וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוגעים בזכות ליהנות מהחוף: רשות מקרקעי ישראל פשטה על הזולות בכרמל

11.7.2019 / 8:45

מפקחי הרשות פינו את המאהלים שהיו במקום ואשר יושביהם הוזהרו כי הם פועלים בניגוד לחוק, עבירה שדינה עד שנתיים מאסר. כל מתחם השתרע על פני כחצי דונם משטח החוף הציבורי. מנהל מרחב השמירה חיפה ברמ"י: המאהלים חסמו מעבר כלי רכב

הזבל והדברים מן המאהלים שנזרקו בפח בחוף. 10 ביולי 2019. רשות מקרקעי ישראל, אתר רשמי
חוף הים הציבורי פתוח לרווחת כלל הציבור. הפסולת שיצרו המאהלים בחוף הכרמל/אתר רשמי, רשות מקרקעי ישראל

כ-70 מתחמי מאהלים, שהוקמו בניגוד לחוק ברצועת החוף שבין הבונים לנווה ים, פונו אתמול (רביעי) במסגרת פעילות אכיפה מרוכזת של רשות מקרקעי ישראל והסיירת הירוקה ובליווי שוטרי מנהלת תיאום פעילות אכיפה דיני מקרקעין (מתפ"א), שיטור קהילתי וסיור מג"ב. המאהלים, בהיקף של עשרות מטרים רבועים כל אחד, הוקמו לפני כשבועיים בחוף ים ציבורי שבו אסורה הקמת אוהלים או שהייה לטווח ארוך. הקמתם מהווה עבירה פלילית של הסגת גבול במקרקעי ציבור, עברה שדינה עד שנתיים מאסר בפועל.

נוסף לציודם האישי, הפולשים הציבו במקום גם מזרנים, ספות, סככות צל, מקררים לאוכל, ציוד לשהייה ארוכת טווח וכדומה כאשר כל אחד מהמתחמים תפס כחצי דונם משטח החוף הציבורי. עוד לפני הפינוי, מסרו המפקחים ליושבי המאהלים התראות המבהירות להם כי הקמת המאהלים לשהייה לטווח ארוך אסורה לפי החוק, וכי עליהם לפנות את הקרקע. בעקבות מסירת ההתראות התפנו כ-40 מאהלים בפינוי עצמי ונותרו כ-30 מאהלים בשטח.

עוד בוואלה! NEWS:
פרשת החטיפה והסחר בתינוקות: סגן שר העניק ערבות לאחד המעורבים
המגעים לאיחוד בשמאל: פרץ וברק נפגשו ודנו באפשרויות לשיתוף פעולה
חזון המחלקות הפנימיות: ללא אשפוזים במסדרון ושני חולים בחדר

צילום רחפן של המאהלים הלא חוקיים בחוף הכרמל. 10 ביולי 2019. דוברות מועצת חוף הכרמל, אתר רשמי
"תופסים שטחי חוף ציבורי". צילום מרחפן של המאהלים בחוף הכרמל/אתר רשמי, דוברות מועצת חוף הכרמל

לאחר שאותם המאהלים לא פונו מהמקום כנדרש, הגיעו המפקחים למקום, מתוקף חוק המקרקעין, הרסו את המאהלים, פרקו את סככות הצל, פינו את כל הציוד והפסולת הרבה שהצטברה במקום והעבירו אותם להטמנה. באחד המקרים, חבורת נערים חפרה בור גדול בחולות וניסתה להסתיר את ציודה, כדי לחזור ולשהות בחוף לאחר תום מבצע הפינוי, אך מפקחי הרשות והסיירת הירוקה בשיתוף פעולה עם מפקחי המועצה האזורית חוף הכרמל מצאו את המחבוא ופינו את הציוד הרב שהוסתר בחול מהמקום.

מזייד פארס, מנהל מרחב השמירה חיפה ברשות מקרקעי ישראל, אמר כי "כל שנה בעונת הרחצה אנו מתמודדים עם פולשים שמקימים מאהלים, שתופסים שטחי חוף ציבורי שניכרים לכל אחד. הפולשים כולם פוגעים בזכות הציבור ליהנות באופן חופשי מהחוף, לכך נוספים מטרדי פסולת, רעש וכל הקשור לשהייה ארוכת טווח האסורה בחופים אלה. במבצע הנוכחי פונו שבעים מאהלים שתפסו שטחי חוף ציבוריים ניכרים ובוצעה חסימת המעבר של כלי רכב למקום, כעת כל הציבור יוכל לחזור וליהנות מאותם שטחי חוף בבטחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully