וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן: 24 הרוגים בהצתת אולפני אנימציה בעיר קיוטו

אדם פרץ לסטודיו מפורסם והשליך חומר לא מזוהה, שגרם לדליקה במבנה. עוד עשרות נפצעו, כולל הוא עצמו. הוא נעצר וזהותו טרם ידועה. "אדם עם שיער שרוף שכב שם והיו עקבות דם". ראש ממשלת יפן: "אירוע מחריד להביע במילים"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

לפחות 24 בני אדם מתו בשריפה שפרצה בסטודיו לאנימציה בקיוטו - כך אמרו היום (חמישי) גורמי החירום המקומיים. המשטרה אמרה כי אדם שפרץ למקום השליך חומר לא מזוהה, שהצית את המתחם. עוד עשרות בני אדם נפגעו. החשוד, שזהותו טרם ידועה, נעצר ופונה לבית חולים אחרי שנפצע בעצמו. גם המניע שלו טרם ידוע. ברשת השידור הציבורית NHK דווח כי הוא בן 41, וכי הוא צעק "תמותו" בזמן ששפך את הנוזל, ככל הנראה דלק.

השריפה במבנה בן שלוש הקומות פרצה בסביבות השעה 10:30 לפי שעון מקומי, ומאמצי הכיבוי עוד נמשכים. לפי הדיווחים המקומיים, בזירה נמצאו גם כמה סכינים. ככל הידוע, החשוד בהצתה לא עבד בעבר במקום ואין לו קשר ברור לאולפנים. בחלק מהעיתונים במדינה דווח כי הוא רץ לתחנת רכבת סמוכה אחרי שהצית את השריפה, אולם הוא נפל ואז נעצר.

עוד ידיעות מהעולם
23 שעות בידוד ביממה: מאסר עולם לברון הסמים אל צ'אפו
התפרצות האבולה בקונגו הוכרזה מצב חירום בריאותי בינלאומי

כוחות כיבוי מנסים להתגבר על שריפה בעקבות הצתה שפרצה בבניין בחברת קיוטו ביפן 17 ביולי 2019. אתר רשמי
כוחות הכיבוי מנסים להשתלט על הלהבות באולפנים, היום/אתר רשמי

עדי ראיה סיפרו כי הם שמעו סדרת פיצוצים ולאחר מכן ראו אנשים מפונים עם שמיכות. "אדם עם שיער שרוף שכב שם והיו עקבות דם", סיפרה תושבת מקומית לסוכנות הידיעות קיודו. עד ראיה אחר אמר כי הוא ראה "להבות אדומות". גורמים בשירותי הכיבוי אמרו כי במקום היו כ-70 איש בזמן שהאש התפשטה, וכי ייתכן שיש קורבנות נוספים בקומה העליונה.

ראש ממשלת יפן שינזו אבה שלח תנחומיו למשפחות הקורבנות, ואמר כי האירוע "מחריד מדי להביע במילים".

אולפני "קיוטו אנימציה", המוכרים בשם KyoAni, מייצרים סדרות אנימציה פופולריות וצופים רבים הביעו זעזוע והעלו תמונות מהתכניות האהובות שלהם. אחת מהסדרות הבולטות שלהן היא "צליל! אופוניום", שבהמשך החודש אמורה לצאת בסרט קולנוע חדש. אחרי השריפה נפתח קמפיין מימון המוני, שהצליח לאסוף יותר מ-130 אלף דולר בתוך שלוש שעות בלבד.

(עדכון ראשון: 9:01)

עוד בוואלה!

בעקבות העסקה עם רוסיה: ארה"ב מסלקת את טורקיה מתכנית ה-F-35

לכתבה המלאה

פשע אלים נחשב לנדיר יחסית ביפן, אך מדי פעם מתרחשים אירועים שמזעזעים את המדינה. לפני פחות מחודשיים התנפל גבש עם סכין על תלמידות בתחנת אוטובוס בקאווסקי, עיר מדרום לטוקיו. הגבר רצח ילדה ואב של ילדה אחרת, ופצע יותר מ-12 ילדים. כמו כן, ב-2016, התפרץ אדם חמוש בסכין לבית אבות בעיר קטנה ליד טוקיו ורצח 19 חולים.

  • עוד באותו נושא:
  • יפן
  • קיוטו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully