וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחרר ממעצר ב"סידור קבוע": שוטר נשלח ל-3 שנות מאסר בגין שוחד

17.7.2019 / 11:58

רכז המודיעין המשטרתי שחרר ממעצר חשוד בהסעת שוהים בלתי חוקיים בתמורה לתשלום שוחד קבוע וכן תוספת מיוחדת לכל שחרור. הוא הורשע במסגרת הסדר טיעון וישלם קנס בנוסף לעונש המאסר. מח"ש: "הוא 'חצה את הקווים' וניצל את סמכותו כדי לבצע עבירות חמורות"

משרדי מח"ש (שימוש חד פעמי). אמיל סלמן, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
משרדי המחלקה לחקירות שוטרים/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן, הארץ

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר אתמול (שלישי) 34 חודשי מאסר בפועל על שוטר בגין קבלת שוחד. בנוסף לכך, בית המשפט הטיל עליו 12 חודשי מאסר על תנאי ופסק לו קנס כספי בסך 20 אלף שקלים.

השוטר, שרון יוסף, נשוי ואב לחמישה ילדים, שירת כרכז מודיעין והורשע במסגרת עסקת טיעון בין המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה לסנגורו, עו"ד עופר סבו, בעבירות שוחד, קבלת דבר במרמה והפרת אמונים שהתרחשו בין השנים 2013-2017.

על פי גזר הדין, הוא קיבל סכום של כ-20 אלף שקלים בתמורה לשחרורו ממעצר של חשוד בהסעת שב"חים (שוהים בלתי חוקיים). היה לו סידור איתו, שבמסגרתו הם היו נפגשים אחת לחודש והוא לקח ממנו סכום קבוע של 500 שקלים, לפעמים בתוספת חפיסות סיגריות או כדי שמן.

תחנת משטרת חדרה,ארכיון. שלומי גבאי
תחנת משטרה/שלומי גבאי

בכמה הזדמנויות, לאחר שעוכב או נעצר בגין הסעת שוהים בלתי חוקיים, הוא היה לוקח ממנו סכום כספי נוסף בסך אלף שקלים. בנוסף לכך, לפני פסח במרץ 2017, הוא קיבל ממנו 5,000 שקלים.

כמו כן, השוטר הורשע בכך שבין השנים 2016-2017 קיבל במרמה מבעל חנות ששימש מקור מודיעיני שלו מוצרים בשווי כספי כולל של 7,195 שקלים. בין היתר, הוא ביקש מבעל החנות 7,000 שקלים, וקיבל בסופו של דבר 4,000.

"פגיעה באמון הציבור"

סגן נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, השופט אברהם אליקים, שהתיר לפרסם את גזר הדין, ציין כי במעשיו פגע השוטר שרון יוסף פגיעה חמורה בשלטון החוק ובטוהר המידות של נציגי החוק, באמון הציבור בגורמי אכיפת החוק ותדמיתה של המשטרה כרשות חוקרת נטולת פניות.

הוא ציין כי "נזק כבר נגרם ממעשיו, מעצם העובדה כי רכז מודיעין במשטרת ישראל תמורת בצע כסף מביא להתחמקות עבריין משלטון החוק אשר הסיע והמשיך להסיע שב"חים מבלי שהועמד לדין ובנוסף הכתים בהתנהגותו ציבור שלם של אנשי חוק הגונים וישרים".

לדברי השופט, "עבירת השוחד היא עבירת שחיתות שפוגעת קשות באמון הציבור בשירות הציבורי וללא עקירתה מן השורש משורות המשטרה, יתערער עד היסוד שלטון החוק ואכיפתו".

בית משפט המחוזי, חיפה. Google street view, צילום מסך
בית המשפט המחוזי בחיפה/צילום מסך, Google street view

עוד קבע השופט אליקים כי "מעשיו של הנאשם היו מתוכננים היטב. הוא ניצל את מעמדו ואת מערכת היחסים עם המקור המודיעיני כדי לקבל שוחד. לטענתו די לעיין בכתב האישום המתוקן, לפיו "נפגשו השניים אחת לחודש לערך על דרך השגרה כדי שיקבל סכום שוחד קבוע", כדי להבין כי לא מדובר במקרה אחד או במפגש אקראי".

עו"ד מור לרמן מהמחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) אמר על גזר הדין כי "שוטר אשר מנצל את קשריו עם גורמים עברייניים, ומציג בפניהם מצג לפיו ביכולתו לחלצם מן הדין אם רק יתנו לו את התשורה החודשית - מועל בתפקידו וגורם לנזק משמעותי באמון הציבור במשטרה. גזר הדין שניתן היום מבטא את חומרת העבירות שביצע רכז מודיעין, אשר תפקידו היה לאכוף את החוק ולהילחם בשחיתות העבריינית, ובמקום זאת 'חצה את הקווים' וניצל את מעמדו וסמכותו כשוטר וכאיש מודיעין כדי לבצע עבירות פליליות חמורות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully