וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שאסד נבלם: רוסיה שלחה כוחות קרקעיים לאידליב

בכירים בשורות המורדים אמרו כי מוסקבה פרסה כוחות מיוחדים במעוז האופוזיציה האחרון בסוריה, אחרי שכוחותיו של הנשיא נתקלו בהתנגדות עזה. גם המיליציות של איראן נכנסו לפעולה מול המורדים החמושים בטילים טורקיים

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

רוסיה שלחה כוחות מיוחדים בימים האחרונים למחוז אידליב - כך אמרו בכירים בשורות המורדים במעוז האחרון של האופוזיציה בסוריה. לדבריהם, זאת הפעם הראשונה שבה מוסקבה משתמשת בכוחות קרקעיים במערכה שהחלה בסוף אפריל ושעד כה לא הניבה הישגים לכוחותיו של נשיא סוריה בשאר אסד.

"הכוחות הרוסיים המיוחדים הללו עכשיו נמצאים בשדה הקרב, רוסיה מתערבת עכשיו ישירות", אמר נג'י מוסטפא, דובר חזית השחרור הלאומית, קואליציה של כמה פלגי מורדים הנתמכים על ידי טורקיה. אנקרה מספקת להם טילי נ"ט שהתגלו כיעלים במיוחד בהדיפת המתקפה ההרסנית של המשטר בדמשק. זו, גבתה עד היום את חייהם של מאות אזרחים ועקרה כ-300 אלף תושבים מבתיהם.

הם נכנסו לקרב כדי לסייע לצבא אסד להשתלט על גבעות אסטרטגית בצפון מחוז חמאת, שנפלו לידי המורדים בשבוע שעבר. "כשכוחות של אסד לא הצליחו להתקדם, רוסיה התערבה ישירות והפציצה את האזור ביותר מ-200 גיחות", אמר מוסטפא. "רוסיה לא רק נכשלה, אלא חשפה את עצמה בפני תבוסה".

אנשי הקסדות הלבנות מחלצים נפגעים מהריסות בעיר אריחא, אידליב, סוריה, 12 ביולי 2019. AP
אנשי הקסדות הלבנות מפנים נפגעים מתקיפות אוויריות באידליב/AP

גורמים במשרד הגנה של רוסיה טרם התייחסו לטענות המורדים, אך עד נמנעה מוסקבה מלהתערב ישירות במערכה על אידליב, שהחלה למרות הסכם הפסקת אש ופירוז כוחות שנחתם בינה לבין אנקרה. מאז התערבותה של רוסיה במלחמת האזרחים ב-2015, היא נחלה בעיקר הישגים בשדה הקרב ועזרה לאסד להשיב לידיו את רוב שטחי המדינה שאיבד.

המורדים, שאיחדו שורות גם עם הפלגים הג'יהאדיסטיים באידליב לכדי חזית אחידה, אמרו כי עזרה אחרת שמוגשת לאסד הגיעה מכיוונן של המיליציות השיעיות הנתמכות על ידי איראן. כמו רוסיה, גם הן נמנעו עד עתה להילחם בחזית הזו. לא ברור אם מדובר גם בלוחמי חיזבאללה, שמנהיגם חסן נסראללה אמר בשבוע שעבר כי הארגון צמצם לאחרונה את נוכחותו הצבאית בסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully