וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן התקיפות בסוריה: טיל נ"מ התפוצץ בקפריסין; לא היו נפגעים

1.7.2019 / 11:13

הרשויות בממשל הטורקי בצפון האי אמרו כי הטיל, ככל הנראה מתוצרת רוסית, התפוצץ באוויר ושרידיו נחתו באזור הררי. הוא ככל הנראה שוגר בעת הניסיון של משטר אסד לסכל את התקיפות בשטחי המדינה, שלפי הדיווחים ביצעה ישראל

סוריה/צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

העצם שפגע בצפון קפריסין במהלך הלילה היה ככל הנראה טיל מתוצרת רוסית, שנורה מסוריה - כך אמר הבוקר (שני) שר החוץ של צפון קפריסין, קודרט אוזרסאי. העצם פגע באזור הררי מצפון לבירה ניקוסיה, מרחק של כ-225 ק"מ מהחוף הסורי, ולא היו נפגעים בתקרית החריגה.

"לפי ההערכה הראשונית שלנו, היה זה טיל מתוצרת רוסית, חלק ממערכת ההגנה האווירית, שפעלה במהלך הלילה נגד תקיפה אווירית בסוריה, שהשלים את הטווח שלו ונפל בארצנו אחרי שהחמיץ (את המטרה)", אמר. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, 16 בני אדם נהרגו בתקיפות של ישראל, שבוצעו מהאוויר ומהים, בהם לוחמים זרים וילדים.

תושבים סיפרו בתקשורת בקפריסין כי הם ראו אור בשמיים ושמעו שלושה פיצוצים עזים ממרחקים של קילומטרים. שר החוץ של צפון קפריסין אמר בשעות הבוקר כי גורמים רשמיים בודקים את השרידים. "על פי המידע שקיבלתי מהמקורות הצבאיים שלנו, הגורם לתקרית שאירעה הלילה לא היה מטוס או אחד מרכבינו הצבאיים", הוא כתב בטוויטר. "חיילינו, שוטרים ולוחמי האש שלנו עושים בדיקות ומגיבים בזירה".

לקריאה נוספת על התקיפות בסוריה
התקיפות בסוריה: "16 הרוגים, בהם ילדים ולוחמים זרים, בהפצצות ישראל"

שרידי טיל שנחת בצפון קפריסין, 1 ביולי 2019. טוויטר, צילום מסך
שרידי הטיל שנחת בקפריסין, הלילה/צילום מסך, טוויטר

לדבריו, הסימונים על שרידי הטיל שנמצאו בזירה תואמים את אלו של שרידי טיל רוסי מדגם S-200 שנחת במחוז גזיאנטפ בטורקיה ביולי שעבר. רוסיה, שמגבה את משטרו של בשאר אסד, לא הגיבה לתקיפות האחרונות. בשבוע שעבר אמר היועץ לביטחון לאומי של רוסיה ניקולאי פטרושב, בזמן פסגה בישראל, כי מוסקבה מתנגדת לתקיפות של ישראל בסוריה ודחה את הלחץ הרב המופעל על איראן.

"אלו בין ההשלכות השליליות של המלחמה באזור" אמר נשיא הרפובליקה הטורקית בצפון קפריסין, מוסטפא אקינצ'י. טורקיה היא היחידה שמכירה בממשל בחלק הצפוני של האי, המחולק מאז שנות ה-70.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully