וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: "ביכולתנו לזעזע את העורף בישראל"

יפעת רוזנברג

12.7.2019 / 22:57

מזכ"ל חיזבאללה התראיין לרשת אל-מנאר הלבנונית לציון 13 שנה מאז מלחמת לבנון השנייה והוסיף כי "אנו יכולים לפגוע בכל שטח בישראל, כולל אילת". ראש ארגון הטרור התייחס לתכנית השלום האמריקנית ואמר כי "לעסקת המאה אין אופק וההיגיון אומר שאין פלסטיני שיקבל אותה"

רויטרס

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, אמר הערב (שישי) כי ביכולותיו של הארגון לזעזע את העורף בישראל. "אנו יכולים לפגוע בכל שטח בישראל, כולל אילת", אמר. ראש ארגון הטרור השיעי מסר את הדברים בריאיון לרשת אל-מנאר הלבנונית לציון 13 שנה מאז מלחמת לבנון השנייה. "בשנת 2006 היו לארגון יכולות הגנתיות אולם היום יש לחיזבאללה כוח התקפי חמוש בנשק איכותי שיכול לזעזע את העורף בישראל".

נסראללה התייחס בנאומו בין היתר לתכנית השלום האמריקנית וקשר אותה בהימצאותה של איראן באזור: "אני ואחיי מאמינים שעסקת המאה תיכשל ואנו בטוחים בכך. בין הגורמים לכשלון: אחדות העמדה הפלסטינית, עמידתה האיתנה של איראן והניצחון בסוריה", אמר. מנהיג חיזבאללה פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו בעניין הימצאותה של איראן באזור ואמר כי "נתניהו: תעשו מה שאתם רוצים, איראן לא תצא מסוריה".

"לעסקת המאה אין אופק וההיגיון אומר שאין פלסטיני שיקבל אותה", אמר. הוא הדגיש כי לשיטתו, ההכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל ריסקה את האפשרות להגיע להסכם בין הצדדים. "הגאוותנות האמריקנית ירתה כדור בעסקת המאה כשהכריזה על ירושלים כבירת ישראל".

לקריאה נוספת בנושא:
היום שאחרי המנהרות: תכנית התקיפה החשאית של חיזבאללה בגליל
בתיווך נסראללה: איראן שחררה לבנוני שהורשע בריגול לארה"ב
נסראללה: "מלחמה עם איראן תבעיר את האזור, ישראל תשלם את המחיר"

מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה בנאום ברשת אל-מנאר לציון 13 שנה מאז מלחמת לבנון השנייה, 12 יולי 2019. צילום מסך
"נתניהו: תעשו מה שאתם רוצים, איראן לא תצא מסוריה". נסראללה באל-מנאר, הערב/צילום מסך

נסראללה הציג מפה של שטח ישראל במהלך הריאיון בתחנת הטלוויזיה של חיזבאללה, ובה מנה מטרות אפשריות במתקפה על ישראל. "אנו יכולים להגיע לכל קו החוף, לעומק של 20 ק"מ ולאורך של 60 עד 70 ק"מ בהם מרוכזים מרכזי הממשלה, מפעלים גרעיניים ונמלים", אמר. "אנחנו לא צריכים נשק גרעיני, אלא טיל אחד על מאגר האמוניה בחיפה מספיק. כמה הרוגים? עשרות אלפים. כמה פצועים? עשרות אלפים".

"השטח הגדול ביותר הוא הדרום", אמר מנהיג חיזבאללה תוך שהוא מצביע על אתרים בישראל. "פה אילת. ברוב הדרום אין משהו רציני, התנחלויות קטנות. הרוב מתרכז בעוטף עזה. ההתנגדות יכולה לפגוע בכל האזור הזה, כולל אילת. לא רק מעבר לתל אביב, אלא גם מעבר לאילת".

עוד באותו נושא

לוח זכוכית קרס במסעדה בת"א: ילד נפצע באורח בינוני

לכתבה המלאה
מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה בנאום ברשת אל-מנאר לציון 13 שנה מאז מלחמת לבנון השנייה, 12 יולי 2019. צילום מסך
נסראללה מצביע על אתרים בישראל בריאיון באל-מנאר, הערב/צילום מסך

"אני ממליץ לישראלים לא להאמין לסיפורים שלבנון תחזור לתקופת האבן. הסיפורים האלה הם זלזול בלבנון. אם יש לחיזבאללה עשרות אלפי רקטות שמסוגלות להגיע לישראל, האם היא יכולה לספוג את זה? מי יחזיר את מי לתקופת האבן? בגלל ההרתעה לא סביר שהישראלים ילכו למלחמה, כל מלחמה אחרת תשים את ישראל על פי תהום".

בחודש שעבר מזכ"ל חיזבאללה אמר כי ישראל הייתה משלמת את המחיר אילו ארצות הברית הייתה פותחת במלחמה עם איראן. בנאום לילי, שאותו נשא אחרי שבאיראן ובקהילות שיעיות אחרות בעולם המוסלמי ציינו את יום אל-קודס, טען נסראללה כי "ישראל חלשה יותר מאי פעם למרות יכולותיה הצבאיות. היא מפחדת מהטילים מלבנון, מעזה ומסוריה, וטוענת שיש גם טילים בעיראק". הוא הוסיף כי "אין הנהגה לישראל והיא נשענת לחלוטין על תמיכת ארצות הברית", בצל הפגנות שהתקיימו במהלך היום נגד ישראל ותכנית השלום של טראמפ, שאותה כינה "פשע המאה".

הדברים נאמרו בצל הסדנה הכלכלית בבחריין, שאותה החרימו הפלסטינים. בהתייחסו לחשש בישראל מפני שדרוג ארסנל הטילים והרקטות של חיזבאללה, אמר: "יש לנו טילים מדויקים שיכולים לשנות את פני האזור, אבל אין לנו מפעלים".

מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה בנאום ברשת אל-מנאר לציון 13 שנה מאז מלחמת לבנון השנייה, 12 יולי 2019. צילום מסך
נסראללה ומפת ישראל ברשת אל-מנאר, הערב/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully