וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הסערה: טראמפ מתנער מהקריאה נגד חברת הקונגרס המוסלמית

19.7.2019 / 5:51

בעצרת בחירות פתחו תומכיו של הנשיא בקריאות "שלח אותה בחזרה", בהן השתמש במתקפה על אילהאן עומאר. אולם, טראמפ ניסה להרחיק עצמו מהמעמד ואמר כי "הרגיש קצת רע לגבי זה". במפלגה הרפובליקנית הביעו חשש כי האמירות הגזעניות עלולות להשפיע לרעה על הקמפיין

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ניסה אתמול (חמישי) להרחיק עצמו מתומכיו בעצרת בחירות שפתחו בקריאות "שלח אותה בחזרה", בהן עשה שימוש כשתקף את חברת הקונגרס הדמוקרטית אילהאן עומאר. בתגובה, יצאה עומאר נגד הנשיא וטענה כי הוא "חושף אידאולוגיה פשיסטית".

בשיחה עם כתבים בבית הלבן הנשיא עשה מאמץ לנער עצמו מהאחריות לקריאות נגד ארבע חברות הקונגרס הדמוקרטיות. טראמפ אמר כי "הרגשתי קצת רע לגבי זה... אני אגיד שאני לא שמח לגבי זה. לא הסכמתי עם זה. אבל, שוב, לא אמרתי את זה. הם (התומכים) אמרו זאת. ואני לא מסכים עם זה".

במהלך עצרת בחירות בקרוליינה הצפונית כינה טראמפ ארבע חברות קונגרס "קיצוניות מלאות שנאה", חרף הטענות נגדו על כך שהתבטא בגזענות כשאמר להן כי הן יכולות "לחזור בחזרה" למולדתן, על אף ששלוש מהן נולדו בארצות הברית ואחת מהן היגרה אליה לפני עשרות שנים, הוא היה בשלו. "תנו להן לעזוב", אמר טראמפ לקהל בעיר גרינוויל על חברות הקונגרס אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, ראשידה טאליב, איאנה פרסלי ועומאר.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, 18 ביולי 2019. רויטרס
מנסה להסיר אחריות. טראמפ/רויטרס

בעצרת הבחירות בקרוליינה הצפונית, טראמפ המשיך בהכפשות ארבע חברות הקונגרס והדגיש כי מתקפות מסוג זה הן יותר חלק מרכזי באסטרטגיה שלו לניצחון בבחירות 2020. הוא פתח בביקורת חריפה נגדן ואמר כי הן מוזמנות לעזוב את המדינה אם הן לא אוהבות את המדיניות שלו.

כשקריאות התומכים החלו הנשיא עצר לכמה שניות והסתכל מבעד לקהל בדממה. כשדעכו הקריאות, הוא חזר למתקפה המילולית.

לכסנדריה אוקסיו-קורטז, אילהאן עומאר, רשידה טליב ואיאנה פרסלי במסיבת עיתונאים 15 ביולי 2019. AP
"אידאולוגיה פשיסטית". פרסלי, אוקסיו-קורטז, עומאר וטליב/AP

לאור הסערה שעוררו דבריו של הנשיא, רפובליקנים הביעו חשש כי האמירה הגזענית עלולה להכתיב את הטון לקמפיין הבחירות לנשיאות 2020. חברי מפלגתו הזהירו מפני השפעת השיח המשלהב שהחל מהצהרות וציוצים פרובוקטיביים בחשבון הטוויטר שלו.

"אסור להרשות שזה יגדיר אותנו", הדגיש חבר הקונגרס הרפובליקני מארק ווקר. לדבריו, נציגי המפלגה בבית הנבחרים דנו בסיכונים האפשריים בארוחת בוקר עם סגן הנשיא מייק פנס. "זאת לא צריכה להיות האמירה של הקמפיין שלנו", הוסיף.

בעקבות דבריו של טראמפ ביטחונן ובטיחותן של הארבע הוגדרו תחת סיכון. יו"ר הוועדה לביטחון לאומי, בני תומפסון, ביקש מכוחות המשטרה לכנס פגישה דחופה על מנת לדון במתקפה של הנשיא על חברות הקונגרס. "אמש בעצרת בחירות הנשיא שוב עשה שימוש ברטוריקה משלהבת על ארבע חברות הקונגרס", כתב תומפסון. הוא הוסיף כי המשטרה "חייבת לפעול מהר כדי להתייחס לאיומים שהמתחזקים על החברות הדמוקרטיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully