וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסרת הכתבה והתנצלות: אהוד ברק שיגר מכתב התראה לדיילי מייל

17.7.2019 / 17:51

עורכי דינו של יו"ר ישראל דמוקרטית דרשו מהעיתון הבריטי להסיר את הכתבה בה פורסמו תמונותיו נכנס לאחוזתו של ג'פרי אפשטיין, וכן לפרסם הבהרה והתנצלות. אם בדיילי מייל לא יסכימו לדרישותיהם - יעמדו בפני תביעה. "האשמות חמורות ורמיזות משמיצות שהן שגויות לגמרי"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

יו"ר ישראל דמוקרטית, אהוד ברק, שיגר היום (רביעי) באמצעות עורכי דינו מכתב התראה לפני תביעה לעיתון ה"דיילי מייל" הבריטי. זאת בעקבות פרסום התמונות החדשות אמש, בהן נראה ברק נכנס לאחוזתו של המיליארדר האמריקני שהורשע בפדופיליה, ג'פרי אפשטיין, ב-2016. בתמונות נוספות נצפו בחורות צעירות נכנסות למקום זמן קצר לאחר מכן. עורכי הדין דרשו מהעיתון להסיר את הכתבה ולפרסם הבהרה והתנצלות, ולא - יעמוד בפני תביעה.

במכתבם טענו עורכי הדין כי במערכת העיתון ניסו לקשור את ברק לפרשת אפשטיין. "הכתבה מביכה", הבהירו. "נכתבו בה כמה האשמות חמורות ורמיזות משמיצות נגד מרשנו, שהן לגמרי שגויות. פרסמתם את הכתבה ללא שום מאמץ לבקש את תגובתנו של מרשנו. זה בלתי מקובל בנסיבות נורמטיביות, אך בנסיבות בהן אתם יודעים שמרשנו מעורב במערכת בחירות בישראל, בה ההאשמות יכולות להיות עוד יותר חמורות ופוגעניות, זה מעבר לאמונה".

אהוד ברק, יוצא מדירתו של איש העסקים החשוד בעבירות מין גפ'רי אפסטין. אתר רשמי
ברק/אתר רשמי

כמו כן, במכתב הוסיפו כי תזמון פרסום התמונות אינו מקרי, ורמזו כי ייתכן שהוזמן על ידי אחד מיריביו של ברק. "הכתבה נערכה והופצה מחדש על ידי כלי תקשורת רבים ברחבי העולם וברשתות החברתיות", ציינו. "בישראל היא גרמה לשערוריה כה גדולה, עד שמרשנו נאלץ לשחרר הצהרה בה הוא מכחיש את ההאשמות. אתם בוודאי צפיתם את ההשפעה וחישבתם את תזמון הפרסום להבטיח נזק מקסימלי".

לדבריהם, "במקרה הטוב, המניע שלכם היה תמים וחסר אחריות. במקרה הרע, אתם פוגמים במכוון ובזדון במרשנו במטרה להזיק למוניטין שלו, ובכך מועילים ליריבו הפוליטי".

ג'פרי אפשטיין יוצא מאחוזתו בניו יורק, 2016. Daily Mail, אתר רשמי
אפשטיין יוצא מאחוזתו, 2016/אתר רשמי, Daily Mail

במטה "ישראל דמוקרטית" דחו את הטענות המופיעות בכתבה. "אין לידיעות המופיעות בכתבה ולנרמז בהן שום שחר. הן מהוות שקר מוחלט, מלבד העובדה שברק מודה שבינואר בניו יורק קר מאוד".

"ברק, איננו מתכוון להמשיך לעסוק בספינים שכל תכליתם להסיח את הדעת מהתנהגות פלילית לכאורה של ראש ממשלה מכהן, שקיבל 4.2 מיליון דולר וסכומים נוספים מאיש עסקים אמריקני, שהוא בן דודו, וכן מעבריינים מורשעים באירופה", טענו.

בריאיון ל"דיילי ביסט" מוקדם יותר השבוע ראש הממשלה לשעבר הודה כי הוא האדם שמופיע בתמונות, אך טען כי הביקור היה תמים. "הייתי שם, בשביל ארוחת צהריים או שיחה, שום דבר מעבר לכך. אז מה? מעולם לא השתתפתי איתו במסיבה. מעולם לא נפגשתי עם אפשטיין בחברה נשים או נערות צעירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully