וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למנוע הקמת ממשלת ימין": דף המסרים של הבית היהודי בעקבות סערת פרץ

14.7.2019 / 19:55

אנשי שר החינוך פרץ העבירו לחברי הכנסת דף מסרים בו נכתב בין היתר כי "יש כאן מאבק על הזכות לחשוב אחרת", וכי "יש ניצול ציני ועיוות של דברים על מנת לחבוט ברב רפי, במפלגה ובציונות הדתית כולה". בשעות הערב השר סמוטריץ' הביע תמיכה בפרץ: "דיקטטורים מחשבתיים"

צילום: חדשות 13, עריכה: ליר שפיגלר

חברי הכנסת של הבית היהודי הונחו היום (ראשון) כיצד להגיב לסערה שהתחוללה בעקבות דבריו של יו"ר המפלגה, השר רפי פרץ על תמיכתו בטיפולי המרה ללהט"בים. בדף מסרים שהופץ לחברי הכנסת על ידי אנשי השר פרץ נכתב בין היתר כי "יש כאן מאבק על הזכות לחשוב אחרת. מסתבר שגם שר חינוך בישראל לא יכול לחשוב אחרת מאותה אליטה שלא מאפשרת דעות אחרות".

עוד נכתב כי "יש פה ניצול ציני ועיוות של דברים על מנת לחבוט ברב רפי, במפלגה, בבית מדרש ממנו הוא בא ובציונות הדתית כולה כדי למנוע הקמת ממשלת ימין".

שאר המסרים דומים לדברים שפרסם מוקדם יותר פרץ ברשתות החברתיות, ובין היתר כי "רבים לא ראו בכלל את הריאיון ובחרו להגיב מהבטן, לנפח ולעוות את דבריו . פופוליזם זול שמשרת את התקשורת המגויסת". עוד נכתב בדף המסרים כי פרץ אמר "שהוא מכבד כל אדם באשר הוא אדם ולא נותן ציונים לאף אחד.

ישיבת ממשלה, 14 ביולי 2019. ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג, אתר רשמי
השר פרץ בכניסה לישיבת הממשלה, היום/אתר רשמי, ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג

כשנשאל באופן ספציפי לגבי טיפולי המרה, אמרת מניסיונו בלבד שכאשר פנו אליו תלמידים וביקשו הכוונה הפנה אותם לגורמים מקצועיים לבקשתם וראה שזה אפשרי". אנשי פרץ חזרו על המסר לפיו "מערכת החינוך בישראל בראשותו תמשיך לקבל את כל ילדות וילדי ישראל באשר הם, ללא שום הבדלי של נטייה מינית" וכן על כך "שהוא יהיה שר החינוך של כולם. יהודים ולא יהודים, דתיים ולא דתיים" וכי "אין לו כוונה לכפות שום דבר דתי על אף אחד".

חברי הכנסת של איחוד מפלגות הימין נמנעו היום מראיונות בתקשורת. רק בשעות הערב הגיב לראשונה שותפו של פרץ להנהגת המפלגה, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', וצייץ בחשבון הטוויטר שלו כי הוא מתייצב לצדו. "מאחר שאי הבעת הדעה האישית שלי מתפרשת כהפקרת הרב רפי ללינץ' התקשורתי האלים שהוא עובר מאז אמש, אז מרגע זה אני מתייצב לצדו", כתב. "אני לא חייב להסכים עם כל מילה שלו בשביל זה. אני פשוט לא מוכן לקבל מציאות שבה כל 'שוחרי חופש הדיבור' והליברליזם - שוב מוכיחים שהם בעיקר דיקטטורים מחשבתיים שיורים בצרורות בליבו של מי שמעז להביע אמירה היוצאת מהשורה השולטת בשיח".

בצלאל סמוטריץ' בישיבת הממשלה השבועית במשרד רוה"מ בירושלים, 30 ביוני 2019. יונתן זינדל/פלאש90, אתר רשמי
התייצב לצד השר פרץ. סמוטריץ'/אתר רשמי, יונתן זינדל/פלאש90

אחת מחברי הכנסת שהתראיינה לתקשורת היא עידית סילמן שהביאה לידי ביטוי גם את המסרים שהופיעו בדף שהופץ בין היתר לאנשי לשכתה. סילמן הכחישה זאת בשיחה לוואלה! NEWS וטענה כי לא נחשפה למסמך כזה.

הסערה החלה בעקבות דבריו של פרץ בריאיון ל"חדשות 12", שבהם נשאל על טיפולי המרה והשיב: "יש לי היכרות עמוקה בנושא החינוך וגם עשיתי את זה. חיבקתי אותו ואמרתי לו דברים חמים: בוא נלמד, בוא נתבונן. המטרה היא שיכיר את עצמו היטב, יראה מה הנתונים ואז יחליט". פרץ הסביר כי במהלך שנותיו כמחנך הוא נפגש עם תלמידים "שחשו מצוקה נוראית עם נטייתם המינית, ובחרו להיעזר באנשי מקצוע כדי לשנות את נטייתם", ולדבריו, "מה שאמר בראיון נאמר מתוך הכרות אישית שלו עם מקרים דומים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully