וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המו"מ עם משרד הבריאות התפוצץ: האחיות ישבתו מחר במערכת הבריאות

22.7.2019 / 21:07

אחרי שמאות מחו מול משרד הבריאות על תנאי העסקתם, פגישת האחים והאחיות עם מנכ"ל משרד הבריאות הגיעה למבוי סתום. בתגובה הודיעו על שביתה בבתי החולים כשחדרי הניתוח יעבדו במתכונת חירום ומחלקות האשפוז במתכונת מצומצמת. משרד הבריאות: "המדינה תפנה לבית הדין לעבודה"

צילום: הסתדרות האחיות, עריכה: טל רזניק

שביתת האחים והאחיות - כל הפרטים:

  • הסתדרות האחים והאחיות הודיעו כי תתקיים מחר שביתה
  • משרד הבריאות: "פגיעה במטופלים, המדינה תפנה לבית הדין לעבודה"
  • 200 אחיות ואחיות הפגינו על תנאי העסקתם

הסתדרות האחים והאחיות בישראל הודיעה הערב (שני) כי תתקיים מחר שביתה במחאה על תנאי ההעסקה, אחרי שהפגישה עם מנכ"ל משרד הבריאות הגיעה למבוי סתום. במסגרת מהשביתה, הצוותים הרפואיים לא יעבדו בשורת שירותים וטיפולים שונים, ואילו האחרים יעבדו במתכונת חירום או במתכונת מצומצמת בלבד.

במשרד הבריאות טענו כי בפגישה הועלו הצעות רבות למניעת השביתה וכי בכוונת המדינה לפנות לבית הדין לעבודה. "נציגי המדינה נפגשו היום עם הסתדרות האחיות במטרה למנוע את הפגיעה הצפויה במטופלים כתוצאה מהשביתה המתוכננת מחר", נמסר. "בישיבה עלו הצעות רבות וקונסטרוקטיביות על מנת למנוע את השביתה. לצערנו המגעים לא הגיעו להסכמה. המדינה תפנה לבית הדין לעבודה מחר".

הפגנת האחיות בירושלים, 22 יולי 2019. הסתדרות האחחיות, עיבוד תמונה
הפגנת האחיות, היום/עיבוד תמונה, הסתדרות האחחיות

בנוסף לשירותים שיושבתו, האחים והאחיות פרסמו הנחיות למתוכנת חירום בבריאות הציבור, טיפות חלב ובריאות התלמיד. בכל עיר תתקיים תורנות של תחנת בריאות המשפחה אחת בלבד למענה פגים ונשים הרות בסיכון. בלשכות תהיה תורנות למקרים דחופים של כלבת, דלקת קרום המוח ומקרי התפרצות מחלה מדבקת או מגפה. דגימות דם - T.S.H ו- P.K.U תילקחנה בלשכות באמצעות אחות תורנות לפעילות זאת, והקהל יידרש להגיע ללשכות הבריאות לשם לקיחת דגימות דם. בנוסף לכך, מרפאת חיסוני חו"ל תישאר סגורה בכל לשכות הבריאות.

מוקדם יותר כ-200 אחים ואחיות הפגינו מול משרד הבריאות בירושלים במחאה על תנאי העסקתם. הפסיכולוגים בשירות הציבורי הודיעו על תמיכה במאבק והודיעו ליו"ר הסתדרות האחים והאחיות אילנה כהן כי הם "עומדים מאוחדים ומביעים את תמיכתנו במחאתם של האחים והאחיות. העומס בו מצויים עובדי מערכת הבריאות כבד מנשוא, ופעם אחר פעם אנחנו רואים כיצד המערכת מטילה עוד ועוד דרישות על הצוותים המטפלים, מבלי להתייחס למצוקת תקנים ולתנאי העובדים שהולכים ונשחקים".

הפגנת האחיות בירושלים, 22 יולי 2019. עיבוד תמונה
הפגנת האחיות, היום/עיבוד תמונה

יו"ר חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות המח"ר, יו"ר הסתדרות הפסיכולוגים בישראל וחברי הוועד המנהל למען הפסיכולוגיה בישראל, הוסיפו במכבתם כי "כל פסיכולוג בשירות הציבורי יודע שמחסור בתקנים הוא מקור למתן שירות לקוי, חסר ושאינו מספק למטופלים את המענה לו הם זקוקים. אנו, שמכירים היטב את מציאות העבודה בתת תקינה נוראית, בעומסי עבודה בלתי אפשריים ובשכר נמוך, עומדים לצד האחים והאחיות המסורים, העובדים בתנאים לא תנאים לאורך שנים רבות".

(עדכון ראשון: 20:31)

הפגנת האחיות בירושלים, 22 יולי 2019. הסתדרות האחיות, עיבוד תמונה
הפגנת האחיות, היום/עיבוד תמונה, הסתדרות האחיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully