וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש נגד עיריית עפולה: סגירת הפארק "מעלה סימני שאלה כבדים"

12.7.2019 / 5:00

מנדלבליט החליט לעשות שימוש בסמכותו להתייצב ולהביע את עמדתו בעתירה נגד ההחלטה לסגור את הפארק העירוני בפני מי שלא גר בעיר. מנדלביט קרא להשהות את סגירת הפארק ואמר כי "ההחלטה על כניסה לפארקים עירוניים לא יכולה להתבסס על שיקולים של גזע, דת או לאום"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ניר חן

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע אמש (חמישי) כי יש לאפשר את המשך השימוש בפארק העירוני בעפולה גם למי שאינו תושב העיר. לדבריו, "החלטה על כניסה ושהייה בפארקים עירוניים - המהווים מרחב ציבורי משותף - אינה יכולה להתבסס על שיקולים של גזע, דת, לאום, ארץ מוצא, מין, נטייה מינית או כל מאפיין טבוע אחר, וכי החלטה שהתקבלה לכאורה על יסוד אחד השיקולים האמורים היא החלטה פסולה מכל וכל, שדינה להתבטל".

מנדלבליט הודיע לבית המפשט לעניינים מנהליים בנצרת, כי החליט לעשות שימוש בסמכותו הייחודית להתייצב ולהביע את עמדתו בעתירה מנהלית, המבקשת לבטל את החלטת מועצת העיר עפולה וראש העיר, לפיה הפארק העירוני בעיר יהיה סגור במהלך חודשי החופש הגדול, בפני מי שאינם תושבי העיר. "זאת, לאור השפעת ההליך על זכויות ציבוריות והעניין הציבורי הכרוכים בהליך המשפטי".

עוד בנושא:
פנייה ליועמ"ש: "האיסור על כניסת ערבים לפארק בעפולה - לא חוקי"
סערת "הצביון היהודי" בעפולה: "אין תוקף משפטי לשבועת חברי המועצה"

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בטקס פרידה משרת המשפטים היוצאת, איילת שקד, משרד המשפטים, ירושלים. ניב אהרונסון
"יש לתת צו ארעי שישיב את המצב לקדמותו". מנדלבליט/ניב אהרונסון

בהודעה מטעמו נכתב כי "הטענה שהועלתה בעתירה ובפניות שהתקבלו בלשכת היועמ"ש בנושא היא שההחלטה האמורה התקבלה משיקולים זרים, על מנת להדיר אזרחים ערבים מן המרחב הציבורי, תוך אפלייתם לרעה, אך בשל מוצאם והשתייכותם הלאומית. עמדת היועץ המשפטי לממשלה היא, כי בשלב זה של ההליך, יש לתת צו ארעי שישיב את המצב לקדמותו, ויאפשר את המשך השימוש בפארק גם למי שאינו תושב עפולה".

עוד נכתב בהודעה כי "בתגובתה טוענת עיריית עפולה כי ההחלטה על סגירת הפארק העירוני התקבלה שלא מהטעם האמור, אלא על יסוד רצונה לארגן אירועים שונים לתושבי העיר בפארק העירוני במהלך חודשי הקיץ. לגישת היועץ המשפטי לממשלה, רשות מקומית אינה רשאית להורות על סגירה גורפת של פארק עירוני לפני מי שאינו תושב העיר, אלא בנסיבות חריגות. כמו כן, יש לתת את הדעת לכך, שלמיטב הידיעה, רשויות אחרות אינן נוהגות להגביל את הכניסה לפארקים עירוניים".

עוד באותו נושא

"המאפיה הסיציליאנית קטנה עלינו": כשהעובדות של שרה נתניהו פתחו את הפה

לכתבה המלאה
פארק עפולה. ויקיפדיה, מערכת וואלה! NEWS
"סימני שאלה כבדי משקל ביחס להחלטתה של עיריית עפולה". פארק עפולה/מערכת וואלה! NEWS, ויקיפדיה

במקרה הנדון, נכתב בעמדת היועמ"ש, "מתעוררים סימני שאלה כבדי משקל ביחס להחלטתה של עיריית עפולה, הן בשים לב להתבטאויות ולמעשים של חברי העירייה וראש העיר שקדמו להחלטה, ותוארו בפניות שנתקבלו אצל היועמ"ש, והן בשים לב לטיב ההחלטה עצמה".

לפי טענת מנדלבליט, "תגובתה של עיריית עפולה שניתנה במסגרת ההליך, לא נתנה מענה לשאלות רבות המתעוררות ביחס להחלטתה, כגון: האם הפארק מגודר ויוצב שומר בפארק, וכיצד על השומר לוודא שרק תושבי העיר נכנסים לפארק, באיזה אופן פתוח הפארק לציבור הרחב ביום ו' ושאלות עובדתיות נוספות". עוד נכתב כי היועץ המשפטי לממשלה סבור שיש להעניק צו זמני המותיר את הפארק פתוח כאמור וכי יהיה ניתן לברר את התשובות לשאלות והספקות במסגרת הדיון לבקשה למתן צו ביניים".

בתגובה להודעת היועמ"ש כי יתייצב ביום ראשון בדיון בעתירה המנהלית שהגיש מרכז עדאלה נמסר מהמרכז כי "חוות הדעת שהגיש היועץ המשפטי לממשלה ממשיכה לחזק את טענותינו שהושמעו עוד בפנייה הראשונה בנושא זה שהעברנו למשרדו בחג החנוכה. אנו נדרוש מבית המשפט כבר ביום ראשון להוציא צו האוסר על יישום ההוראה המפלה הזו, ולהורות על פתיחת שערי הפארק בפני כלל הציבור, לאלתר".

(עדכון ראשון: 11.7, 23:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully