וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בארה"ב: הממשל החליט לא להטיל סנקציות על זריף בשלב זה

12.7.2019 / 5:37

כשבועיים אחרי שהנשיא טראמפ חתם על עיצומים שכוונו נגד המנהיג העליון עלי חמינאי, גורמים המעורים בנושא אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי בוושינגטון ימתינו עם ביצוע מהלך דומה כלפי שר החוץ. זאת, כאות שבממשל עדיין מעוניינים ביחסים דיפלומטיים מול טהראן

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ארצות הברית החליטה שבשלב זה, לא יוטלו סנקציות על שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף - כך אמרו הלילה (שישי) גורמים המעורים בנושא לסוכנות הידיעות רויטרס. זאת, כאות שבממשל האמריקני עדיין עשויים להיות מעוניינים ביחסים דיפלומטיים מול איראן בצל המתיחות בין המדינות. בסוף החודש שעבר אמר שר האוצר של ארצות הברית, סטיב מנוצ'ין, כי זריף ייכנס ל"רשימה השחורה" עוד באותו שבוע.

הגורמים לא נתנו סיבות ספציפיות להחלטה, שאירעה חודשיים לאחר שבהם המתחים בין איראן לארצות הברית נסקו בעקבות תקיפת מכליות הנפט במפרץ, שוושינגטון מאשימה בהן טהראן, למרות הכחשותיה, ובנוסף להפלת המלט האמריקני בידי איראן. "אנחנו לא רואים את הצעד הזה בהכרח מועיל", אמר אחד הגורמים, שדיבר בעילום שם, והוסיף כי שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, התנגד נכון לרגע זה להגדיר את זריף תחת הסנקציות.

כדי להראות עד כמה וושינגטון הייתה קרובה להטיל את הסנקציות החדשות על זריף, משרד האוצר הפיץ לאחרונה לעיתונות טיוטת הודעה עם העיצומים על שר החוץ האיראני.

לקריאה נוספת בנושא:
ביידן: אחזור להסכם הגרעין אם איראן תמלא את חלקה
חמינאי על הכוונת: טראמפ חתם על סנקציות חדשות נגד איראן
איראן ממשיכה לאיים: בריטניה וארה"ב יצטערו על תקרית המכלית

שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, בריאיון לסוכנות רויטרס, 24 יוני 2019. רויטרס
בשלב זה, לא יוטלו עליו סנקציות. זריף בריאיון לרויטרס/רויטרס

זריף צפוי להגיע בשבוע הבא לפגישת שרים באו"ם שבניו יורק, בה ידונו הבכירים בנושאי פיתוח בר קיימא, כדי להתמודד בין היתר עם קונפליקטים, רעב, שוויון מגדרי ושינויי אקלים עד שנת 2030. כדי לעשות זאת, ארצות הברית תצטרך לתת לו אשרה, סימן נוסף לכך שבוושינגטון מחזיקים בשלב זה את העיצומים נגדו. זריף הצהיר כי אין נכסים בבעלותו בארצות הברית.

בסוף החודש שעבר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם על סנקציות נוספות על איראן, כשהפעם הן כוונו למנהיג העליון, עלי חמינאי, בו הוא רואה כאחראי "להובלת עוינות המשטר". זאת, בניסיון להגביר על הרפובליקה האסלאמית את הלחץ לפתוח בשיחות חדשות על תכנית הגרעין שלה. הנשיא הסביר כי "הסנקציות שהוטלו ימנעו מהמנהיג העליון, ממשרדו וממקורביו גישה למשאבים ותמיכה כלכלית". טראמפ שב והדגיש כי ארצות הברית לא מעוניינת בעימות עם איראן, אך לא יאפשר לה להשיג נשק גרעיני.

עוד באותו נושא

"המאפיה הסיציליאנית קטנה עלינו": כשהעובדות של שרה נתניהו פתחו את הפה

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מציג את הסנקציות נגד איראן 24 ביוני 2019. רויטרס
טראמפ מציג את הסנקציות נגד איראן, יוני/רויטרס

זריף אמר אז בתגובה כי טראמפ "צודק ב-100% שהמפרץ הפרסי אינו העסק של צבא ארצות הברית". הוא צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "כעת זה ברור כי 'נבחרת B' (היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון, יורש העצר הסעודי בן סלמאן, מוחמד בן זאיד אאל נהיאן מאיחוד האמירויות וראש הממשלה בנימין נתניהו) לא דואגת לאינטרסים של ארצות הברית - הם בזים לדיפלומטיה וצמאים למלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully