וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת אפשטיין: נתניהו הנחה לבחון את ההתקשרויות עם קרן וקסנר

14.7.2019 / 13:36

על רקע שאלת יחסיו העסקיים של ברק, העלה שר המשפטים בישיבת הממשלה את קשריה של הקרן עם עבריין המין ג'פרי אפשטיין, שלפי הדיווחים המשיך לממן אותה גם אחרי הרשעתו. ראש הממשלה ביקש ממנכ"ל משרדו לבחון את עקרונות ההתקשרות של המדינה עם עמותות דומות אליה בעולם

אהוד ברק בראיון לטל שלו ויקי אדמקר באולפן וואלה/צילום סטילס: ראובן קסטרו, עורכת תוכן: סיגל סיריוס, עורך ווידאו: ניר חן, גרפיקה: אביחי ברוך

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה היום (ראשון) בישיבת הממשלה את מנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ לבחון את ההתקשרויות של המדינה עם קרן וקסנר, ועם עמותות בינלאומיות נוספות שמכשירות ומממנות השתלמויות של עובדי מדינה. במהלך ישיבת הממשלה, שר המשפטים אמיר אוחנה העלה את הסוגיה של קשרי קרן וקסנר עם עבריין המין המורשע ג'פרי אפשטיין ואמר שיש דיווחים שאפשטיין המשיך לממן את הקרן במיליוני דולרים גם לאחר הרשעתו.

קרן וקסנר מממנת בשנים האחרונות השתלמויות אקדמיות לבכירי השירות הציבורי באוניברסיטת הרווארד בארצות הברית, ונתניהו ביקש ממנכ"ל המשרד לבחון ביחד עם נציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ את עקרונות ההתקשרות עם הקרן ועמותות דומות ברחבי העולם. בממשלה היה גם מי שהתנגד להצעה שהעלה אוחנה.

לדברי גורמים שנכחו בישיבה, חלק מהשרים, בהם זאב אלקין, יואב גלנט, צחי הנגבי, ויובל שטייניץ, סברו שהנזק בהפסקת ההתקשרויות עם קרן וקסנר עשוי לעלות על התועלת ודיברו דווקא על התרומה החיובית של הקרן להכשרת עובדי ציבור והזהירו שהפסקת ההתקשרות עמה עשויה לגרום עוד נזק ליחסים עם יהדות ארצות הברית. כמו כן, במהלך הדיון נציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ אמר לנתניהו שרוב מי שנוסע להשתלמויות של וקסנר הם לא משירות המדינה בכלל, אלא ממערכת הביטחון ולכן אין לו בכלל סמכות לגביהם.

עוד בוואלה! NEWS:
"ניהלתי פנקס - מתי אני נמשך לגברים": העדויות מטיפולי ההמרה
סוף ל"פארק המריבה": עיריית עפולה תפתח את הגן העירוני לכולם
בנט נגד השר פרץ: "לא צריך להמיר אף אחד, דבריו אינם מייצגים"

ישיבת ממשלה, 14 ביולי 2019. ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג, אתר רשמי
הנחה לבחון את ההתקשרויות עם הקרן. נתניהו בישיבת הממשלה, היום/אתר רשמי, ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג

שמם של קרן וקסנר ושל אפשטיין נכרכו במערכת הבחירות באחרונה לאחר שב"הארץ" נחשפו קשרים עסקיים של יו"ר ישראל הדמוקרטית ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק עם אפשטיין, גם אחרי הרשעתו, וסירובו של ברק להשיב על שאלות בנוגע לסכום של 2.3 מיליון דולר שקיבל מהקרן בעשור הקודם בעת היותו אזרח פרטי.

על פי הפרסום ב"הארץ", בשנת 2015 הקים ברק שותפות שהשקיעה בחברה שפתיחה שירות למוקדי חירום, ואפשטיין מימן חלק ניכר מההשקעה ובכך הפך לשותף במיזם העסקי. אתמול, בריאיון ל"פגוש את העיתונות" אמר ברק כי אפשטיין "ריצה את עונשו על שידול לזנות של אישה אחת אבל אני לא רוצה לגעת בזה. לפי הנתונים עכשיו הוא עשה עבירות חמורות מאוד. אני לא קשור אליו". הוא השווה בינו לבין נתניהו ואמר כי "לא נעים שאנשים שאתה מכיר שנים מעורבים בפלילים - אבל לא אותו סוג של פלילים".

לדבריו, "עסקתי בפעילות פרטית ועסקית מול אדם שבמילייה שלו אחרי שריצה את עונשו בעבירות פחותות יותר, היו נשיאי אוניברסיטאות מובילות בארצות הברית הפילנתרופים הגדולים בעולם, חתני פרס נובל, שרים וסגני שרים בממשלי קלינטון ואובמה ואנשים מרכזיים בממשל טראמפ". ברק טען שיריביו הפוליטיים מנסים לחטט בעברו ולחשוף את קשריו העסקיים. "האנשים האלה החליטו להטיל אימה עליי - הם חקרו למי עשיתי ייעוצים, הם פנו אליי ולא רק לגבי קרן וקסנר".

עוד באותו נושא

ברק באולפן וואלה! NEWS: היועמ"ש מונע מהמשטרה לחקור מידע חדש על נתניהו

לכתבה המלאה
אהוד ברק, במהלך מסע"ת בה מכריז על הקמת מפלגה חדשה, בית סוקולוב, ת"א 26 ביוני 2019. ראובן קסטרו
מסרב להשיב לשאלות על הסכום שקיבל מהקרן. אהוד ברק/ראובן קסטרו
המיליארדר היהודי, ג'פרי אפשטיין, הואשם בביהמ"ש בניו יורק בעבירות
סחר בבני אדם, בהן ניהול "רשת ענפה" של סרסור בקטינות עבור מין. רויטרס
מואשם בסחר בבני אדם. אפשטיין בבית המשפט/רויטרס

אפשטיין הואשם בשבוע שעבר בבית המשפט בניו יורק בעבירות של סחר בבני אדם, בהן ניהול "רשת ענפה" של סרסור בקטינות עבור מין. המיליארדר היהודי, שנעצר בשדה התעופה טטרבורו לאחר שנחת מצרפת במטוסו הפרטי, הודה באשמה. בכתב האישום נטען כי בין השנים 2005-2002 הוא פיתה קטינות לבקר באחוזותיו שבפלורידה ומנהטן. על פי כתב האישום, הבנות, חלקן בנות 14, קיבלו ממנו מאות דולרים עבור מעשים מיניים ו"שילם לחלק מקורבנותיו על מנת שאלו יגייסו בנות נוספות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully