וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

''הכה קשיש בגבו וניסה להימלט'': הוארך מעצר מטפל החשוד בהריגה

21.7.2019 / 9:11

המטפל אנטולי קובל חבט בקשיש בבית אבות סיעודי בתל אביב, ולאחר מכן ביקש להימלט לבולגריה כשבידו כרטיס טיסה. מצבו של הקשיש הדרדר והוא מת כיומיים לאחר מכן. "נטפלו לאדם ללא עבר פלילי", אמר סנגורו

עריכה: תומר לוי

בבית המשפט השלום בתל אביב הוארך הבוקר (ראשון) עד יום רביעי מעצרו של מטפל החשוד כי היכה קשיש סיעודי והרג אותו. האירוע התרחש ביום רביעי בבית האבות הסיעודי "רעות" בתל אביב. על פי החשד, המטפל אנטולי קובל היכה את הקשיש - שמת לאחר מכן. קובל נתפס כשהוא מנסה לעזוב את ישראל, לאחר שרכש כרטיס "ברגע האחרון" לבולגריה.

בשעות הלילה המטפל הובא לבית המשפט והמשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בשבעה ימים. על פי דיון הארכת המעצר, ישנה עדה שראתה את קובל מכה את הקשיש שלוש מכות בגב ובישבן. כחמש שעות לאחר מכן מצבו הפיזי הידרדר, והוא מת ביום שישי בבוקר. המטפל הושעה ביום חמישי בבוקר, וביום שישי נתפס לאחר שלפי המשטרה רכש בנתב"ג כרטיס טיסה לבורגס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המטפל החליף את הטיטולים של הקשיש, ובשל כך סובב אותו מצד לצד. אילוסטרציה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סנגורו של המטפל, עו"ד יעקב שקלאר, טען כי המטפל החליף את הטיטולים של הקשיש, ובשל כך סובב אותו מצד לצד "דבר שדורש מטבע הדברים מגע פיזי והפיכה". הוא הוסיף כי עד לבוקר יום חמישי מצבו הרפואי של הקשיש היה תקין, וכי אין שום קשר בין האירוע לבין ההידרדרות הרפואית, שהתרחשה רק שעות לאחר מכן.

השופטת ענת יהב לא קיבלה את הטענות, והאריכה את מעצרו של המטפל בחמישה ימים. "בתיק עדויות רבות, בהן אף עדויות המסבכות את החשוד לפחות לעניין תקיפת חסר הישע", אמרה, והוסיפה: "החקירה נמצאת בראשיתה ויש צורך בחקירה נוספת מרובה. אני מוצאת כי קיימת תשתית ראייתית המבססת לפחות את תקיפת חסר הישע, ובעוצמה פחות את עבירת ההריגה".

סנגורו של המטפל, עו"ד שקלאר, מסר בתגובה: "החשוד לא הרג את הקשיש. הוא החליף את חיתוליו לאחר שעשה צרכיו על עצמו ועל סביבתו, והיה צורך לסובב את הקשיש מצד לצד ולהפוך אותו. האחות בטעות סברה שתנועות ההפיכה של גופו הרפה של הקשיש היא תקיפה, בגלל שהקשיש קרא לאחות''. עוד הוסיף סנגורו כי ''גם לאחר הארוע הקשיש נותר במחלקה ואף בדקה אותו רופאה ומדדיו היו תקינים. עובדה שלא פונה לבית החולים איכילוב, אליו היה מפונה כדבר שבשיגרה בעת מצוקה. בבוקר נמצא ללא רוח חיים - ללא שום קשר למעשי המטפל בלילה''.

לדבריו, '' אין שום ראיה בתיק, וכך גם קבע בית המשפט, שבכלל היה מעשה המתה. הקשיש לא נהרג אלא הלך לבית עולמו בגיל 90. לא היה במעשי המטפל כדי להזיק לקשיש. להיפך, רצה לסייע לו. זהו מעצר סרק מיותר".

כוחות משטרה בזירת נפילת מטוס F-16 בקיבוץ הרדוף שבגליל התחתון, 10 בפברואר 2018. שלומי גבאי, שלומי גבאי
ישנן עדויות המסבכות את החשוד לפחות לעניין תקיפת חסר הישע. אילוסטרציה/שלומי גבאי, שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully