וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מנע את האלימות: אישום נגד מפקד לוחמי נצח יהודה שהואשמו בתקיפה

17.2.2019 / 13:49

נגד הקצין נטען כי נמנע מלמלא את חובתו ואחריותו הפיקודית כקצין ומפקד כשלא מנע את ההתעללות של פקודיו בעצירים פלסטינים. הושעה מתפקידו. כתב האישום מייחס לו עבירות של אי מניעת פשע, חבלה ברשלנות והתנהגות שאינה הולמת. בנוסף, הוא הושעה מתפקידו

צילום: יותם רונן, עריכה: ליר שפיגלר

כתב אישום הוגש היום (ראשון) נגד קצין בדרגת סגן, מפקדם של לוחמי גדוד "נצח יהודה" שנהגו באלימות קשה כלפי עצורים פלסטינים - ולא מנע זאת. כתב האישום מייחס לקצין עבירות של אי מניעת פשע, חבלה ברשלנות והתנהגות שאינה הולמת. בנוסף נטען כלפיו כי נמנע מלמלא את חובתו ואחריותו הפיקודית כקצין ומפקד כשלא מנע את המעשים. הוא הושעה מתפקידו בעקבות האירוע.

בסוך החודש שעבר הוגש כתב אישום נגד חמישה מעורבים בתקרית בבית הדין הצבאי ביפו, בגין התעללות בנסיבות מחמירות וחבלה חמורה בנסיבות מחמירות. מכתב האישום עולה כי הלוחמים היכו את הפלסטינים בסטירות, במכות אגרוף ובאמצעות חפצים קהים, בעודם אזוקים ומכוסי עיניים, וגרמו להם לחבלות קשות. התביעה הצבאית ביקשה להאריך את מעצרם של הלוחמים עד תום ההליכים בעניינם.

לקריאה נוספת:
חשיפה | מפקד לוחמי נצח יהודה שהואשמו בהתעללות התריע: "מטורף שילוו עצורים"
"מאשימים אותם בהתעללות? הם לא חשמלו - רק נתנו כמה כאפות"
הכו פלסטינים מכוסי עיניים: כתב אישום נגד חמישה לוחמי "נצח יהודה"

הקראת כתב האישום בעניינם של  לוחמי גדוד נצח יהודה שעל פי החשד היכו פלסטינים, בית דין צבאי ביפו, 31 בינואר 2019. אבי כהן
הקראת כתב האישום בעניינם של הלוחמים, 31 בינואר 2019/אבי כהן

שניים מהלוחמים מואשמים בנוסף בעבירה של שיבוש הליכי משפט, לאחר שתיאמו את הגרסה אותה ימסרו לגבי אירוע זה. החלטה בעניינו תתקבל בנפרד.האירוע התרחש במהלך פעילות של לוחמי הגדוד למעצר פלסטינים החשודים כסייענים לחוליית הטרור שפעלה בעפרה ובגבעת אסף, בפיגוע שבו נרצחו שניים מחיילי הגדוד, יובל מוריוסף ויוסף כהן. כך, נבדק החשד שהתקיפה אירעה כנקמה על הפיגוע.
מפרטים שהגיעו לידי וואלה! NEWS עולה כי זמן קצר לאחר מעצר החשודים, הועבר מידע על אלימות שעל פי החשד ננקטה כלפיהם מצד הלוחמים, בנוכחות מפקד המחלקה, ולאחר מכן הוחלט להעביר את המידע למפקדים בכירים יותר ולזמן חקירת מצ"ח. לאחר בדיקות ראשוניות הוחלט לעצור את החמישה.

מהסנגוריה הצבאית, המייצגת את החיילים, נמסר כי "מדובר בכתב אישום שמוטב היה שלא היה מוגש מלכתחילה. אנו סמוכים ובטוחים שבסופו של המשפט יתבררו העובדות והנסיבות ופני הדברים ייראו אחרת. מדובר בלוחמים מצטיינים, מלח הארץ, שחבריהם ליחידה נרצחו רק לפני חודש בידי מחבל ואשר נכפתה עליהם סיטואציה בלתי אפשרית - להוביל למעצר את המחבלים שהיו מעורבים ברצח חבריהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully