וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נרקומנים במרפסת: מתחת לדירה החדשה בחיפה - תחנת סמים

14.7.2019 / 10:46

רותי עברה להתגורר בדירה משופצת בשכונת הדגל של התחדשות עירונית בחיפה, אך מצאה עצמה חיה מעל תחנת סמים הפועלת 24/7. מאז היא מתמודדת עם צעירים העוברים דרך המבנה, מבקשים להיכנס לדירתה ואחת מהם שאף תקפה אותה. "יש כאן סכנה אמיתית, אני מפחדת שאמות"

עריכה: תומר לוי

רות ברוכאל בת ה-56, שעברה השבוע מאור עקיבא להתגורר בדירה חדשה ומשופצת בחיפה, גילתה מיד את המציאות העגומה שעל התפר בין ואדי ניסנס להדר הכרמל: תחנת סמים מגודרת במעין כלוב ברזל הפועלת בכל ימות השבוע, 24 שעות ביממה. וזאת דווקא מתחת לדירה שרכשה ברחוב י.ל פרץ, בשכונת הדגל של העירייה להתחדשות עירונית, היכן שהעיתונות הכלכלית סבורה שהיא ההשקעה המשתלמת ביותר בנדל"ן מצפון לתל אביב.

בשטח, נרקומנים נואשים שעושים את דרכם אל תחנת הסמים עוברים לצורך כך דרך המרפסת שלה, צועקים וקוראים קריאות לעבר המוכר וכך מודיעים לו שהם מגיעים ומה בדיוק הם צריכים. השכנים סבורים שמדובר בסמים קשים ושהקונים לא כל כך יודעים מה בדיוק הם עושים. אחד הנרקומנים אף ביקש מרותי להכנס לתוך הדירה שלה ממש.

עוד בוואלה! NEWS:
ארדואן לא נרתע מאיומי טראמפ: העסקה עם רוסיה שמרתיחה את ארה"ב
גיא פלג ליאיר נתניהו: "אם שוב תקרא לי דמבו, תחטוף תביעה"
מתיחות בדרום: שתי רקטות שנורו מהרצועה התפוצצו בשטחים פתוחים

תחנת סמים מתחת לבית בחיפה. ללא, אתר רשמי
מגודר בכלוב ברזל. תחנת הסמים מעל ביתה של רותי/אתר רשמי, ללא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נראה אותם מתקרבים אליי". רות ברוכאל עם כלבתה/מערכת וואלה!, צילום מסך

צעירה אחת שעשתה את דרכה לדירה המדוברת לא אהבה את זה שרותי צילמה אותה אתמול, הדפה אותה באלימות לקיר, התקרבה אליה כדי לחטוף מידה את הטלפון ותוך כך גם הכתה אותה.

"כך הכרתי פה עוד שכנות שגרות פה כבר הרבה שנים ושלא יודעות מה לעשות. עמדו מסביב והסתכלו על המתרחש ברעדה ובפחד", היא סיפרה לוואלה! NEWS. "פניתי לבעל הבית של הדירה השכורה בה פועלת תחנת הסמים, אבל אני מתרשמת שהוא לא מתכוון לעזור לי. הוא אמר לי שאתקשר למשטרה".

היא עשתה מה שמצופה מאזרח נורמטיבי לעשות, והתקשרה ביום שישי בבוקר למוקד 100 של המשטרה. לדבריה השיחה לוותה בבכי, "מרוב התרגשות". המוקדנית הבטיחה להפנות את הדיווח לתחנת חיפה, אבל לדברי רותי, ניידת משטרה הגיעה אליה רק בערב שבת. באותה השעה לא היו לקוחות בתחנת הסמים או בדרך אליה, אז גם שוטר הסיור שהגיע לא יכול היה לעשות שום דבר חוץ מאשר לשוחח איתה, לנסות להרגיע אותה מעט, ולגבות ממנה תלונה רשמית. רק אחרי פניית וואלה! NEWS הגיעו שוטרים לפשוט על תחנת הסמים.

רותי היא רב-סרן במילואים ששירתה 22 שנה במערך המבצעי של חיל האוויר. היא מכירה אנשים שמכירה אנשים, בהם מפכ"ל לשעבר שהתקשר למפקד מחוז חוף שהתקשר למפקד תחנת חיפה. בצהריים באמת קיבלה טלפון מאלירן, אחד הקצינים בתחנה, שמכיר היטב את תחנת הסמים הזו, והבטיח למגר את התופעה, אבל הזהיר: "זה לא קורה ביום. זה יכול לקחת שבועיים-שלושה או חודש". בינתיים, היא חוששת שאחרי שצילמה את הבאים והולכים הם ייפגעו בה. "אל תפחדי", הבטיח לה הקצין אלירן, "אין לך מה לפחד. בכל רגע נתון שתתקשרי תגיע ניידת. נשתדל לעשות מה שאפשר".

עוד באותו נושא

אין סיכון ביחס למדינות אחרות: הסקר שמנסה להרגיע את תושבי חיפה

לכתבה המלאה
תחנת סמים מתחת לדירה בבניין בחיפה. ללא, אתר רשמי
"יש כאן סכנה אמיתית ואני מפחדת שאני אמות ואיש לא יגיע". הכלוב המגודר מתחת לבית/אתר רשמי, ללא

אחר כך התקשר אליה גם מפקד תחנת חיפה, ניצב-משנה אמיר גולדשטיין. "אנחנו יודעים שיש שם תחנת סמים, פירקנו אותה כמה פעמים ופתחו אותה מחדש", אישר לה המפקד. "אל תהיי מבוהלת, הם לא ייפגעו בך", הבטיח גם הוא, וגם הודיע לה כי ביום ראשון תיגש המשטרה לבית המשפט, תוציא צו כנגד המקום ותפרק אותו שוב. "אנחנו נטפל בהכל, אבל תחנת סמים לא מפצחים ביום אחד. אי אפשר לדפוק לו בדלת. צריך צו. הלוואי ויכולתי לבוא ולפרק את זה. הביטחון האישי שלך חשוב, יותר מהכל. נתחיל בסיורי ניידת שם. זה עוזר. אני מכיר את העבודה". הוא אף הדגיש כי "נטפל בזה בצורה הכי נחושה וקשוחה שיכולה להיות".

"אני לא צריכה מישהו שיידבר איתי. אני צריכה מישהו שייפרק את העסק הזה", חזרה רות על דרישתה גם היום, שבת ראשונה שלה בדירה, לאחר שהתברר לה שתחנת הסמים עובדת שבעה ימים בשבוע. "יש כאן סכנה אמיתית ואני מפחדת שאני אמות ואיש לא יגיע. הודעתי לחברים שבהלוויה שלי יוכלו לספר שהתרעתי ולא התייחסו אלי ברצינות. לי עוד יש קשרים שהביאו אותי לפתחו של מפקד התחנה, אבל מה יגיד בנאדם לא מקושר? מה יגידו הזקנות המבוגרות פה מסביב לבית הזה?".

ממשטרת ישראל נמסר כי "במסגרת המאבק המתמשך בנגע הסמים, פועלת המשטרה לביצוע אכיפה יזומה, גלויה וסמויה, בפרט כנגד עבירות ייצור וסחר בסמים".

לדבריהם, "בעקבות מספר דיווחים שהתקבלו במשטרה אמש, הגיעו למקום פעמיים כוחות משטרה בצהריים ובערב, לביצוע סריקות ולברור פרטים. מטבע הדברים, לא נפרט אודות פעילות מבצעית סמויה המתבצעת באזור זה או אחר, יחד עם זאת נבהיר כי לפניות שנעשו שלא דרך מוקד 100 אין כל השפעה על הטיפול המקצועי באירוע זה, שמתמקד כעת במישור החקירתי והמודיעיני".

עוד נמסר כי: "לאחרונה, בתום חקירה סמויה עצרה המשטרה מספר חשודים באזור בחשד לסחר בסמים ובתום חקירה - הגישה נגדם כתבי אישום. משטרת ישראל תמשיך לאכוף את החוק ולפעול נגד נגע הסמים המסוכנים, הכל במטרה לשמור על שלום הציבור ובטחונו האישי, בכל זמן ובכל מקום".

תחנת סמים מתחת לביתה בחיפה. ללא, אתר רשמי
הכלוב מתחת למרפסתה של רותי/אתר רשמי, ללא
תחנת סמים מתחת ליבת בחיפה. ללא, אתר רשמי
שוטר הסיור שהגיע לא יכול היה לעשות שום דבר חוץ מאשר לשוחח איתה. הכלוב המגודר מתחת לבית/אתר רשמי, ללא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully