וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע הקיצוץ: עובדי משרדי החוץ, הביטחון והכלכלה פתחו בעיצומים

25.6.2019 / 21:39

אחרי שהממשלה אישרה את התכנית לקיצוץ רוחבי במשרדי הממשלה, הודיעו ועדי העובדים כי הפסיקו את הטיפול בבקשות התעשיות לייצוא ביטחוני, "לאור המבוי הסתום" בניסיון להגיע לפתרון. "לא מוכנים להיות בני ערובה בהתנהלות חסרת אחריות של נציגי האוצר"

צילום: רוני כנפו, עריכה: עמית שמחה

עובדי משרדי החוץ, הביטחון והכלכלה פתחו הערב (שלישי) בעיצומים ברקע הקיצוץ הרוחבי. ועדי העובדים המדיני והמנהלי של משרד החוץ הודיעו כי הם הפסיקו את הטיפול בבקשות התעשיות לייצוא ביטחוני במשרדים אלה, "לאור המבוי הסתום בניסיונות להגיע לפתרון מוסכם בסוגיית תקציבי הייצוג - שהנם מכלי העבודה המרכזיים של הדיפלומטים הישראלים".

בוועדי העובדים הוסיפו כי "עובדי משרדי החוץ, הביטחון והכלכלה אינם מוכנים להיות בני ערובה בהתנהלות חסרת אחריות של נציגי האוצר המתאמצים לפגוע בכלי עבודה קרדינליים בעזרתם אנו פועלים לקידום האינטרסים של מדינת ישראל". כמו כן, הם קראו לנציגי האוצר "להתעשת ולמנוע את הנזק הצפוי לכלכלת וביטחון המדינה, באם לא יחזרו מצעדיהם החד צדדיים".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו מקדם יוזמה לביטול הבחירות; כחול לבן: "עוד ספין"
אחרי הפסקת העברת הדלקים: 15 שריפות בעוטף עזה מבלוני תבערה
"לא ויתרנו על הפלסטינים": קושנר פתח את הוועידה בבחריין

נדל"ן בניינים שרונה הקריה תל אביב. ראובן קסטרו
הקריה בתל אביב/ראובן קסטרו

הודעת העובדים מגיעה אחרי שהממשלה אישרה את תכנית משרד האוצר לקיצוץ רוחבי לטובת מימון פרויקט במשרד הביטחון וסבסוד הצהרונים, שעלותה הכוללת היא יותר ממיליארד שקלים. הקיצוץ בא לידי ביטוי בעיקר בצמצום בכוח אדם ושכר ביחידות הסמך של משרדי הממשלה, במקביל להעברת כספים מהביטוח הלאומי וצמצום בתקציב מבקר המדינה והכנסת.

כמה שרים בממשלה מתחו ביקורת חריפה על הקיצוץ הרוחבי בתקציב משרדי הממשלה, והשרים גלעד ארדן וחיים כץ הצביעו נגד התכנית. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה אתמול כי "קיצוצים זה דבר קשה. אף אחד לא רוצה לעשות את זה. אני מבין את השרים, זה קשה מאוד - אבל עם זאת, זה מה שנדרש. מכל שנותיי כאן, והתמודדנו עם גירעונות, תמיד עולה השאלה - מה סדר העדיפויות? קודם כל הנכונות לקחת מכאן ולשים שם ולהתמודד עם הקשיים".

עוד באותו נושא

הממשלה אישרה הקיצוץ הרוחבי; נתניהו: "זה מה שנדרש"

לכתבה המלאה
קיצוצים בממשלה. עיבוד תמונה
קיצוצים בממשלה/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully