וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדוח של נאט"ו שבטעות חשף את אתרי הגרעין האמריקניים באירופה

סנאטור קנדי החבר בוועדת הברית הטרנס-אטלנטית פרסם 150 מיקומים של אתרי נשק גרעיני אמריקני בבלגיה, גרמניה, איטליה, הולנד וטורקיה. ב"וושינגטון פוסט" דווח על הסוד הביטחוני שנחשף, מבלי לעורר הדים בעת הפרסום, ומאז נמחק. נאט"ו: "לא מגיבים על מערך הנשק הגרעיני"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

דוח שפורסם על ידי נאט"ו חשף מיקומים סודיים של אתרי נשק גרעיני אמריקניים באירופה - כך דווח היום (רביעי) ב"וושינגטון פוסט". הדוח, שפורסם על ידי סנאטור קנדי החבר בוועדת ההגנה והביטחון של האסיפה הפרלמנטרית של הברית, עסק בעתיד מדיניות ההרתעה הגרעינית - אך בטעות חשף סוד ביטחוני.

בדיווח צוין שהנשק הגרעיני של ארצות הברית מאוחסן בבלגיה, גרמניה, איטליה, הולנד וטורקיה. המסמך, שכותרתו "עידן חדש בהתרעה הגרעינית? מודרניזציה, בקרת נשק והכוח הגרעיני של בעלי הברית", פורסם בחודש אפריל מבלי לעורר הדים בעת ההיא, ומאז נמחק.

עותק של הדוח פורסם בעיתון בלגי ובו מיקומם של 150 אתרי נשק גרעיניים של ארצות הברית. בעיתון אף נכתב פירוט: "הפצצות האלה מאוחסנות בשישה בסיסים אמריקניים ואירופיים - קליין ברוגל בבלגיה, בוכל בגרמניה, אביאנו וגדי-טורה באיטליה, וולקל בהולנד ואינסירליק בטורקיה".

פגישת שרי החוץ של מדינות נאט"ו בבריסל, בה אושר להציב סוללות פטריוט בטורקיה. דצמבר 2012. רויטרס
"לא מסמך רשמי". שרי החוץ של נאט"ו בבריסל/רויטרס

ב"וושינגטון פוסט" צוין שהמסמך המקורי לא ייחס את המידע למקור כלשהו. גרסה סופית של הדוח פורסמה בשבוע שעבר, מבלי להתייחס ספציפית למקומות שבהם מאוחסן הנשק.

"זה לא מסמך רשמי של נאט"ו", אמר גורם רשמי בברית הטרנס-אטלנטית ל"וושינגטון פוסט", כשהוא מבהיר שהדוח נכתב על ידי חברי האסיפה הפרלמנטרית של הברית. הגורם, ששמר על אנונימיות לאור מדיניותה התקשורתית של נאט"ו בנושא, הוסיף כי "אנחנו לא מגיבים על פרטי מערך הנשק הגרעיני של נאט"ו".

קינגסטון רייף, מנהל הארגון למדיניות לפירוק מנשק גרעיני ובקרת נשק, טען בדברים שאמר ל"וושינגטון פוסט" שזאת לא הפתעה שפורסמו מיקומים פוטנציאליים של נשק גרעיני באירופה. לדבריו, "זה ידוע כבר זמן רב".

דגלים מחוץ למפקדת נאט"ו בבריסל ב-28 ביולי 2015. AP
150 מיקומי אתרי גרעין נחשפו. מפקדת נאט"ו בבריסל/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully