וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצלמות חשפו: מטפלת הושיבה קשישה דמנטית בכיסא גלגלים עם הפנים לקיר

11.7.2019 / 9:18

לימור סימון ובני משפחתה נחרדו לגלות במצלמות כיצד מטפלת מחליפה נהגה בסבתה. "ראינו כמה פעמים שהיא לבד בבית והמטפלת בכלל איננה, ופעמים שהיא יושבת בפינה חשוכה בלי אור - והמטפלת בצד השני", סיפרה סימון, "זה מזעזע תמיד כשרואים ברשת, ועוד יותר כשזאת סבתא שלך"

תיעוד מצלמות: מטפלת סיעודית הושיבה קשישה דמנטית בכסא גלגלים עם הפנים לקיר. באדיבות המשפחה, באדיבות המצולמים
"חטפתי שוק כשראיתי את זה", סיפרה נכדתה של הקשישה/באדיבות המצולמים, באדיבות המשפחה

"אני רק מבקשת שתקראו עד הסוף. כותבת בידיים רועדות, באמת רועדות" - במילים אלה פתחה לימור סימון את הדברים שכתבה אמש (רביעי) ברשתות החברתיות, בהם תיארה כיצד היא ובני משפחתה גילו שהמטפלת המחליפה שנשכרה לטפל בסבתה הקשישה, שמתניידת בכיסא גלגלים, הושיבה אותה במשך שעות כשפניה מופנות אל אחד מקירות ביתה - בעוד המטפלת יושבת לה על אחת הכורסאות בבית.

"תסתכלו על התמונה הזו. תסתכלו טוב. האישה בכיסא הגלגלים עם הפנים לקיר זו הסבתא היקרה שלי. כן, ממש זו", כתבה סימון. "תסתכלו טוב על הכורסה לידה, כלומר, לא ממש לידה, יושבת בנחת על הספה המטפלת המחליפה שהיא קיבלה לשבוע עד שהקבועה תחזור מחופשתה. תסתכלו על זה טוב, טוב. היום זו סבתא שלי. מחר שלכם. הלוואי שלא".

לדבריה, הרושם הראשוני שקיבלה המשפחה מהמטפלת המחליפה היה אחר לגמרי. "מי חשב, שהאישה הנחמדה שהופיעה בדלת עם סלים וחיוך של נשמה טובה תתנהג ככה?! מי חשב שמישהו יכול לפגוע בסבתא העדינה שלי?! כמה כעס, זעם ותסכול ברגע הזה, שבו התמונה הזו מתבהרת", כתבה, "וכמה מזל, אוי כמה מזל שהבית מרושת במצלמות וכמה מזל שיש עין פקוחה על מה שנעשה שם. אבל העין הפקוחה לפעמים עסוקה בלראות דברים אחרים ולא תמיד כולנו רואים מה קורה בכל רגע נתון. התמזל המזל וברגע אחד זה נקלט. הרגע הזה, בשידור חי, מחול שדים".

"היא פשוט שמה אותה עם הפנים לקיר. בלי הסבר. גם בלי להבין מה לא בסדר", המשיכה סימון. "סבתא בסדר. המטפלת לא הרביצה לה. עברנו על המצלמות בכל יום ובכל השעות שהיא הייתה איתה, למזלנו מעט שעות. איזה מזל שסבתא שלי גידלה ארבע לביאות לוחמניות, שכמו שהיא הפכה עולמות כל חייה עבורן - הן בשבילה. ברור שהיא פוטרה, במקום. אבל התמונה הזו, התמונה של סבתא שלי מביטה בקיר הלבן, בביתה שלה, בבית שבו כולנו גדלנו, בבית שאליו הכניסה תמיד כל נזקק ואדם שרק ביקש קורת גג ומנה חמה של אהבה... בבית הזה אישה זרה סובבה אותה לקיר. וחושבת אני, מה היה קורה אילו לא היו מצלמות, אילו מישהו לא היה רואה במקרה, אילו אמא שלי והדודות שלי לא היו כאלה בולדוזריות, מה היה קורה אילו".

"הסיפור בטיפול, לא לדאוג. לסבתא שלום", היא הוסיפה, "בגיל הזה, במצב הזה, קשה להבין באמת מה הנפש שלה זוכרת ומבינה. לסבתא שלי יש הרבה סיבות להיות שמחה ומאושרת, כמו לכל סבתא, הורה או אדם בעולם הזה. אל תתנו להם להיות לבד. הזקנה היא בדידות מספיק גדולה. תסתכלו, כמה שיותר, תבדקו. תקשיבו למצב הרוח בנשמה שלהם. סבתא שלי כבר לא עם הפנים לקיר, אבל מי יודע, איזה קשיש אחר נמצא במצב הזה. לא יודעת איך לסיים את הפוסט הזה, מבלי לבקש ממנה סליחה. מסבתא שלי".

עוד בוואלה!

תקרית במפרץ הפרסי: "איראן ניסתה ללכוד מכלית נפט בריטית - ונכשלה"

לכתבה המלאה

"למזלנו המטפלת החלופית הייתה עם סבתא רק שבוע"

"המטפלת הקבועה שלה נאמנה בצורה בלתי רגילה. היא אישה מקסימה, שנסעה לבקר את משפחתה. בגלל נסיעתה של המטפלת, חברת כוח האדם הביאה מטפלת חלופית. היא נראתה נחמדה", סיפרה סימון בשיחה עם וואלה! NEWS על המקרה החריג. "אחת לכמה זמן מישהו מבני המשפחה מסתכל מה קורה בבית, בטח שמדובר במישהי חדשה שאנחנו לא מכירים, וככה דודה שלי פתאום קלטה את הסיטואציה. בהתחלה היא לא הבינה, ואז כשקלטה, אתה מבין שהכעס והזעם הציפו. היא נסעה לדירה ועל המקום פיטרה אותה. אחר כך כשבדקו במצלמות לראות שלא היה מכות או משהו, ראינו עוד כמה פעמים שהיא לבד בבית והמטפלת בכלל איננה, ופעמים שהיא יושבת בפינה חשוכה בלי אור והמטפלת בצד השני עם אור, והיו עוד מקרים של ישיבה מול הקיר. למזלנו המטפלת החלופית הייתה עם סבתא רק שבוע, ולא ברור מה סבתא הבינה מזה - אבל כשהיום היא הבינה שההיא לא נמצאת, החיוך שלה חזר ורווח לה. מסרנו את פרטי המטפלת לגורמים הרלוונטיים וזה בטיפול", סיפרה.

"כנכדה בכורה חטפתי שוק כשראיתי את זה. המחשבה שאתה מביא הביתה אדם שזוהי עבודתו לטפל בקשישים ולהפיג את בדידותם וזה מה שאתה מקבל היא מזעזעת. טיפול בקשישים זו עבודה קשה שאינה מתוגמלת. אני לא הייתי מסוגלת לעשות זאת. התחום פרוץ וללא אכיפה. זה לא חדש", סיפרה סימון על תחושותיה לאחר שגילתה מה עוללה המטפלת לסבתה אמרה סימון. "זה מזעזע תמיד כשרואים ברשת, וזה פוגע בבטן הרכה כשזה בן משפחה. ועוד יותר כשזאת סבתא שלך שאתה כל כך אוהב. מזל שזה נגמר בזה. אני מתייסרת מהמחשבה שישנם קשישים שאין להם מזל", הוסיפה.

"סבתא שלי בת 85, אישה מקסימה ועדינה", סיפרה סימון על סבתה, "היא התאלמנה לפני כ-15 שנה, גרה בתל אביב כל חייה ועבדה כמבשלת במעונות ויצו. היא גדלה בפלורנטין, למדה בבית ספר יחיאלי לבנות - לימים סוזן דלל. הייתה פעילה בהגנה כנערה. כל החיים תרמה ועשתה למען הקהילה. ארץ ישראלית כזו. לפני כעשור מצבה הפיזי של סבתא הידרדר ונהיה לה קשה להישאר לבד בבית, ומאז היא עם מטפלת 24 שעות ביממה. לפני כחצי שנה היא נפלה. מאז היא בכיסא גלגלים, וחלה הדרדרות בדמנציה". עוד אמרה: "אנחנו מקפידים לבקר אותה. הבנות שלה לא עוזבות אותה. גם הנכדים והנינים, כשהנין הכי גדול שלה בן 22. מאוד אוהבים אותה ומעריכים אותה. היא אישה חזקה, שעברה לא מעט בחיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully