וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל חום קיצוני בפתח: התחזית המלאה והאזהרות לציבור הרחב

משרד הבריאות הזהיר מעומסי החום הכבדים שיורגשו מחר ברחבי הארץ. על אוכלוסיית הקשישים והחולים במחלות כרוניות להימנע מחשיפה לשמש וממאמץ גופני. השרב צפוי להישבר בהדרגה משעות הצהריים, הרוחות יתחזקו וייתכן אובך בעיקר בדרום הארץ. כל הפרטים

מערכת וואלה!

משרד הבריאות הזהיר היום (שלישי) מפני עומס חום כבד הצפוי מחר, שיתבטא במזג אוויר חם מהרגיל ברוב חלקי הארץ. בהודעתו קרא משרד הבריאות לציבור הרחב, לאוכלוסיית הקשישים ולחולים במחלות כרוניות בפרט, להימנע ככל האפשר מחשיפה לחום ולשמש, להימנע ממאמץ גופני שאינו הכרחי, להקפיד לשתות מים ולהימצא ככל האפשר במקומות ממוזגים.

השירות המטאורולוגי מעדכן כי מחר הטמפרטורות יעלו במידה ניכרת וייעשה שרבי ברוב האזורים. ישררו עומסי חום כבדים עד קיצוניים. השרב יישבר בהדרגה משעות הצהריים, הרוחות יתחזקו וייתכן אובך בעיקר בדרום הארץ. בחמישי יהיה מעונן חלקית עד נאה, תחול ירידה ניכרת בטמפרטורות והן ישובו להיות רגילות לעונה. בשעות הבוקר ייתכן טפטוף עד גשם קל בצפון הארץ. ביום שישי יהיה בהיר עד מעונן חלקית, עם טמפרטורות רגילות לעונה.

חוף צאלון בכנרת, 8 ביוני 2019. אייל כהן רשות הכנרת, אתר רשמי
חוף צאלון בכנרת/אתר רשמי, אייל כהן רשות הכנרת

לקראת גל החום, האיגוד הקרדיולוגי בישראל המליץ לחולים המקבלים תרופות ליתר לחץ דם, חולי אי ספיקת לב וחולים המקבלים תרופות משתנות או מרחיבות כלי דם, לצמצם ככל האפשר את השהייה בחוץ ולהקפיד על שתיה רבה יותר.

גם בכבאות והצלה נערכו לגל החום ותגברו את הכוחות לרמה המקסימלית, כולל לוחמי אש, מתנדבים וחניכי הקורסים של המכללה הלאומית לכבאות והצלה. נציב כבאות והצלה לישראל, רב-טפסר דדי שמחי, קיים הערכת מצב עם כלל המחוזות ועם גופי חירום וסיוע לרבות קק"ל, רשות הטבע והגנים, משטרת ישראל וצה"ל.

בכבאות והצלה הזהירו כי הטמפרטורות עלולות להגיע ל-47 מעלות וקראו "להימנע לחלוטין מהדלקת אש, בשל הסכנה להתפשטות שריפות העלולות לסכן חיים, רכוש וטבע. כמו כן, אנו מבקשים מהציבור לגלות ערנות, ולדווח באופן מידי על כל מקרה של עשן או אש למוקד 102 של לוחמי האש". כמו כן, מיום ראשון ייכנס לתוקפו צו נציב כבאות והצלה המורה על איסור הדלקת מדורות בשטחים פתוחים בין השעות 7:00 עד 20:00 למשך כל תקופת הקיץ.

ברשות הטבע והגנים עדכנו כי "בשל התראת מזג האוויר הקיצוני, עומסי חום ושרב כבדים, מבקשים שלא לצאת לטיולים במסלולי הליכה בשטח הפתוח מחר, זאת על מנת למנוע סכנת חיים. כמו כן, בהתאם להנחיית נציבות הכבאות, חל איסור מוחלט על הבערת אש בכל השמורות והגנים בארץ".

שקיעה בשמי גוש דן 21 ביוני 2019. ראובן קסטרו
שקיעה בשמי גוש דן/ראובן קסטרו

במהלך היום צפויות 29-22 מעלות בצפת, בקצרין 33-21, בנצרת 29-23, בטבריה 27-25, בעפולה 35-22, בבית שאן 37-24, בחיפה 29-22, בתל אביב 30-24, באשדוד 30-26, בלוד 32-24, ירושלים 31-24, בים המלח 39-32, בבאר שבע 36-26 במצפה רמון 33-25 ובאילת 41-29 מעלות.

(עדכון ראשון: 15:33)

משתזפים בחופי תל אביב 23 במאי 2019. ראובן קסטרו
משתזפים בחופי תל אביב/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully