וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות השמועות בווטסאפ: במשטרה אין היערכות מיוחדת להפגנות

16.7.2019 / 17:11

ברשתות החברתיות הופצו הודעות המתריעות מהתחדשות מחאת יוצאי העדה האתיופית ברחבי הארץ, אחרי שחרור השוטר שירה בסלומון טקה. עם זאת, לא התקבלו פניות למשטרה בנוגע לתיאום, והיא לא נוקטת היערכות מיוחדת מלבד נוכחות שוטרים במוקדים אלה

צילום: רוני כנפו, עריכה: עמית שמחה

על רקע שחרורו של השוטר החשוד בירי בנער סלומון טקה, במשטרה לא נערכים היום (שלישי) להפגנות יוצאי העדה האתיופית, זאת על אף הודעות שהופצו בווטסאפ וברשתות החברתיות. על פי הודעות אלה, המחאה צפויה להתחדש במוקדים רבים ברחבי הארץ, אך לא התקבלה פנייה למשטרה בנוגע לתיאום הפגנות, ולכן היא לא נוקטת בהיערכות מיוחדות מלבד נוכחות משטרתית באותם האזורים. כמו כן, המשטרה צפויה למנוע חסימת כבישים והפרות סדר במוקדים אלה.

על פי ההודעה שהופצה, "אנחנו חוזרים להבעיר את המדינה. מהסיבה שדמנו אינו הפקר, כוחנו באחדותנו". המוקדים כוללים את כביש ז'בוטינסקי ובניין העירייה בפתח תקווה, תחנת המשטרה בראש העין, צומת עזריאלי בתל אביב, צומת פ"ת בירושלים וכן מוקדים נוספים באשקלון, נתניה, קריית מלאכי, עפולה, בית שמש, ראשון לציון וקריית גת. אולם, בעבר היו מקרים שבהם שמועות על הפגנות התבררו כלא נכונות.

הפגנת בני העדה האתיופית ופעילים נגד אלימות המשטרה כעת בצומת בית המשפט העליון בירושלים 15 ביווני 2019. יערה גלבוע/TPS, אתר רשמי
הפגנת בני העדה האתיופית, אתמול/אתר רשמי, יערה גלבוע/TPS

קצין המשטרה, שעל פי החשד ירה למוות בטקה בקריית חיים - אירוע שהצית את המחאה לפני שלושה שבועות, שוחרר אתמול על ידי בית משפט השלום בחיפה למעצר בית בתנאים מגבילים לבקשת המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש). במחאה על ההחלטה, עשרות בני אדם הפגינו בירושלים, ושבעה מהם נעצרו.

משפחתו של טקה בן ה-18 מתחה ביקורת חריפה על שחרורו של השוטר. "מלכתחילה השוטר היורה קיבל יחס שונה וסלחני כאשר הושם במעצר בית בבית מלון למרות שירה והרג את סלומון", טענו היום עורכי הדין המייצגים את המשפחה מהקליניקה לקידום שוויון בבר אילן ועו"ד אילן ז'ק. הפרקליטים טענו כי משפחת טקה רואה בשחרור השוטר ממעצר בית המשך ישיר "לאותה התנהלות מצערת", ומבקשת את גילוי האמת ועשיית הצדק. "למרבה הצער, החלטות מח"ש והפרקליטות עד כה, בהודעותיהן לציבור, בהדלפות על נטייתן לייחס אחריות מופחתת לשוטר שהרג את יקירן בדמי ימיו ובקוצר ידן להתמודד עם הכפשת שמו - אינן מבשרות טובות".

טקס האזכרה לסלומון טקה בבית העלמין בתל רגב, יולי 2019. שלומי גבאי
טקס האזכרה לטקה בשבוע שעבר/שלומי גבאי

מלבד בקשת השחרור, במח"ש ביקשו לשנות את העבירה שיוחסה לקצין המשטרה מ"הריגה" ל"המתה בקלות דעת", זאת בשל השינויים שנכנסו לתוקף בעבירות ההמתה. עו"ד יאיר נדשי, המייצג את קצין המשטרה, בירך בתום הדיון על החלטת בית המשפט. עורך הדין סיפר כי השוטר ומשפחתו לא יכולים לחזור למקום מגוריהם. "מצבו הנפשי של החשוד קשה, הוא מאוים ומשפחתו מאוימת והוא לא יחזור לסביבתו הטבעית", סיפר. "אבל הוא מבין שמצבו השתפר, גם על סמך הפרסומים בתקשורת של פרטי החקירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully