וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית טבריה לא העבירה את התקציב, ראש העיר קובי בסכנת הדחה

14 ימים אחרי שנכשל בשלישית באישור תקציב העירייה לשנת 2019, ראש העיר שוב לא הצליח להעבירו. עם כישלונו, חברי מועצת העיר יודחו ואת מקומם תמלא ועדה שימנה משרד הפנים. גם ראש העיר עצמו נמצא בסכנת הדחה אם יוחלט שהוא אחראי לכישלון. קובי: "תושבי העיר לא יסלחו לכם"

צילום: אושרי וייצמן

ראש עיריית טבריה רון קובי נכשל אתמול (ראשון) בפעם הרביעית בהעברת תקציב העירייה לשנת 2019. במהלך ישיבת המועצה, רק שישה תמכו בתקציב בעוד שתשעה התנגדו, זאת כ-14 ימים לאחר שנכשל בפעם הקודמת בהעברתו.

על פי פקודת העיריות, 30 ביוני היה היום האחרון שבו ניתן היה לאשר את תקציבי הרשויות המקומיות. ואולם שר הפנים אריה דרעי העניק לטבריה ולארבע רשויות מקומיות נוספות בהן רהט, אור עקיבא, ירכא ועוספיה הארכה של שבועיים להעברת תקציבן לשנת 2019. ישיבת המועצה הייתה ההזדמנות האחרונה עבור מועצת העיר לאשר את התקציב.

משלא אושר התקציב, הודחו חברי המועצה ואת מקומם ימלאו חברי מועצה שימונו על ידי משרד הפנים. במשרד כבר הודיעו כי מליאת המועצה תפוזר, כמו גם ברשויות נוספות בהן לא הוסדר התקציב בהן רהט, ירכא ועוספיה, זאת בניגוד לגוש חלב, כפר מנדא ואור עקיבא שהצליחו להעביר את התקציב. השר אריה דרעי החליט כי לא תינתן לרשויות שכשלו ארכה נוספת לאישור התקציב.

ראש עיריית טבירה, רון קובי במהלך ישיבת תקציב של העירייה 14 ביוני 2019. אושרי וייצמן, חדשות טבריה והסביבה, אתר רשמי
נכשל שוב. קובי בישיבת המועצה, הערב/אתר רשמי, אושרי וייצמן, חדשות טבריה והסביבה

מיד אחרי ההצבעה וכשלונו של קובי להעביר את תקציב העירייה, נשמעו צהלות בקהל שהורכב ברובו מתומכי ש"ס. קובי כינה אותם "שבאבניקים שדרעי שלח". לחברי המועצה שהצביעו נגד אמר: "תושבי טבריה לא יסלחו לכם. מי שהולך הביתה זה אתם. בושה למדינת ישראל. אריה דרעי נבוא איתך חשבון. אריה דרעי ומלאכי החבלה שלו שהגיעו הנה, השבאבניקים, תתביישו לכם. על אפכם וחמתכם טבריה תהיה עיר חילונית פתוחה בשבתות וחגים. אתם הרסתם פה את הכל. הרסתם את טבריה אבל לא נוותר - טבריה תשאר לדורי דורות עיר נופש".

משרד הפנים הודיע כי בתקופה הקרובה, על פי ההליך החוקי ייקרא קובי לשימוע אצל מנכ"ל משרד הפנים, כמו כל שאר ראשי הרשויות שלא העבירו את התקציב. הוא יופיע בפני ועדה שתורכב מאנשי מקצוע במשרד הפנים ויצטרך לשכנע אותה כי עשה הכול כדי להעביר את התקציב. גם חברי מועצה יוכלו להופיע בפני הוועדה ולהסביר את עמדתם. אם תמצא הוועדה כי קובי אחראי לכישלון אישור התקציב, הוא יודח מתפקידו ואת מקומו ימלא ראש עירייה שימנה שר הפנים.

בינתיים: קובי בחזית נוספת מול ליברמן עם "הימין החילוני"

במקביל, הודיע קובי על התמודדות בבחירות הקרובות לכנסת במפלגה בשם "הימין החילוני". מאז שרשם את מפלגתו מתנגח קובי ביו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן וטוען כי אינו משרת את האינטרסים של ציבור הבחורים החילוני בישראל. ליברמן מצדו טוען שקובי הוא מועמד קש של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וכי מטרתו היא רק לכרסם בכוחו. ואולם רשם המפלגות דחה עתירה של "ישראל ביתנו" נגד רישום מפלגתו של קובי.

למרות ההישג האלקטורלי המרשים של קובי בבחירות המקומיות, הוא לא הצליח להרכיב קואליציה עירונית ומולו ישנם תשעה חברי אופוזיציה. אחד מהם "ערק" לשורות הקואליציה למשך כשלושה חודשים, אך טען כי לא ניתן לעבוד עם ראש העיר ושב לספסלי האופוזיציה.

(עדכון ראשון: 14.7, 19:00)

ראש עיריית טבירה, רון קובי במהלך ישיבת תקציב של העירייה 14 ביוני 2019. אושרי וייצמן, חדשות טבריה והסביבה, אתר רשמי
קובי בישיבת המועצה, הערב/אתר רשמי, אושרי וייצמן, חדשות טבריה והסביבה
חברי האופוזיציה במועצת טבריה מצביעים נגד הצעת התקציב, 14 יולי 2019. חיליק צנעני, עיבוד תמונה
חברי האופוזיציה במועצת טבריה מצביעים נגד הצעת התקציב, הערב/עיבוד תמונה, חיליק צנעני
ראש עיריית טבירה, רון קובי במהלך ישיבת תקציב של העירייה. אלי אשכנזי
רון קובי במהלך ישיבת תקציב של העירייה/אלי אשכנזי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully