וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המתיחות: המשלחת המצרית עזבה את רצועת עזה

יפעת רוזנברג, יניר יגנה ואמיר בוחבוט

13.7.2019 / 19:15

המשלחת הגיעה לרצועה אתמול כדי למנוע את קריסת ההבנות בין ישראל לחמאס, זאת לאחר שכוחות צה"ל ירו למוות בפעיל הארגון בשל טעות בזיהוי. הנציגים המשיכו לרמאללה ושם הם ייפגשו עם אבו מאזן. צה"ל: האזעקות שנשמעו הבוקר בעוטף עזה - התרעת שווא

עריכה: ליר שפיגלר

המשלחת הביטחונית המצרית שהגיעה אתמול עזבה הבוקר (שבת) את רצועת עזה דרך מעבר ארז - כך דיווחו כלי תקשורת פלסטינים. על פי הדיווחים, המשלחת המשיכה לרמאללה, שם תיפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

המשלחת הגיעה לרצועה בין השאר מחשש לקריסת הסכם ההבנות בין ישראל וחמאס. הבוקר ערכה המשלחת, בראשותו איימן בדיע, פגישה עם ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה ובכירי הארגון, שבה הם דנו בהתפתחויות האחרונות בהבנות. בנוסף לכך, הנייה ערך ביקור תנחומים אצל משפחת הפעיל שנורה על ידי צה"ל.

הג'יהאד האסלאמי שנציגיו נכחו בפגישה פרסם כי אמר למשלחת המצרית שאיומיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו והכיבוש הישראלי לא יגרמו לארגון לעמוד שלוב ידיים וכי הוא נכון להגיב על כל פעולה ישראלית נגד תושב עזה.

לקריאה נוספת:
תחקיר התקרית בעזה: הכוח לא ביקש אישור - וירה בשוגג בפעיל חמאס
ח"כים מוועדת החוץ והביטחון סיירו בעוטף והותקפו: "שכחתם אותנו"
חמאס ערך תרגיל פתע בעזה לדימוי התנגשות עם כוחות צה"ל ברצועה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המשלחת המצרית בפגישה עם בכירי חמאס בעזה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך הלילה התפוצצו שתי רקטות בשטחים פתוחים בעוטף עזה, זאת לאחר שאתמול צה"ל נהג באיפוק יחסי מול אלפי המפגינים שהתאספו על גדר המערכת. התרעת צבע אדום נשמעה גם הבוקר במועצה האזורית שער הנגב, אולם בצה"ל הבהירו כי מדובר בהתרעת שווא.

במסגרת ההפגנות אתמול בשעות אחר הצהריים התאספו כ-6,500 פלסטינים על גדר המערכת במוקדים שונים. חלק מהמפגינים הבעירו צמיגים ואף השליכו מטעני חבלה מאולתרים לעבר הלוחמים. לא היו נפגעים בתקריות. במשרד הבריאות בעזה אמרו כי 55 פלסטינים נפצעו בהפגנות, בהם אחד באורח אנוש.

בתקרית אחרת סמוך לגדר, הצליחו פעילים להתקרב לסיור של צה"ל על גבול עזה ולהשליך בקבוק תבערה לעבר אחד מכלי הרכב שעלה בלהבות כתוצאה מכך. במקביל, צה"ל תגבר את פריסת מערכת כיפת ברזל באזור הדרום.

עוד בוואלה!

ארדואן לא נרתע מאיומי טראמפ: העסקה עם רוסיה שמרתיחה את ארה"ב

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המשלחת המצרית בפגישה עם בכירי חמאס בעזה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המשלחת המצרית בפגישה עם בכירי חמאס בעזה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

התקרית שהעלתה את רף המתיחות התרחשה ביום חמישי, אז נהרג פעיל חמאס מאש צה"ל בגבול רצועת עזה. הכוחות ירו לעבר הפעיל, מחמוד אחמד סברי אל-אדהם, שזוהה בשוגג כמחבל בזמן שהתקרב אל הגדר הגבול. הוא נפצע ולאחר מכן נקבע מותו.

כמה שעות לאחר שמשרד הבריאות הפלסטיני דיווח על הירי, מדובר צה"ל נמסר כי תחקור ראשוני העלה כי מדובר בירי בשוגג לעבר פעיל מכוח הריסון של חמאס, הפועל סמוך לגדר הגבול. לפי הודעת דובר צה"ל, הפעיל הגיע למרחב הגדר בעקבות שני פלסטינים שנעו בסמוך לה. "בדיעבד עולה, כי כוח צה"ל שהגיע לאירוע זיהה את פעיל הריסון כמחבל חמוש וביצע ירי שמקורו באי הבנה". עוד נמסר מדובר צה"ל כי האירוע יתוחקר.

(עדכון ראשון: 10:30)

הפגנות בגבול רצועת עזה - 12 יולי 2019. אתר רשמי
הפגנות בגבול עזה, אתמול/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully