במהרה. הדרך עוד ארוכה לשגרה, אבל לנו ולמירי יש את הכוחות, ברוך השם. צריך להמשיך להתפלל ולהמשיך בשיקום הלב של מירי שנפגע במהלך המחלה".

"התמיכה הכלכלית חצתה מגזרים, ימים וגבולות"

עוד סיפר אביה של מירי על מפגש מרגש שהתקיים אתמול בבית המשפחה עם חברותיה, שאותן לא פגשה חודשים ארוכים בגלל המחלה. "צריך להבין שעד היום החברות היחידות שלה היו בחורות בנות 18, מתנדבות בעמותת 'רחשי לב' שבילו איתה שעות רבות, ואתמול הגיעו לבקר אותה חברות מהגן שלא ראו אותה חודשים רבים. מירי ממש בחנה אותן מלמעלה למטה, לא רגילה לראות שוב את החברות הטובות שלה מימי הגן, ילדות בגילה".

אהרון ביקש להודות לכל הגורמים שסייעו לכך שמירי תוכל להשתחרר מבית החולים ולעבור בקרוב לביתה החדש. "עמותת רחשי לב - מדובר במלאכים הכי טובים שיכולנו לפגוש בחיים שלנו, נזכור אותם תמיד, ולכל עם ישראל שחיבק אותנו המון לאורך התקופה בתרומות, במסרים מרגשים למשפחה ולמירי שלנו. התמיכה הכלכלית חצתה מגזרים, ימים וגבולות וריגשה אותנו מאוד, מכל גווני הקשת סייעו לנו, זה עזר לנו מאוד, ונתן לנו הרבה שמחה וכוחות, כולם מדהימים, ברכה לכולם".

מנכ"ל עמותת "רחשי לב", שימי גשייד, שעוזרת ותומכת במירי ובני משפחתה, אמר לוואלה! NEWS: "אנו מלאי הערכה ללב החם של אזרחי ישראל, שבזכותם מירי יכולה לצאת מבית החולים לבית ולחדר מותאם לצרכיה. אין מילים שיכולות לתאר את האושר של מירי שיכולה לצאת הביתה מהאשפוז, לפגוש את האחים שלה ולהיות שוב בבית". העמותה הוקמה בשנת 1989 על ידי הרב ראובן גשייד, במטרה לסייע ולתמוך בילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם. העמותה פועלת בבתי החולים איכילוב ותל השומר, ומטפלת מדי שנה בכ-500 ילדים וצעירים.

מרכז הרפואי שיבא, תל השומר 13 ביוני 2019. ראובן קסטרו
"בשביל כולם זה ממש יום חג". החדר של מירי בבית החולים שיבא./ראובן קסטרו

סיפורה יוצא הדופן של מירי בת השלוש פורסם לפני כחודש בוואלה! NEWS. "אני כל כך רוצה לחזור הביתה. אני גרה בבית החולים, יש לי לוקמיה ואני עוברת כאן טיפולים", היא סיפרה אז ממיטת חוליה. "הלוקמיה שלי מאוד נדירה, הרופאים אומרים שרק לעוד מישהו אחד יש לוקמיה כמו שלי. הם לא יודעים מתי היא מתפתחת ולכן הם לא יכולים לעקוב אחריה, וזה הופך אותה למאוד מסוכנת. המחלה פגעה לי כבר בלב, והוא הפך להיות ממש חלש. בגלל זה לא מרשים לי להיות במקומות צפופים ולא מספיק מרווחים. כמו הבית שלי".

עוד היא סיפרה על הדירה שבה התגוררה עם משפחתה במרכז הארץ כי "הרופאים לא מרשים לי לחזור לבית שלנו, כי הוא קטן מדי. אני אוהבת את הבית, והייתי חוזרת לשם הרגע אם יכולתי. אבל הוא צפוף מדי, ולא מספיק מאוורר. אנחנו ישנים שם צפופים ביחד חמישה ילדים. להורים שלי אין כסף לבית מרווח יותר. אני כל כך רוצה לחזור הביתה בחופשות בין הטיפולים ולא מרשים לי, אפילו לא לתקופה קצרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully