וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה מציעה פיצוי לטורקיה: סוחוי במקום ה-F-35 האמריקניים

בעקבות סילוק טורקיה מהתכנית האמריקנית לפיתוח חמקני ה-F-35, מוסקבה אמרה כי היא מוכנה לספק להם את מטוסי הקרב המתקדמים שלה, "אם עמיתינו הטורקים יביעו עניין, נספק להם מטוסי סוחוי-35". אולם, אנקרה הבהירה כי בשלב זה לא תרכוש ציוד צבאי ממדינות זרות

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

רוסיה מוכנה לספק לטורקיה את מטוסי הקרב המתקדמים שלה מדגם סוחוי-35 בעקבות סילוקה מהתכנית לפיתוח חמקני ה35-F. הפנטגון הודיע אתמול על הוצאתה של אנקרה מהתכנית, בעקבות העסקה לרכישת מערכת ההגנה האווירית המתקדמת S-400. בוושינגטון הזהירו את טורקיה תקופה ארוכה שהיא לא תוכל ליהנות משתי המערכות בו-זמנית. בנאט"ו, שבה חברות שתי המדינות, חוששים שרוסיה תנצל את הגישה לחמקנים המתקדמים ותוכל לאיים עליהם בעתיד.

"אם עמיתינו הטורקים יביעו עניין, אנחנו מוכנים לספק להם מטוסי סוחוי-35", אמר יו"ר התאגיד הממשלתי "רוסטק", סרגיי צ'מזוב. מקור בצבא טורקיה אמר לסוכנות הידיעות הרוסית הספוטניק כי הנשיא ארדואן יבחן את האפשרות לרכוש את מטוסי הסוחוי מרוסיה. "זה עדיין מוקדם מדי לשוחח על רכישת מטוסי הסוחוי-35 הרוסים על ידי טורקיה", אמר המקור. "הנשיא שלנו יתייחס לנושא החשוב הזה. הוא אף ימסור הצהרה". ואולם, ראש מינהל תעשיית ההגנה של טורקיה הבהיר היום כי בשלב זה לא תרכוש טורקיה ציוד צבאי ממדינות זרות, אלא אם זה יהיה הכרחי. הוא לא פירט מעבר לכך.

מטוס סוחוי SU-35. AP
מטוס מדגם סוחוי SU-35/AP

איסמאעיל דמיר, ראש המינהל, אמר לכתבים באנקרה כי התעשיות המקומיות עשויות לחוות הפסדים כלכליים באופן זמני בשל ההחלטה, אולם הוא הבטיח כי הן רק יתחזקו בסופו של דבר. טורקיה הזמינה יותר ממאה מטוסים מארצות הברית והתעשיות המקומיות שלה היו מעורבות בפיתוח החמקנים המתקדמים. הוא אמר כי מדינות אחרות גם ייאלצו לשלם יותר על ה- F-35, בין שבעה לשמונה מיליון דולר עבור כל אחד.

הפנטגון הבהיר אתמול כי טורקיה נותרה שותפה חשובה של ארצות הברית, אך ממשלתו של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן אמרה כי זאת "טעות" של וושינגטון ודחקה בה לחזור בה. בנוסף למהלך זה, הקונגרס עשוי להטיל סנקציות נפרדות על אנקרה במסגרת חוק האוסר על רכישת ציוד צבאי מרוסיה.

(עדכון ראשון: 14:36)

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עם טייס F-35 בבסיס חיל האוויר לוק, אריזונה, 19 באוקטובר 2018. AP
טראמפ בוחן מטוס F-35, אוקטובר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully