וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן באולפן וואלה! NEWS: "מקווה שנתניהו ימשיך לתקוף אותנו"

16.7.2019 / 13:26

יו"ר ישראל ביתנו טען כי במפגש מטה השטח הרוסי של קמפיין הליכוד כלל לא נכחו אנשיו, ותקף את ראש הממשלה שבונה "מחנה פליטים של יוצאי המפלגה". עם זאת, בריאיון לוואלה! NEWS הדגיש שאינו חושש מהמהלך שנובע "מהפאניקה הרצינית" בה מצוי נתניהו והבהיר: "נמנע מדינת הלכה"

ראיון טל שלו עם אביגדור ליברמן יו"ר ישראל ביתנו/צילום סטילס: ראובן קסטרו. עריכת ווידאו: ניר חן. גרפיקה: אביחי ברוך

יממה לאחר פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מטה השטח הרוסי של קמפיין הליכוד, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייצב היום (שלישי) לראיון באולפן וואלה! NEWS. בתגובה ראשונה למפגש ולתמונה שפרסם נתניהו עם פעילי מפלגתו לשעבר, לכאורה, טען ליברמן כי כלל לא נכחו בו אנשי ישראל ביתנו.

"לא היה חבר אחד מישראל ביתנו במפגש", הבהיר ליברמן. "ראש הממשלה מחזר אחרי כל ראש עיר או מועצה מקומית מישראל ביתנו כי הוא יודע שהם היחידים שנהנים מתמיכת הציבור הזה, ולכן הוא כל כך מחזר אחריהם. ראש הממשלה בונה מחנה פליטים של יוצאי ישראל ביתנו - כל מי שהוצא או עזב את המפלגה".

ליברמן התייחס בדבריו גם לפרסום בוואלה! NEWS, לפיו בליכוד פנו לבכירי ישראל ביתנו לשעבר, השרה סופה לנדבר ויו"ר הסיעה רוברט אילטוב. "השרה לנדבר עדיין חברה במפלגה ופועלת במטה. יו"ר הסיעה שלי, עוד ב-9 באפריל פרסם פוסטים של תמיכה בישראל ביתנו", אמר. באשר לצפי כי אילטוב ייעץ בתשלום לקמפיין הליכוד, הוסיף כי "הבנתי שהוא חתם חוזה ממש יפה. אם הוא הולך להרוויח כסף כיועץ, אין לי עין צרה (עליו), זכותו להרוויח כסף".

אביגדור ליברמן בראיון עם טל שלו באולפן וואלה, יולי 2019. ראובן קסטרו
"ראש הממשלה בונה מחנה פליטים". ליברמן באולפן וואלה! NEWS, היום/ראובן קסטרו

יו"ר ישראל ביתנו העיד כי אינו חושש מהאש החופשית שיורים בליכוד ונתניהו עליו ועל מפלגתו ומהפנייה למגזר הרוסי וטען כי היא נובעת מהפאניקה בה מצוי ראש הממשלה. לדבריו, "שלושה חודשים לפני הבחירות הוא נזכר בקיומם של העולים, ממנה יועץ מיוחד, מקים מטה, רשתות חברתיות. שום דבר לא חדש. אם ראש הממשלה בין כל תפקידיו כשר הביטחון ושר הבריאות, בין איראן, חמאס וחיזבאללה, מוצא זמן לרוסים - סימן שהוא בפאניקה רצינית".

על העובדה שראש הממשלה מקים מערך שטח משמעותי במגזר הרוסי שמאתגר ותוקף אותו אישית ואת ישראל ביתנו הוסיף ליברמן כי "אני מאוד מקווה שראש הממשלה ימשיך בקו הזה, זה מאוד עוזר לנו". אלא שלדבריו, "ההבדל בין ישראל ביתנו לבין מפלגות אחרות הוא שפעלנו והצלחנו לשלב את העולים בחברה הישראלית. אף מפלגה לא יכולה להתגאות בהישגים כאלה. תראי כמה עולי ברית המועצות הגיעו לתפקידים בכירים".

"נתניהו לא מסתיר - הוא אומר שהוא רוצה להקים מדינת הלכה"

נתניהו האשים לאחרונה את ליברמן כי הוא מדבר נגד החרדים, למרות שרגע לפני כן היה בברית עמם ואף בלם את המועמד החילוני בקרב על ראשות עיריית ירושלים. "אני לא נגד חרדים, אני נגד כפייה דתית", הבהיר יו"ר ישראל ביתנו. לדבריו, אם במסגרת המשא ומתן הקואליציוני היו מצליחים לשמור על הסטטוס קוו, הוא היה מצטרף לקואליציה, אולם "נתניהו הפך את עצמו לבן ערובה אצל ליצמן וגפני ונתן להם הכול".

"ראינו את זה באופן בולט בחוק המרכולים שהרתיח אותי. הם מרגישים את עצמם חזק עם נתניהו. נתניהו לא מסתיר - הוא אומר שהוא רוצה להקים מדינת הלכה. הוא רוצה להקים ממשלה עם ליצמן, גפני, דרעי וסמוטריץ' ובלי ליברמן".

"אין סיכוי שהליכוד וכחול לבן מגיעים ל-61 מנדטים"

יו"ר ישראל ביתנו הזכיר כי עזב את תפקיד שר הביטחון בשל מדיניותו של ראש הממשלה מול חמאס בעזה. "נתניהו הוכיח שאלימות משתלמת בזכות האלימות שחמאס מפעיל - זה אומר 70% תמיכה בחמאס. הוא מוכן לשלם פרוטקשן בסך 15 מיליון ואז 30 מיליון לחמאס". עוד הוסיף כי בתקופתו כשר הביטחון הצליחו לבלום את חוקים כמו יסוד לימוד תורה, אך הבהיר: "ברגע שהוא (נתניהו) נכנס ללחצים של חרדים, אין לנו מה לחפש".

"מה שכרגע מדינת ישראל זקוקה לו זו ממשלה לאומית רחבה", הדגיש. "אני לא אהיה חלק מממשלה צרה, לא אשב בממשלה עם החרדים והמשיחים. אני בטוח שאי אפשר להקים ממשלת אחדות לפניי. אין שום סיכוי שהליכוד וכחול לבן מגיעים ל-61 מנדטים".

אביגדור ליברמן בראיון עם טל שלו באולפן וואלה, יולי 2019. ראובן קסטרו
"לא מנהל דיונים עם שרה נתניהו". ליברמן, היום/ראובן קסטרו

למרות הדם הרע שעבר בינו לבין ראש הממשלה, ליברמן הסתייג מהאמירה של ח"כ אלי אבידר בסוף השבוע האחרון, שבה כינה את רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו "ראשת המפלגה בפועל" ובעלת "יותר עוצמה מכל ראשי הממשלה" והודה כי מדובר בהתבטאות מיותרת. "אני לא מנהל דיונים עם שרה נתניהו, ההסכמים שלי הם עם בנימין נתניהו כראש ממשלה וכל השאר לא מעניין אותי".

עם זאת, ליברמן לא ציין אם קיימת אפשרות שישוב לשתף פעולה עם נתניהו. לדבריו, "כל אחד בעמדות שלו, כל אחד הולך בכיוונו. אני ממשיך באותה דרך, ונתניהו החליט שהוא הופך את עצמו לבין ערובה של החרדים והסמוטריצ'ים. מנסים בכוח לבנות מדינת הלכה ואנחנו נמנע את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully