וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: חשפנו רשת ריגול של ה-CIA, חלק מהמרגלים נידונו למוות

משרד המודיעין בטהראן אמר כי עצר 17 חשודים שאומנו בידי סוכנות הביון האמריקנית, ועל חלקם כבר נגזר עונש מוות. זאת על רקע המתיחות עם וושינגטון ועם לונדון. טראמפ: "הדיווח שקרי לחלוטין"

עריכה: טל רזניק

איראן עצרה 17 מרגלים שעבדו בשירות סוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית (CIA), וחלקם נידונו למוות - כך דיווחה היום (שני) התקשורת במדינה. בטלוויזיה הרשמית, שציטטה את משרד המודיעין, דווח כי הוא חשף את תא הריגול ועצר 17 חשודים. בחודש שעבר הודיעה איראן כי היא פירקה רשת ריגול של ה-CIA, אולם לא ברור מההכרזה היום אם זה אכן אותו מקרה.

"המרגלים הועסקו במרכזים רגישים וחיוניים במגזר הפרטי, הקשורים לתחומי הכלכלה, הגרעין, התשתיות, הצבא והסייבר", מסר משרד המודיעין בהודעה שהוקראה בטלוויזיה הרשמית. "הם אספו מידע מודיעיני רגיש". בנוסף לכך, בטלוויזיה האיראנית שודרו תמונות שבהן נראו לכאורה סוכני CIA שהיו במגע הם החשודים. אחת מאותם סוכנים נראית מגייסת אזרח איראני באיחוד האמירויות הערביות.

כוחות של משמרות המהפכה של איראן משתלטים על מכלית בריטית, 19 ביולי 2019. רויטרס
כוחות של משמרות המהפכה משתלטים על המכלית הבריטית, שישי/רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טרמאפ אמר כי הדיווח שקרי לחלוטין. "אפס אמת. רק עוד שקרים ותעמולה שמופצים על ידי משטר דתי וכושל שאין לו כבר מושג מה לעשות", צייץ הנשיא בחשבון הטוויטר. "הכלכלה שלהם מתה, והיא תהיה הרבה יותר גרועה. איראן היא בלגן מוחלט".

לא ניתן לאמת את טענותיה של טהראן, אך אלו מגיעות בזמן המתיחות הגבוהה של עם ארצות הברית שפרשה מהסכם הגרעין והטילה מחדש סנקציות עליה. בנוסף לכך, היא נקלעה למשבר גם עם בריטניה, אחרי שהשתלטה על מכלית נפט ששטה תחת דגל בריטניה במי המפרץ הפרסי ביום שישי האחרון. בלונדון שוקלים להטיל סנקציות על טהראן, ובהמשך היום תכונס ישיבת חירום של ממשלת בריטניה.

היום אמר ראש ממשלת יפן שינזו אבה כי טוקיו תעשה כל מאמץ בכדי לצמצם את המתיחות בין ארצות הברית לאיראן, לפני שתגיב לבקשתו של ממשל טראמפ לשלוח כוחות כדי להגן על נתיבי השיט הבינלאומיים במפרץ. בריטניה טוענת כי המכלית, שעליה היו 23 אנשי צוות, הייתה במים הטריטוריאליים של עומאן בזמן שאיראן השתלטה עליה ב"פעולה עוינת". טהראן אומרת כי היא "הפרה את החוק הבינלאומי" אחרי שהייתה מעורבת בתאונה עם כלי שיט שלה.

(עדכון ראשון: 9:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully