וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף ל"פארק המריבה": עיריית עפולה תפתח את הגן העירוני לכולם

14.7.2019 / 12:17

העירייה הודיעה כי תסכים לפתוח את הפארק העירוני בחודשי החופש הגדול גם למי שאינו תושב העיר, אך ביקשה מבית המשפט שנושא הגזענות לא יופיע בהחלטה. סגירת הפארק עוררה סערה לאחר שנטען כי בכך פועלת העירייה כדי למנוע כניסת ערבים אליו

פארק עפולה. ויקיפדיה, מערכת וואלה! NEWS
הפארק העירוני בעפולה/מערכת וואלה! NEWS, ויקיפדיה

עיריית עפולה הודיעה הבוקר (ראשון) כי תסכים לפתוח את הפארק העירוני לכלל הציבור, זאת בעקבות דיון בבית המשפט המחוזי בנצרת שבוצע על ידי השופט דני צרפתי בעתירה נגד העירייה. בכך למעשה קיבלה העירייה את המלצת בית המשפט, אבל ביקשה כי הוא לא יכיר בטענות שעלו כלפיה.

בשבוע שעבר הגיב היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בנושא הפארק שכניסתו נאסרה בחופש הגדול על תושבים מחוץ לעיר, וכתב כי יש לאפשר את המשך השימוש בפארק גם למי שאינו תושב העיר. הביקורת נגד העירייה הייתה על כך שהחלטה זו מונעת למעשה את כניסתם של ערבים לפארק.

לדבריו, "החלטה על כניסה ושהייה בפארקים עירוניים - המהווים מרחב ציבורי משותף - אינה יכולה להתבסס על שיקולים של גזע, דת, לאום, ארץ מוצא, מין, נטייה מינית או כל מאפיין טבוע אחר, וכי החלטה שהתקבלה לכאורה על יסוד אחד השיקולים האמורים היא החלטה פסולה מכל וכל, שדינה להתבטל".

היועמ"ש, אביחי מנדלבליט במהלך כנס הרצליה 30 ביוני 2019. אתר רשמי
"יש לאפשר את המשך השימוש בפארק גם למי שאינו תושב העיר", היועמ"ש מנדלבליט/אתר רשמי

מנדלבליט הודיע לבית המשפט לעניינים מנהליים בנצרת, כי החליט לעשות שימוש בסמכותו הייחודית להתייצב ולהביע את עמדתו בעתירה המנהלית המבקשת לבטל את החלטת מועצת העיר עפולה וראש העיר. "זאת, לאור השפעת ההליך על זכויות ציבוריות והעניין הציבורי הכרוכים בהליך המשפטי".

בהודעה מטעמו נכתב כי "הטענה שהועלתה בעתירה ובפניות שהתקבלו בלשכת היועמ"ש בנושא היא שההחלטה האמורה התקבלה משיקולים זרים, על מנת להדיר אזרחים ערבים מן המרחב הציבורי, תוך אפלייתם לרעה, אך בשל מוצאם והשתייכותם הלאומית. עמדת היועץ המשפטי לממשלה היא, כי בשלב זה של ההליך, יש לתת צו ארעי שישב את המצב לקדמותו, ויאפשר את המשך השימוש בפארק גם למי שאינו תושב עפולה".

עוד נכתב בהודעה כי "בתגובתה טוענת עיריית עפולה כי ההחלטה על סגירת הפארק העירוני התקבלה שלא מהטעם האמור, אלא על יסוד רצונה לארגן אירועים שונים לתושבי העיר בפארק העירוני במהלך חודשי הקיץ. לגישת היועץ המשפטי לממשלה, רשות מקומית אינה רשאית להורות על סגירה גורפת של פארק עירוני לפני מי שאינו תושב העיר, אלא בנסיבות חריגות.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

עדאלה: "המרחב הציבורי צריך להיות פתוח לכולם"

ארגון עדאלה מסר כי "עיריית עפולה קיבלה את המלצת בית המשפט לעניינים מינהליים בנצרת, והודיעה כי תפתח את הפארק לכלל מבקריו. בית המשפט הבהיר, כי אין למועצה מקומית כל סמכות לסגור פארק ציבורי; התקנות הקיימות אינן מאפשרות לרשויות לגבות תשלום כניסה, קל וחומר לאסור כניסה כליל". עו"ד פאדי חורי, שבאמצעותו הוגשה עתירת הארגון, אמר כי "אנו מקווים כי המסר עבר גם לעיריית עפולה וגם ליתר הרשויות המקומיות בישראל, כי המרחב הציבורי צריך להיות פתוח באופן שוויוני בפני כולם ללא הבדל של זהות אתנית או אחרת".

ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) אמר על ההחלטה כי "שוב מסתבר שרק מערכת המשפט היא שעדיין מונעת את השתלטות הגזענות על כל תחומי החיים כאן. מציע לראש עיריית עפולה ללמוד את הלקח ולהתחיל לחפש כותרות של עשייה ולא של הסתה, שנאה וגזענות".

(עדכון ראשון: 11:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully