וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוברט מורגנטאו, התובע האגדי של מנהטן, מת בגיל 99

מורגנטאו, שרדף אחרי פושעים במשך 40 שנה - כולל אחרי המאפיונר ג'ון גוטי - הלך לעולמו עשרה ימים לפני שציין את יום הולדתו המאה. הוא היה נצר לאליטה פוליטית, ואביו היה שר האוצר בממשל רוזוולט

רוברט מורגנטאו, 22.07.2019. AP
גם ג'ון קנדי עבר אצלו. מורגנטאו/AP

רוברט מורגנטאו, התובע המפורסם של מנהטן, הלך לעולמו אתמול (ראשון) בגיל 99, עשרה ימים לפני שציין את יום הולדתו המאה. בני משפחתו של מורגנטאו, גיבור מלחמת העולם השנייה, אמרו כי הוא מת בבית חולים אחרי מחלה קצרה שממנה סבל.

במשך ארבעה עשורים רדף מורגנטאו, בן לאליטה פוליטית, אחרי פושעים בכירים בבתי המשפט, עד שפרש בגיל 90. הוא כונה "הבוס" בפני הכפופים לו ו"מורגי" על ידי כלי התקשורת, שבהן כיכב מקרים רבים מי ששימש מודל לדמות המפורסמת אדם שיף מהסדרה "חוק וסדר". מורגנטאו סיפר כי הוא עבר על 3.5 מיליון תיקים בתור התובע המחוזי של מנהטן, כשמה שהנחה אותו זו הסיסמה שיש לרדוף אחרי הצדק "ללא מורא או משוא פנים".

בין הפושעים המפורסמים ביותר שאותם העמיד לדין היה המאפיונר ג'ון גוטי והראפר טופאק שאקור, וכן מארק דייוויד צ'פמן, רוצחו של ג'ון לנון. חקירותיו הגיעו לעתים מעבר לתחומי מנהטן, כמו זו נגד הבנק הבינלאומי BCCI שחשפה מיזם פשיעה רחב היקף שהשתרע על פני 76 מדינות והלבין כספים עבור סדאם חוסיין, קרטלי סמים וטרוריסטים בינלאומיים.

רוברט מורגנטאו, 22.07.2019. AP
היה גיבור הצי במלחמת העולם השנייה/AP

הוא נולד בעיר ניו יורק ב-1919. סבו, הנרי, צמח משכונת עוני עד שמונה לתפקיד שגריר ארצות הברית באימפריה העות'מאנית במהלך מלחמת העולם הראשונה. אביו, הנרי, היה שר האוצר בממשלו של רוזוולט ואחד מאדריכלי "הניו דיל".

בין אלפי התובעים שעברו במשרדו ומונו על ידיו נמנים שופטת בית המשפט העליון סוניה סוטומייור, ג'ון קנדי והמושל הנוכחי של ניו יורק אנדרו קומו. הוא הותיר אחריו אישה, הסופרת זוכת פרס פוליצר לוסינדה פרנקס, חמישה ילדים, נכדים ונינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully