וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: פעיל דרוזי של חיזבאללה נהרג בחיסול מסתורי בדרום סוריה

22.7.2019 / 15:08

אנשי אופוזיציה סורים אמרו כי משהור זידאן, תושב הכפר הדרוזי חדאר בגולן הסורי, עבד בזהות בדויה עבור הארגון הלבנוני במשך שנים. לדבריהם, לאחרונה הוא שב עם משימה וזהות חדשה - עד שהמכונית שבה נסע בקוניטרה הותקפה. הם רומזים לאחריות של ישראל

עריכה: תומר לוי

משהור זידאן, פעיל דרוזי בחיזבאללה בדרום סוריה, חוסל אתמול באזור קוניטרה הסמוך לגבול עם ישראל - כך אמרו היום (שני) גורמי אופוזיציה סוריים.

לפי סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א, רקטה פגעה במכונית שלו בזמן שנסע במרחק של כ-15 ק"מ מאזור הגבול המפורז עם ישראל, ועוד כמה אזרחים נהרגו. פעילים באופוזיציה הסורית מעריכים כי היה זה מל"ט ישראלי שאחראי לתקיפה, כפי שדווח כמה פעמים מאז תחילת מלחמת האזרחים בסוריה והמעורבות של חיזבאללה.

עומר חרירי, פעיל אופוזיציה בדרעא, אמר כי זידאן, תושב הכפר הדרוזי חדאר שברמת הגולן, פעל בשירות חיזבאללה במשך כמה שנים תחת זהויות שונות. לדבריו, הוא זומן ללבנון לפני ארבעה חודשים ושב לסוריה עם משימה ותעודת זהות חדשות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אנשי חיזבאללה הגיעו לזירה כדי לזהות את גופתו. משהור זידאן/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי מותו פרסמו כלי תקשורת ועמודי פייסבוק המזוהים עם משטר אסד תמונה שלו עם אחד מילדיו, מאחורי פוסט של רמטכ"ל הארגון לשעבר עימאד מורנייה, שחוסל בדמשק ב-2008 בפעולה שלפי הדיווחים הייתה מעשי ידיו של המוסד.

עוד דווח כי במסמכים שנמצאו על גופתו של זידאן הייתה תעודת זהות של אדם ששמו הוא מוחמד נאג'י, שייתכן שהיה שמו הבדוי החדש. הוא זוהה רק על ידי אנשי חיזבאללה שהגיעו למקום.
.

עריכה: תומר לוי

משטרו של בשאר אסד, בסיוע חיזבאללה, איראן ורוסיה, כבש מחדש את דרום סוריה בקיץ שעבר מידי המורדים. מאז הבהירה ישראל כי לא תאפשר התבססות של כוחות עוינים נגדה בסמוך לגבול, וכמה דיווחים ייחסו לה תקיפות באזור

מכונית של הפעיל משהור זידאן שהותקפה בדרום סוריה, 21 ביולי 2019. אתר רשמי
המכונית שהותקפה בקוניטרה/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully