וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות בקשת ההורים: הפרקליטות מתנגדת לפרסום תיעוד המוות של יסמין

17.7.2019 / 8:33

בנימוקי הפרקליטות צוין כי החוק קובע שככלל, עניינם של קטינים אסור בפרסום, וכי פרסום גזר הדין מספק בכדי להשיג הרתעה במניעת מקרים דומים. כמו כן ציינו בפרקליטות כי יש בפרסום התיעוד בכדי "לפגוע בכבודה של המנוחה"

17 שנות מאסר לסייעת שהורשעה בהריגת הפעוטה יסמין וינטה/צילום: יותם רונן

הפרקליטות מתנגדת לבקשת הוריה של יסמין וינטה לפרסם את הסרטון בו תועדה הסייעת אינה סקיבנקו, שהורשעה בהריגתה, ברגעים שבהם גרמה למות בתם. הוריה של וינטה, וובה ודורינה, ביקשו מבית המשפט המחוזי-מרכז לאשר את פרסום הסרטון, "למען יראו ויראו, ולצורך השינוי החברתי והתודעתי בטיפול בקטינים חסרי ישע". סנגורה של סקיבנקו, עו"ד קובי מרגולוב, התנגד בתוקף לבקשה, ואמש (שלישי) הגישה גם הפרקליטות את עמדתה לבית המשפט.

בפרקליטות ציינו כי החוק קובע שככלל, עניינם של קטינים אסור בפרסום. "נראה שאין מחלוקת בין הצדדים כי בפרסום הסרטון יש פגיעה אנושה בכבודה ופרטיותה של המנוחה", נכתב בתגובת הפרקליטות. "כמו כן, אין חולק כי הורי המנוחה דואגים לכבודה ופרטיותה וניכר כי שקלו זאת טרם הוגשה בקשתם. לצד זאת, יש לציין כי נימוקי הבקשה מעוררים את השאלה - האם ניתן להשיג את מטרות ההרתעה והעלאת המודעות באופן שיפגע פחות בכבודה של המנוחה".

יסמין וינטה, הפעוטה שנהרגה בגן ילדים בפתח תקווה. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
יסמין וינטה/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה

עמדת הפרקליטות גורסת כי התיאור המפורט של הריגת וינטה שמופיע בגזר הדין של סקיבנקו, שניתן השבוע וזכה לתהודה רבה, משיג את ההרתעה וההשפעה התודעתית שמבקשים ההורים להשיג, תוך גרימת נזק קטן יותר לכבודה של המנוחה. בנוסף, מצוין כי פרסום הסרטונים עלול לסכן את סקיבנקו או את משפחתה, וזאת על רקע הצתת ביתה של הסייעת כרמל מעודה לפני כשבועיים.

"נוכח האמור לעיל ניכר שאת מטרות הבקשה ניתן להשיג בפרסום גזר הדין", כתבה עו"ד שירלי לוגסי מפרקליטות מחוז מרכז. "לפיכך, נראה שאין בנימוקי הבקשה כדי לבסס חריג לכלל האוסר פרסום עניינם של קטינים. אומנם מדובר בבקשה שהוגשה על ידי ההורים ויש ליתן משקל לרצונם ולנסיבה זו, ולצד זאת וטרם הסרת הפרסום יש לבחון וליתן משקל ליתר השיקולים המפורטים לעיל".

הוריה של התינוקת יסמין וינטה, 14 ביולי 2019. יותם רונן
הוריה של יסמין וינטה בבית המשפט לפני ארבעה ימים/יותם רונן

ביום ראשון גזר בית המשפט המחוזי מרכז שבלוד גזר 17 שנות מאסר על סקיבנקו בת ה-23 שהורשעה בהריגת הפעוטה. בנוסף לעונש המאסר, נגזרו על סקיבנקו שנתיים של מאסר על תנאי ופיצוי בגובה 120 אלף שקלים להורי הפעוטות בגן, לרבות הוריה של וינטה.

סקיבנקו, שבחודש ינואר השנה הודתה במעשים במסגרת הסדר טיעון, היא עולה חדשה מאוקראינה שעבדה בגן ילדים בפתח תקווה. היא הורשעה גם בתקיפת תשעה תינוקות חסרי ישע נוספים שהיו תחת השגחתה. חלק מהורי הילדים באולם מחאו כפיים, בעוד אחרים זעקו: "מאסר עולם, זה מה שמגיע לה", ו"דין על רצח - מאסר עולם".

הוריה של יסמין וינטה והורים נוספים מהקואליציה לחינוך מלידה מפגינים כדי לדרוש מאסר עולם למטפלת החשודה במותה של הפעוטה יסמין וינטה.. אתר רשמי
קרוביה של וינטה בבית המשפט, השבוע/אתר רשמי

זמן קצר לאחר מתן גזר הדין, האב וובה אמר כי "אני מרגיש רע מאוד. אני חושב ש-17 שנה זה לא מספיק. היא שברה את הלב שלנו, ואנחנו נחיה את כל חיינו, 60-70 שנה, ככה. להגיע הביתה ולהריח את יסמין, לראות אותה, זה נתן לנו כוח. מאז זה רק ללכת לישון ולקום בבוקר. ועכשיו זה להתחיל חיים חדשים".

אמה של וינטה, דורינה, אמרה אחרי ההחלטה כי "17 שנות מאסר זה לא מספיק, אבל רווח לי מעט לדעת שהיא בכלא. היא הייתה צריכה לקבל מאסר עולם. ילדינו הם הדבר הכי חשוב בעולם. האישה הזו היא מפלצת בעיניי. אין לי מילים לתאר אותה, היא לא אנושית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully