וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות פצועים בשריפות יער גדולות במרכז פורטוגל

22.7.2019 / 11:46

מאות כבאים מתקשים להשתלט על הלהבות שלובו על ידי הרוחות החזקות והתקרבו לבתים בקסטלו ברנקו. אחד מהפצועים מאושפז במצב קשה. השריפות העלו זיכרונות מהאסון של 2017, אז נספו 64 בני אדם

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

שריפות יער גדולות משתוללות בימים האחרונים במרכז פורטוגל, כשהתושבים נאלצו לסייע במאמצי הכיבוי לפני שהאש תגיע לבתיהם בשל הרוחות החזקות המלבות את הלהבות.

אחת משלוש שריפות היער שפרצו ביום שבת בקסטלו ברנקו, אזור שנמצא במרחק של 225 ק"מ מצפון-מזרח לבירה ליסבון, עדיין בוערת ומאיימת על כמה עיירות בוילה דה ריי ומקאו הסמוכות. הרשות להגנה אזרחית אמרה כי כמה בתים עלו באש, אך לא מסרה מספר מדויק, וכי כ-870 כבאים נמצאים בשטח. עם זאת, צלם של רויטרס באזור ציין מספרים נמוכים יותר.

גורם ברשויות אמר לכתבים כי במהלך הלילה פחתה האש בשל היחלשות הרוחות והירידה בטמפרטורות. כ-30 תושבים נפצעו, בהם אחד במצב קשה שנותר מאושפז בבית חולים עם כוויות קשות.

השריפות העלו זיכרונות מהאסון שפקד את המדינה ביוני 2017, כש-64 בני אדם נספו ויותר מ-250 איש נפצעו בשריפות בעיר פדרוגאו גרנדה. היה זה אסון הטבע החמור ביותר בהיסטוריה המודרנית של פורטוגל.

עוד בעולם
4 חודשים אחרי הטבח בניו זילנד: מעל 10,000 כלי נשק נמסרו לשלטונות
רוברט מורגנטאו, התובע האגדי של מנהטן, מת בגיל 99
איראן: חשפנו רשת ריגול של ה-CIA, חלק מהמרגלים נידונו למוות

שריפת הענק בפורטוגל, 22.07.2019. רויטרס
מאמצי הכיבוי בפורטוגל, היום/רויטרס

"אין שליטה על השריפה, אין משאבים בשטח, והתושבים בסכנה", אמר אתמול ואסקו אסטרלה, ראש עיריית מקאו, לתחנת הרדיו TSF. "לא חשבנו ששוב נעבור את זה". התושבים נצפו מנסים להגן על הבתים שלהם ועל בעלי החיים שלהם, כשהם לובשים מסיכות.

הסיבה לפרוץ השריפות עדיין לא ידועה, אולם הרשויות סבורות כי הן חריגות משום שכולן התחילו באותו אזור בפרק זמן מצומצם של שעה בלבד. המשטרה אמרה כי היא עצרה גבר בן 55 בחשד להצתה בקסטלו ברנקו, אך גורם במשטרה אמר לעיתון אובזרבדור כי הוא לא קשור לשריפות הנוכחיות. המשטרה לא הגיבה לפניות של רויטרס.

העשן הסמיך שעלה מהשריפות נצפה אפילו מהגבול עם ספרד. באיחוד האירופי אמרו כי הם מוכנים לספק סיוע לפורטוגל.

עוד בוואלה!

תושבים פונו, מלונות נסגרו: שריפת ענק בפורטוגל הרותחת

לכתבה המלאה
שריפת הענק בפורטוגל, 22.07.2019. רויטרס
העשן נצפה גם מגבול ספרד/רויטרס
שריפת הענק בפורטוגל, 22.07.2019. רויטרס
פורטוגל, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully