וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכתה והצליפה בקשיש מדמם: אישום נגד מטפלת סיעודית בגבעת עדה

22.9.2018 / 12:43

כתב אישום הוגש נגד המטפלת ליובובי פרודן, בת 42, ובו נטען כי שפכה מים, הכתה ודחפה קשיש הסובל מדמנציה, בעודו מנסה להתנגד. מצלמות האבטחה שהתקינה המשפחה חשפו את מעשייה אך בחקירה היא הכחישה את המעשים

צילום: משטרת ישראל, עריכה: שניר דבוש

בבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש אתמול (שישי) כתב אישום נגד ליובובי פרודן, עובדת סיעודית כבת 42 ממולדובה, בגין תקיפת קשיש חולה אלצהיימר כבן 80, בו טיפלה בביתו בגבעת עדה. הפרשה נחשפה כשקרוביו צפו בסרטונים ממצלמות שהותקנו בביתו, בהם היא נראית תוקפת אותו וגורמת לו חבלות. הנאשמת נעצרה ביום רביעי שעבר ומאז שוהה במעצר.

בחקירתה פרודן זיהתה את עצמה ואת הקשיש בצילומים אך הכחישה שתקפה אותו. הנאשמת טענה שהקשיש תקף אותה ושהיא רק ניסתה להרגיע אותו, היא לא סיפקה הסברים לחבלות שנגרמו לו ושמרה על זכות השתיקה בזמן שעומתה עם החלקים המרכזיים בחקירה. הקשיש חסר הישע סובל מדמנציה, המתבטאת בשכחה, חוסר התמצאות במקום ובזמן וחוסר יכולת להביע דעה. הוא נמצא במצב סיעודי מלא בו הוא זקוק לעזרה בכל פעולות היומיום.

עוד בוואלה! NEWS
אבו מאזן דוחה את טענות ארה"ב: "לא סירבנו למשא ומתן עם ישראל"
רוסיה על היחסים עם ישראל אחרי הפלת המטוס: "מוקדם מדי לדעת"
אושרו העבודות על הרכבת הקלה בשבת; אלפי חרדים הפגינו בבני ברק

מטפל סיעודי שעל פי החשד תקף והתעלל בקשיש בו הוא טיפל 16 באפריל 2018. מערכת וואלה! NEWS
התעללות בקשיש על ידי מטפל באפריל האחרון/מערכת וואלה! NEWS

על פי כתב האישום פרודן החלה בעבודתה כמטפלת סיעודית אצלו, בחודש מאי האחרון. האירוע שתועד במצלמות האבטחה התרחש ב-11 בספטמבר בו סמוך לשעה תשע בבוקר, הנאשמת העירה את הקשיש משנתו והוא הלך לכיוון הסלון, שם תקפה אותו המטפלת בכך שאחזה בכוח בזרועו ובאמתו הימנית, משכה אותו וניסתה להכניסו בכוח לחדר המקלחת, כל זאת חרף התנגדותו.

בשלב מסוים, היא הרפתה את אחיזתה והקשיש התיישב בספה בסלון. אבל מכתב האישום עולה כי אז היא ניגשה אליו וכשסירב שתיגע בו, היא שפכה עליו כוס מים.

הקשיש נעמד והתקדם לעבר חדרו כשבגדיו ספוגים במים והנאשמת שבה ותקפה אותו שנית, ניסתה להוריד ממנו בכוח את חולצתו כשהוא עומד באופן לא יציב ומתנגד למעשיה ואז הצליפה בו באמצעות החולצה. לטענת הפרקליטות כל זאת נעשה בזמן שהקשיש מתנגד לה ומנסה להדוף אותה מעליו. עוד נטען כי לאחר מכן, היא הלבישה את הקשיש בחולצה אחרת, תוך שהיא ממשיכה להכות אותו בידיו ומנערת אותו.
התביעה טוענת כי כתוצאה ממעשיה של הנאשמת, נחבל הקשיש בידיו והחל לדמם באופן מסיבי וכי על אף שהיא הבחינה בכך היא המשיכה לתקוף אותו, הורידה ממנו את חולצתו בכח ושפכה עליו כוס מים נוספת.

בהמשך מתואר בכתב האישום כי המטפלת דחפה את הקשיש לחדר המקלחת שם חבשה את פצעיו, לא דיווחה על האירועים המתוארים לאיש, ולא הפנתה את הקשיש לקבלת טיפול רפואי מתאים. לקשיש נגרמה חבלה חמורה באמה הימנית ובכפות ידיו, עורו נקרע והתקלף. בסופו של דבר הוא נזקק לטיפול רפואי ונחבש בתחבושות מיוחדות בקופת חולים.

במקביל להגשת כתב האישום מבקשת התביעה מעצר עד תום ההליכים למטפלת, המיוצגת על ידי עו"ד אולג פרגין. דיון בבקשה עוד יתקיים ובינתיים האריך השופט את מעצרה עד החלטה אחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully