וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכו קשישים תוך כדי עירוי: עובדי מוסד סיעודי חשודים בהתעללות

אח מוסמך ו-4 מטפלים מהמוסד נאות המושבה שבשפלה תועדו כשהם מכים קשישים באגרופים תוך כדי טיפול, ובחלק מהמקרים חונקים אותם וסוטרים להם. המשטרה החדירה סוכן סמוי לצוות המוסד לאחר שקיבלה מידע על הפעלת כוח כלפי מטופלים. "איש לא יודע מה קורה בחדרי האשפוז". תיעוד

צילום: דוברות משטרה, עריכה: תומר לוי

אח מוסמך בבית האבות הסיעודי "נאות המושבה" בנס ציונה נעצר היום (שני) יחד עם ארבעה מטפלים סיעודיים נוספים, בחשד שהתעללו בקשישים חסרי ישע בהם טיפלו במוסד. העבירות, שאותן הגדירו במשטרה כ"מסכת התעללות אלימה", נחשפו לאחר שסוכן סמוי הוחדר לצוות המוסד שבשפלה.

באחד המקרים, תועד האח כשהוא ניגש למיטתו של חולה סיעודי בן 85 ומכה אותו באגרופו ברגליו פעם אחר פעם תוך כדי טיפול בעירוי. האח נצפה ממשיך להכות אותו תוך כדי סגירת חיתול חד-פעמי, ומזיז בכוח את ראשו של הקשיש. בהמשך הטיפול הוא גם נתן לו אגרופים בכתף ומסיט את ידיו של הקשיש מפניו בכוח.

במקרה אחר, כעבור כמה ימים, נצפה האח כשהוא ניגש למיטתו של אותו קשיש, מניח על ראשו ופניו של הקשיש שמיכה ולוחץ על פניו. בהמשך הוא נצפה כשהוא מכה אותו באזור הכתף והגרון, מניח שוב שמיכה על ראשו ונשען עם ידו על הקשיש במשך שניות ארוכות.

עוד בוואלה! NEWS
הכתה והצליפה בקשיש מדמם: אישום נגד מטפלת סיעודית בגבעת עדה
לא מנע את האלימות: אישום נגד מפקד לוחמי נצח יהודה שהואשמו בתקיפה
חשיפה | מפקד לוחמי נצח יהודה שהואשמו בהתעללות התריע: "מטורף שילוו עצורים"

סוכן סמוי בבית חולים סיעודי-גריאטרי בשפלה חשף חשדות למסכת התעללות אלימה של מטפלים כלפי קשישים. דוברות משטרת ישראל
צילום מסך מתוך התיעוד (צילום: דוברות משטרת ישראל)/דוברות משטרת ישראל

אחד מהמטפלים הסיעודיים באותו המוסד נצפה כשהוא ניגש לקשיש בן 81 ומכה אותו באגרוף. מטפל אחר ניגש לאותו הקשיש במועד אחר וסטר לו בחוזקה על לחיו. במקרה אחר, נצפה מטפל כשהוא מנסה להרכיב משקפיים למטופל קשיש תוך שימוש בכוח.

עוד נחשף בחקירה הסמויה כי אנשי הצוות נוהגים להשתמש בחדרי המטופלים כמלתחה. באחד המקרים הם אף השתמשו בחדרי האשפוז כדי לקיים יחסי מין.

החקירה נפתחה לאחר שהגיע למשטרה מידע על הפעלת כוח כלפי מטופלים במוסד. במשטרה הסבירו כי "בשל מורכבות ביצועה של חקירה מסוג זה הכוללת איסוף ראיות במוסד רפואי סגור, בו חלק לא מבוטל מהמטופלים במחלקות הנו סיעודי ותשוש נפש, הוחלט ביחידה המרכזית על החדרת שוטר כסוכן סמוי כעובד במקום".

הסוכן, בלש באחת מתחנות המחוז, התקבל לעבודה כעובד אחזקה בצוות הלוגיסטי של נאות המושבה, ועסק במשך שבועות ארוכים באיסוף ראיות בתוך המוסד. החשודים - בני 33 עד 50 מלוד, ראשון לציון ורמלה - נעצרו והובאו לחקירה בחשד לעבירות של התעללות בחסר ישע, תקיפת חסר ישע ועבירות נוספות. קצין בכיר אמר לוואלה! NEWS כי "יש בעיה עם חקירות כאלה. איש לא יודע מה קורה בחדרי האשפוז. הקשישים לא יכולים להתלונן ולכן החלטנו לפעול באופן יצירתי".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
בית חולים סיעודי "המושבה", נס ציונה בו נחשפו מקרי התעללות בקשישים, 18 בפברואר 2018. אור רביד
המרכז הסיעודי נאות המושבה, נס ציונה (צילום: אור רביד)/אור רביד

יוספה, אשר אמה מטופלת במרכז הגריאטרי נאות המושבה אמרה לוואלה! NEWS כי "במחלקה של אימא זה כמו משפחה, הגענו כולנו לחגוג את ליל הסדר וראש השנה, המטפלים חלקם לא מדברים טוב עברית אז יש להם מתמללים, אבל כולנו כאן כמו משפחה". על החקירה הסמויה שניהלה המשטרה, אשר חשפה שורה של מעשי התעללות בתוך המוסד, אמרה, "לא שמעתי על המקרים, אבל זה לא מפתיע אותי, כי אני יודעת על בתי אבות אחרים, שום דבר כבר לא מפתיע אותי. צריך להוציא לאותו אדם את שתי העיניים במקום".

יוספה המשיכה, "אנחנו כבר שבע שנים פה, לא ידוע לי על אירועים כאלה שהתרחשו כאן בעבר, הייתי בשוק מהפרסומים, כי גם אני עד לא מזמן עבדתי עם קשישים, אחד על אחד, כמנהלת תעסוקה ואני פשוט אוהבת אותם כמו משפחה שלי, מעולם לא נתקלתי בהרמת ידיים ואלימות כלפי מטופלים".

על התנהלות ההנהלה שלכאורה לא הצליחה לזהות ולמנוע את אירועי האלימות נגד הקשישים שנחשפו מחקירת המשטרה הוסיפה יוספה כי "זה יכול לקרות לכל אחד. יכול להיות שצריך לקחת מכונת אמת לפני שמכניסים לכאן לעבוד, או לעשות בדיקה פסיכיאטרית לעובדים".

איגוד בתי האבות: "אין כח אדם איכותי"

איגוד בתי אבות ודיור מוגן הגיב לחשיפת מקרי ההתעללות במוסד בנס ציונה ואמר כי "אנו מגנים מכל וכל אלימות באשר היא ומצרים על קרות האירוע. האיגוד קורא למקבלי ההחלטות בישראל להוביל רפורמה של ממש בתחום שתאפשר גיוס כח אדם מקצועי ואיכותי לענף הסיעוד. אם המחסור בכח אדם יימשך והממשלה לא תאשר מיידית הבאת עובדים זרים לענף הסיעוד, אנו נגיע למצב שניאלץ להשבית את ענף האשפוז הסיעודי".

איציק שמולי, ממובילי המאבק הסיעודי בכנסת, הגיב לחשיפת מסכת ההתעללות: "את המתעללים האכזריים שפוגעים כך בחסרי ישע צריך לרדוף עד חורמה. חיות אדם כאלה צריכים להירקב בכלא שנים ארוכות".

(פרסום ראשון: 12:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully