וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל מחאת עובדים: משרדי החוץ והביטחון לא יטפלו בנסיעות רה"מ לחו"ל

11.7.2019 / 13:15

ועדי העובדים של המשרדים הודיעו כי בצעד חריג בשל מחלוקת מול משרד האוצר שפוגעת לטענתם בתנאי העסקתם, יפסיקו לטפל בנסיעות ראש הממשלה לחו"ל עד להודעה חדשה. "לא נסכים לפגיעה של האוצר בכלי העבודה החיוניים של השליחים או בתנאי ההעסקה שלהם"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נוחת בברזיליה, ברזיל, ומתקבל ע"י משמר כבוד 1 בינואר 2019. אבי אוחיון /לע"מ, אתר רשמי
ראש הממשלה ורעייתו בברזיל/אתר רשמי, אבי אוחיון /לע"מ

ועדי העובדים של משרדי החוץ והביטחון הודיעו הבוקר (חמישי) כי בצעד חריג יפסיקו לטפל בנסיעות ראש הממשלה בנימין נתניהו לחו"ל, זאת במחאה על תנאי העסקתם והמחלוקת בנושא מול משרד האוצר.

בהודעה שפרסמו היום לכלל נציגויות ישראל בעולם הכריזו כי לאור המבוי הסתום בשיח עם משרד האוצר בסוגיית "הייצוגים", "יש להפסיק לאלתר כל טיפול בנסיעות ראש הממשלה, בנימין נתניהו לחו"ל עד להודעה חדשה". לדברי ועדי העובדים: "עיצומים אלו נעשים בשיתוף פעולה מלא ובהובלת ההסתדרות. צעד חריג זה בא לאחר חודשים רבים מאז הוכרז על סכסוך עבודה בנושא ואחרי שהשיח מול האוצר לא צלח באישור ותמיכת ההסתדרות".

לטענת העובדים, לפני שנה האוצר הודיע כי בכוונתו לשנות נוהל שקיים עשרות שנים: "שינוי שיוביל לפגיעה בתנאי ההעסקה של השליחים עובדי המדינה בחו"ל". עוד טוענים העובדים כי "בכוונת האוצר לקצץ בתקציב הייצוג המשמש בידי השליחים לטוות רשת קשרים לקידום האינטרסים של מדינת ישראל".

עוד בוואלה! NEWS:
פוגעים בזכות ליהנות מהחוף: רשות מקרקעי ישראל פשטה על הזולות בכרמל
"זרים לא יבנו פה": בכפר כמא דורשים לבטל מכרז של משפחה שאינה צ'רקסית
שריפה פרצה בגליל התחתון: כמה מבני מגורים ביבנאל פונו

נדל"ן בניינים שרונה הקריה תל אביב. ראובן קסטרו
הקריה בתל אביב/ראובן קסטרו

עובדי משרד החוץ הכריזו על הפסקת אשרות תיירות ועבודה

בתוך כך, לפני כחודש הקימו ראשי הוועדים ששון פרץ יו"ר ועד משרד הביטחון, דנה בנבנישתי ואלי יפרח יו"רים משותפים במשרד החוץ מטה מאבק משותף שבו הכריזו על הפסקת הטיפול ברישיונות ייצוא ביטחוני, הפסקת הענקת אשרות תיירות ועבודה, למעט סיעוד, מהודו, סין וטורקיה. כמו כן, כעת לא יונפקו רישיונות שיווק לתעשייה הביטחונית ותופסק הנפקת דרכונים רשמיים.

דנה בנבנישתי, יו"ר ועד העובדים המדיני במשרד החוץ, אמרה בשם העובדים כי "שליחי המדינה בחו"ל פועלים ללא לאות לביצור מעמדה וחוסנה של מדינת ישראל. פעילותם זו מניבה הישגים בתחום יחסי החוץ, הביטחון והכלכלה. לא נסכים לפגיעה של האוצר בכלי העבודה החיוניים של השליחים או בתנאי ההעסקה שלהם".

בשבוע שעבר, עובדי משרדי החוץ, הביטחון והכלכלה פתחו בעיצומים ברקע הקיצוץ הרוחבי שאישרה הממשלה. בין היתר, ועדי העובדים המדיני והמנהלי של משרד החוץ הודיעו כי הם הפסיקו את הטיפול בבקשות התעשיות לייצוא ביטחוני במשרדים אלה, "לאור המבוי הסתום בניסיונות להגיע לפתרון מוסכם בסוגיית תקציבי הייצוג - שהנם מכלי העבודה המרכזיים של הדיפלומטים הישראלים".

בוועדי העובדים הוסיפו כי "עובדי משרדי החוץ, הביטחון והכלכלה אינם מוכנים להיות בני ערובה בהתנהלות חסרת אחריות של נציגי האוצר המתאמצים לפגוע בכלי עבודה קרדינליים בעזרתם אנו פועלים לקידום האינטרסים של מדינת ישראל". כמו כן, קראו לנציגי האוצר "להתעשת ולמנוע את הנזק הצפוי לכלכלת וביטחון המדינה, באם לא יחזרו מצעדיהם החד-צדדיים".

הודעת העובדים הגיעה אחרי שהממשלה אישרה את תכנית משרד האוצר לקיצוץ רוחבי לטובת מימון פרויקט במשרד הביטחון וסבסוד הצהרונים, שעלותה הכוללת היא יותר ממיליארד שקלים. הקיצוץ בא לידי ביטוי בעיקר בצמצום בכוח אדם ושכר ביחידות הסמך של משרדי הממשלה, במקביל להעברת כספים מהביטוח הלאומי וצמצום בתקציב מבקר המדינה והכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully