וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם דגל איראן: בטהראן פרסמו תיעוד נוסף של המכלית הבריטית

21.7.2019 / 19:05

כלי תקשורת מקומי פרסם תמונות בהן נראית המכלית המוחזקת בנמל בנדר עבאס, כשדגל איראן מתנוסס עליה. בלונדון שוקלים להטיל סנקציות על טהראן. האזינו להקלטה מרשת הקשר: "אם תצייתו, תהיו בטוחים"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הטלוויזיה האיראנית פרסמה היום (ראשון) תיעוד נוסף מהמכלית הבריטית המוחזקת בנמל בנדר עבאס, כשדגל איראן נראה מתנוסס עליה. זאת ברקע הצפי כי בריטניה תכריז על שורת סנקציות נגד איראן, בעקבות ההשתלטות על מכלית הנפט שלה ביום שישי במי המפרץ הפרסי. לונדון מגדירה זאת "פעולה עוינת" ודחתה את ההסבר של טהראן ולפיו היא השתלטה על כלי השיט משום שהוא היה מעורב בתאונה.

סגן שרת ההגנה, טוביאס אלווד, אמר היום כי לונדון שוקלת סנקציות כתגובה למהלך והבטיח כי הממלכה תמשיך לשמור על נוכחות צבאית במפרץ, שהשיט דרכו כולל מעבר במים הטריטוריאליים של איראן. הוא אמר כי למרות הנוכחות, לא ניתן להגן על כל כלי השיט.

במקביל, באיראן אומרים כי 23 אנשי צוות הספינה "Stena Impero" "בטוחים ובמצב טוב". טהראן אומרת כי המכלית עברה על החוק הבינלאומי, אולם ההשתלטות עליה הגיעה אחרי איומים להגיב על תפיסת מכלית הנפט שלה לחופי גיברלטר בידי כוחות בריטיים, וכי ההתקדמות בחקירה תלויה במידת שיתוף הפעולה של אנשי הצוות., שאף אחד מהם אינו בריטי. רובם אזרחים הודים - 18 - והיתר הם רוסים, פיליפינים

זו הייתה האחרונה בשורת תקריות במפרץ, שכללו פיצוצים מסתוריים במכליות נפט והפלות של מל"ט איראני ומל"ט אמריקני. בריטניה נותרה בהסכם הגרעין שממנו פרשה ארצות הברית, אך המתיחות הנוכחית עשויה לדחוק אותה להפעיל לחץ רב יותר על טהראן. גורם איראני, ששמר על עילום שם, אמר היום לרויטרס כי "איראן מפגינה את כוחה מבלי להיכנס לעימות צבאי. זאת תוצאה של הלחץ הגובר של אמריקה על איראן".

המתיחות במפרץ - כל הכותרות האחרונות
איראן: השתלטנו על המכלית כדי להגן על חוקי השיט הבינלאומיים
בריטניה מזהירה: אם המכלית לא תשוחרר יהיו השלכות חמורות

תיעוד מהמכלית הבריטית המוחזקת בנמל בנדר עבאס, כשדגל איראן מתנוסס עליה. אתר רשמי
דגל איראן מתנוסס על המכלית הבריטית/אתר רשמי

שגריר איראן בבריטניה, המיד בידינז'אד, אמר היום כי על בריטניה להכיל את "הכוחות הפוליטיים הפנימיים" שרוצים להסלים את המצב מעבר לסוגיה זו. "זה דבר לא חכם ודי מסוכן בזמן כה רגיש באזור", כתב בטוויטר. "איראן, עם זאת, נחושה ומוכנה לתרחישים שונים".

לפי נתונים של אתרי מעקב ימיים, המכלית הבריטית הייתה במים הטריטוריאליים של עומאן בזמן שמשמרות המהפכה השתלטו עליה. הסולטנות שבדרום חצי האי ערב, שלה יש יחסים קרובים עם איראן ובעבר תיווכה בינה לבין ארצות הברית, הביעה היום דאגה מ"ההתפתחויות במצרי הורמוז". בהודעה שפורסמה בערוץ הרשמי שלה, קראה עומאן לטהראן לשחרר את המכלית הבריטית ודחקה בכל הצדדים לפתור את המחלוקות ביניהם בצורה דיפלומטית.

עוד בוואלה!

מי המפרץ גועשים: מלחמת המכליות עלולה לגלוש לעימות של ממש

לכתבה המלאה

האזינו לשיחה בין משמרות המהפכה למכלית ובין המכלית לספינת קרב בריטית

בהקלטה מרשת הקשר שפורסמה היום, נשמע כלי שיט איראני אומר לספינת הקרב הבריטית "מונטרוז" המשייטת באזור כי הוא רוצה לערוך חיפושים על המכלית מסיבות ביטחוניות. הצד האיראני הורה למכלית לשנות את מסלולה. "אם תצייתו, תהיו בטוחים", נשמע הקול מהצד האיראני, שדיבר באנגלית במבטא פרסי. ספינת הקרב הזדהתה בהקלטה ומצדה הבהירה בפני המכלית כי היא נמצאת בנתיב שיט בינלאומי ועל כן "אסור לפגוע, לעכב או לשבש את המעבר שלכם".

הספינה הבריטית ביקשה מכלי השיט האיראני לאשר שהוא אינו "מתכוון להפר את החוק הבינלאומי", אך היא לא הצליחה לסכל את ההשתלטות על המכלית האיראנית, שתועדה על ידי משמרות המהפכה.

(עדכון ראשון: 9:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully