וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל הקידוחים לחופי קפריסין: האיחוד האירופי הטיל סנקציות על טורקיה

16.7.2019 / 10:33

שרי החוץ של הגוש אישרו שורת צעדים נגד אנקרה, כולל צמצום בסיוע כלכלי, בעקבות המשך הפעילות שלה במים הטריטוריאליים של האי. באנקרה, שעומדת בפני סנקציות אמריקניות, מבטיחים להמשיך בפעילות

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

שרי החוץ של האיחוד האירופי אישרו סנקציות נגד טורקיה בשל קידוחי הגז של אנקרה במים שהזכויות הכלכליות עליהם שייכות לקפריסין, החברה באיחוד. בעבר טענו באיחוד כי צעד זה של טורקיה מהווה הפרה של הריבונות הקפריסאית ושל החוק הבינלאומי. עם זאת, באנקרה אמרו היום (שלישי) כי הם לא יירתעו וימשיכו בקידוחים.

שרי החוץ מסרו בהצהרה משותפת כי לאור "פעולות הקידוח המתמשכות והבלתי חוקיות", הם משעים הסכם תעופה עם טורקיה וקוראים לבנק ההשקעות האירופי לבחון את ההלוואות שהוא מעניק למדינה. הם הזהירו מעיצומים נוספים העשויים לחול בעתיד על המדינה. בנוסף לכך, הם תמכו בהצעה של הנציבות לצמצם את הסיוע הכלכלי לטורקיה בשנה הבאה.

בטורקיה, שעשויה להיענש בימים הקרובים גם בסנקציות אמריקניות בשל עסקת הטילים עם רוסיה, תקפו את הגוש בכך שהוא פועל כאילו שהטורקים בקפריסין "אינם קיימים" והאשימו אותו ב"דעות קדומות". טורקיה היא המדינה היחידה בעולם שמכירה ברפובליקה הטורקית של קפריסין שבצפון האי.

"לא צריך לקחת את ההחלטות של האיחוד האירופי נגד טורקיה ברצינות", אמר היום שר החוץ של טורקיה מבלוט צ'בושואלו. "הם יודעים שבלתי-אפשרי ליישם זאת".

היבוז, ספינת הקידוח החדשה של טורקיה. 20 ביוני 2019. רויטרס
ספינת הקידוח הטורקית "היבוז" בדרכה לקפריסין, בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully