וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים מוועדת החוץ והביטחון סיירו בעוטף והותקפו: "שכחתם אותנו"

11.7.2019 / 13:38

במהלך הסיור בעוטף עזה שוחחו הח"כים עם ראשי רשויות ותושבים שמתחו ביקורת חריפה על התנהלות גורמי הביטחון והממשלה באזור. ראש מועצת שדות נגב: "יודע שאחטוף על דבריי, אבל שיירשם בספרי ההיסטוריה שאם יקרה משהו, ידעו מי אשם". ראש עיריית שדרות: "דרוש מבצע נוסף בעזה"

עריכה: ליר שפיגלר

ועדת החוץ והביטחון של הכנסת ערכה הבוקר (חמישי) סיור בעוטף עזה וקיימה שיחות עם ראשי המועצות והתושבים. במהלך הישיבה מחו ראשי הרשויות והתושבים נגד התנהלות גורמי הביטחון לנוכח האיומים באזור.

ראש מועצת שדות נגב תמיר עידאן, מתח ביקורת חריפה נגד התנהלות פיקוד העורף. "בסבב ההסלמה האחרון כתבתי תודה לרח"ל (רשות חירום לאומית) - בתגובה, אלוף פיקוד העורף ביטל לי פרויקטים בטחוניים", אמר. "אני יודע שאחטוף על מה שאני אומר. אבל אני רוצה שזה יירשם בספרי ההיסטוריה שידעו שאם יקרה משהו - שידעו שמי אשם. משפחות מהעוטף חוששות לפנות למרכזי החוסן כי הן חוששות מתיוג שלילי, מתביישים לומר שהם זקוקות לעזרה".

לקריאה נוספת:
צה"ל הודיע: מנהרה נחשפה בדרום הרצועה בגלל העבודות בגבול
שתי שריפות ביום לעומת שמונה אשתקד: ירידה במספר הדליקות בעוטף עזה

ישיבת ועדת החוץ והביטחון בעוטף עזה - 11 יולי 2019. אתר רשמי
ישיבת הוועדה, היום/אתר רשמי

ראש העיר שדרות אלון דוידי אמר כי נדרשת פעולה צבאית תקיפה יותר, כדי להשיב את השקט הביטחוני לאזור. "צריך לחזור למבצע כמו צוק איתן כדי להחזיר את ההרתעה", אמר לחברי הוועדה. בהמשך הוא תקף את נציגי משרד הביטחון ופיקוד העורף בוועדת החוץ והביטחון: "אין לכם שום תכנית למיגון המרחב הציבורי בעיר שדרות שגדלה מידי שנה באלפי תושבים חדשים. מיליארדי שקלים לטובת מכשול יש למדינה אבל תקציב למחסה מפני רקטות להגנה על התושבים - אין".

בוועדה דיברו גם המסעדנים מעוטף עזה וטענו כי המדינה וחברי הכנסת מנותקים מהנעשה באזור. "הקמנו עסק ואנחנו מרגישים שהונו אותנו כי הבטיחו סיוע", אמר ניר שוחט, בעל רשת מסעדות בשדרות. "אני לא מצליח לסגור את החודש. אני לא מצליח לממן את הפסדי הטרור. איבדנו את המוטיבציה. מדינת ישראל נתנה ללחמאס לנצח אותנו. המדינה לא נותנת לנו ביטוח".

ח"כ גדעון סער (הליכוד) השיב לטענות התושבים נגד שרי הממשלה על כך שלא הגיעו לקיבוצי עוטף עזה. "אני קורא לאוצר לתת מענה לבעיות הרשויות ולתושבים, צריך להגיע לכולם גם לקיבוצים וגם לערים", אמר. "בכל התקופה חמאס מתעצם ויכולותיו משתדרגות. אנחנו חייבים לקיים דיון לקראת המערכה הבאה. מדינה ריבונית לא יכולה לחיות עם כללי המשחק האלה. צריך לשנות מהיסוד את המשוואה".

עוד בוואלה!

"המאפיה הסיציליאנית קטנה עלינו": כשהעובדות של שרה נתניהו פתחו את הפה

לכתבה המלאה
ישיבת ועדת החוץ והביטחון בעוטף עזה - 11 יולי 2019. אתר רשמי
"המדינה לא נותנת ביטוח". הישיבה בעוטף עזה, היום/אתר רשמי

הביקורת בישיבה נגד הח"כים באה בצל ההסדרת הרגיעה מול חמאס. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס בישיבת הממשלה בשבוע שעבר לביקורת בנושא ואמר כי "אנחנו מבינים היטב את המצוקה של יישובי העוטף ופועלים להקל עליהם ככל שניתן". הוא הבהיר כי "הופעלו סנקציות על חמאס כולל עצירת דלקים ואם נצטרך, נפעיל עליהם סנקציות קשות בהרבה".

על הביקורת נגד ההסדרה עם חמאס אמר כי "את הפעולות הללו אנחנו עושים בעצה אחת עם כל גורמי הביטחון, אני לא מתרשם מהתעמולה של ה'מומחים' למיניהם, רבים מהם משיאים לנו עצות שהם בעצמם לא יישמו כשהם היו בתפקיד".

נתניהו טען כי למרות הקריאות לתקוף את חמאס - מבקריו יהיו הראשונים שיתנגדו למבצע צבאי. "שלא נתבלבל הם יהיו גם הראשונים לבקר אותנו אחרי שנצא למבצע צבאי רחב היקף, דבר שייתכן שנאלץ לעשות אותו. מה שמנחה אותי זה דבר אחד ורק דבר אחד זה ביטחון מדינת ישראל".

יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס אמר כי הוא "מודה על הדיון החשוב הזה", וכי הוא "נמצא כאן היום גם לייצג את אלו שלא הוזמנו לדיון. בסיור שערכתי לאחרונה באופקים גיליתי שקיימים 3,000 בתי אב ללא מיגון, שנדרשים לרוץ לצינורות המיגון תוך 45 דק'. בלתי סביר שרשות כמו אופקים מגייסת תרומות ולא מקבלת את ההגנה לה הם זכאים מהמדינה, מדובר בכמה מאות מיליוני שקלים". עוד הוסיף כי "באחריות המדינה להרחיב את מרכזי החוסן שעושים עבודה מדהימה ומסייעים לתושבים בהתמודדות יומיומית עם מצבי הפוסט טראומה ליישובים נוספים ולהסדיר את מעמד הרבש"צים בחוק כמי שעובדים יום ולילה למען התושבים ומגנים עליהם בחירוף נפש".

סגן ראש המועצה האזורית מרחבים ארמסטרונג (ארמי) פרג', בועדת חוץ וביטחון בקיבוץ סעד אמר כי "לפני שנים, כשירו פצמרים וקסאמים, טווח הירי הוגדר 7 ק''מ. כבר שנים שטווח הטילים התרחב והטילים מדויקים ומסוכנים יותר, ובהתאמה צריך להרחיב את העוטף. במרחבים כ 65% מהבתים אינם ממוגנים". לדבריו ''בסבב ההסלמה האחרון 100% מהתלמידים שפנו לטיפול פסיכולוגי הם ילדים ללא ממד בבית. על כן חובת המדינה לעודד תושבים לבנות ממ"דים. אצלנו לא קיימים מרכזי חוסן, וחוסר חמור בתקנים''.

(עדכון ראשון: 12:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully