וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זריף: מרגע שהסנקציות על איראן יוסרו - הדלת למו"מ פתוחה לגמרי

שר החוץ האיראני האשים בראיון לרשת NBC כי וושינגטון היא שחתרה תחת הדיפלומטיה כשיצאה מהסכם הגרעין. "זו ארה"ב שנטשה את שולחן המשא ומתן, והם תמיד מוזמנים לשוב", אמר זריף והוסיף כי הוא אינו מאמין שהנשיא האמריקני רוצה במלחמה עם טהראן

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף אמר הלילה (שלישי) בראיון לרשת NBC כי ארצו לא מעוניינת במלחמה עם ארצות הברית, אך הבהיר כי כדי לפנות את הדרך למשא ומתן בין וושינגטון וטהראן - על נשיא ארה"ב דונלד טראמפ להסיר את הסנקציות מעל איראן.

"מרגע הסרת הסנקציות, הדלת למשא ומתן פתוחה לגמרי", אמר זריף, המבקר בניו יורק לרגל דיונים באו"ם. הוא האשים כי ארצות הברית היא שחתרה תחת הדיפלומטיה כשיצאה מהסכם הגרעין. "זו ארה"ב שנטשה את שולחן המשא ומתן, והם תמיד מוזמנים לשוב", אמר.

שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, בריאיון לסוכנות רויטרס, 24 יוני 2019. רויטרס
"אנשים יודעים כי איראן היא מדינה גדולה וחזקה, ואנו לא נקבל בקלות מתקפה צבאית". זריף/רויטרס

זריף אמר בראיון כי הוא אינו סבור ששתי המדינות היו על סף מלחמה לאור ההסלמה במתיחות ביניהן בעת האחרונה. "אני לא מאמין שהנשיא טראמפ רוצה מלחמה, אבל אני מאמין שלאנשים בסביבתו זה לא היה מפריע", אמר שר החוץ האיראני, אך הוסיף: "עם זאת אני לא חשוב שהם יצליחו משום שבסוף היום, אני חושב, הפקחות גוברת. אנשים יודעים כי איראן היא מדינה גדולה וחזקה, ואנו לא נקבל בקלות מתקפה צבאית".

עוד אמר זריף כי לארצו אין עניין בהחזקת נשק גרעיני, אף שלדבריו היא הייתה יכולה ליצור פצצה לו הייתה מעוניינת בכך. "אילו היינו מעוניינים בפיתוח נשק גרעיני, היינו מסוגלים לעשות זאת לפני זמן רב", אמר. על החלטת ממשל טראמפ לצאת מהסכם הגרעין, הוא אמר כי לדעתו "ארצות הברית משחקת באש".

בשבוע שעבר הודיעה איראן כי היא תחל להעשיר אורניום מעבר לרמה המותרת בהסכם הגרעין. זאת בהמשך לצמצום מחויבויותיה להסכם, שממנו פרש נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בשנה שעברה. איראן תחצה את רף העשרת האורניום העומד על 3.67%, אחרי שכבר חצתה שבוע לפני כן את כמות האורניום המועשר שבה מותר לה להחזיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully