וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מאשימים אותם בהתעללות? הם לא חשמלו - רק נתנו כמה כאפות"

4.2.2019 / 14:03

אביו של אחד מלוחמי "נצח יהודה" שהואשמו בהתעללות בפלסטינים עצורים תקף את הפרקליטות הצבאית בדיון בפתח משפטם. "לא ייתכן שיגישו כתב אישום נגד לוחמים שהיו בפעילות מבצעית", אמר. "יש לזכור שהכול בזמן שיש להם שני חברים הרוגים ועוד חבר ששוכב במצב קשה"

צילום: יותם רונן, עריכה: איתי עמרם

חמישה לוחמי "נצח יהודה", שמואשמים בהתעללות בעצירים פלסטינים, כפרו היום (שני) באשמה בדיון בבית המשפט הצבאי ביפו. הסנגורים רס"ן מירב הרשקוביץ יצחקי ורס"ן עו"ד חגי בן דב ביקשו לשחרר אותם ממעצר ואמרו כי "כתב האישום משקף חוסר הבנה בסיסי מטעם המערכת כלפי נסיבות האירוע הכוללות". הם טענו כי חסרים בתיק חומרי חקירה מהותיים וכינה את כתב האישום "מנופח, שאינו נוטל בחשבון את הנסיבות ואת הקשיים" והדגישו כי הנאשמים הם "חיילים עם אותות הצטיינות שעצורים".

על פי כתב האישום, חמשת הלוחמים היכו את הפלסטינים בסטירות, במכות אגרוף ובאמצעות חפצים קהים, בעודם אזוקים ומכוסי עיניים, וגרמו להם לחבלות קשות. האירוע התרחש במהלך פעילות של לוחמי הגדוד למעצר פלסטינים החשודים כסייענים לחוליית הטרור שפעלה בעפרה ובגבעת אסף, בפיגוע שבו נרצחו שניים מחיילי הגדוד - יובל מוריוסף ויוסף כהן. נבדק החשד שהתקיפה בוצעה כנקמה על הפיגוע.

עוד בנושא:
חקירות מצ"ח ופיגועים: ב"נצח יהודה" מנסים לעצור את רצף התקלות

הקראת כתב האישום בעניינם של  לוחמי גדוד נצח יהודה שעל פי החשד היכו פלסטינים, בית דין צבאי ביפו, 31 בינואר 2019. אבי כהן
הנאשמים בדיון הקודם בבית המשפט/אבי כהן

"לא ייתכן בעולם שיגישו כתב אישום נגד לוחמים שהיו בפעילות מבצעית", אמר לוואלה! NEWS אביו של אחד הלוחמים. "הילדים שלנו לא גנבו נשקים, לא גנבו גי'פ צבאי ומכרו אותו לאיזה בדואי, לא השתתפו בקטטה במועדון עם איזה חבר'ה, זאת טעות שהתרחשה בזמן פעילות מבצעית".

"אין שום קשר לפלילי, כמו שהיה בזמנו מול המג"ד, מול בית הדין שיגידו להם 'שגיתם בזמן הפעילות המבצעית', אבל לשלוח ילדים שיהיו לוחמים, ושהצבא יחזיר לך אותם עבריניים, ועוד תוך כדי פעילות מבצעית. מילא היו עושים פעילות עבריינית".

אביו של הלוחם הביע ביקורת על ההחלטה שבנו וחבריו ישמרו על הפלסטינים שסייעו למחבל שרצח את חבריהם. "אחרי האירוע הקשה שהם עברו הם לא ראו קב"ן, לא דיברו איתם, מיד חזרו לפעילות מבצעית. צריך לזכור בסופו של דבר מדובר בילדים, הכול בזמן שיש להם שני חברים הרוגים ועוד חבר ששוכב בבית חולים במצב קשה, כמה שהם ינסו להראות שהם חזקים, בעקבות האירועים הקשים קורה להם משהו".

עוד באותו נושא

הכו פלסטינים מכוסי עיניים: כתב אישום נגד חמישה לוחמי "נצח יהודה"

לכתבה המלאה
הקראת כתב האישום בעניינם של  לוחמי גדוד נצח יהודה שעל פי החשד היכו פלסטינים, בית דין צבאי ביפו, 31 בינואר 2019. אבי כהן
הנאשמים בדיון הקודם/אבי כהן

אביו של הלוחם הוסיף כי "כל השגעון הזה תפס אותם ברגע שהם עברו בסמוך לאנדרטה בה נרצחו חבריהם, ליד התחנה בבית באל, הם ראו שחור. מאשימים אותם בהתעללות? הם לא קשרו להם את הרגליים, לא חשמלו אותם, הם היכו אותם, הבן שלי מדגיש שהפלסטינים העצורים הקניטו אותו במהלך הנסיעה, 'רקדו להם על הדם', החיילים נתנו להם כמה כאפות".

"אמרתי לבן שלי שאני מבין אותו, גם אני הייתי לוחם, מה שאנחנו עשינו בשנות ה-70 אתם לא יכולים לעשות היום, שגינו. קשה מאוד לבן שלי, קשה לי מאוד, יכול להיות שטעינו".

הקראת כתב האישום בעניינם של  לוחמי גדוד נצח יהודה שעל פי החשד היכו פלסטינים, בית דין צבאי ביפו, 31 בינואר 2019. אבי כהן
הנאשמים בדיון הקודם/אבי כהן
"מדובר בלוחמים שלא קיבלו טיפול מספיק לאחר שעברו טראומה"

"מדובר במי שחוו אירוע טראומטי ובניגוד לנהלים או הפקודות, לא אובחנו על ידי קב"ן צבאי", טען סנגורם של הלוחמים בדיון שהתקיים היום בבית המשפט. "הם נקלעו למשימה בלתי אפשרית - ללוות את מי שסייעו ברצח שני החברים הטובים שלהם מהכיתה והפלוגה".

לדברי הסנגור, מחומר החקירה עולה כי בשלושת השבועות האחרונים מאז מותם של חבריהם ליחידה, הנאשמים היו בפעילות אינטנסיבית עם שעות שינה מועטות. "יש לנו חוות דעת נפשית של פסיכיאטרית השופכת אור על מצבם הנפשי ועל נסיבות אותו היום שבו נתפסו הסייענים", הוסיף.

רס"ן בן דב אמר על האפשרות שהתיק ילך בסופו של דבר לגישור: "אנחנו נרצה לשמוע מה לבית הדין להגיד על המקרה, בהתחשב בנסיבות המקרה הייחודיות. מדובר בלוחמים שלא קיבלו טיפול מספיק לאחר שעברו טראומה, לאחר שחבריהם ליחידה נרצחו, לאחר שעוד אירועים התרחשו במהלך השבועות שעברו, נרצה מה שיש לבית הדין להגיד במהלך הגישור".

ביום חמישי בשבוע שעבר הוגש נגדם כתב האישום. בנוסף להתעללות בנסיבות מחמירות וחבלה חמורה בנסיבות מחמירות, שניים מהלוחמים מואשמים גם בעבירה של שיבוש הליכי משפט, לאחר שתיאמו ביניהם את הגרסה שאותם ימסרו לגבי האירוע. מפקדם של הלוחמים, קצין בדרגת סגן, מצוי במעצר פתוח.

(עדכון ראשון: 12:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully