וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושגו הסכמות על תשלומי ההורים: כמה תשלמו על המסיבות והטיולים?

9.7.2019 / 15:59

אחרי שוועדת החינוך אישרה שלושה סעיפים בלבד, משרד החינוך הגיע עם חבריה להסכמות על תשלומי ההורים לשנת הלימודים הקרובה. על פי המתווה, המדינה תממן את עלות המסיבות הכיתתיות ב-20 מיליון שקלים ותפעל בתהליך רב-שנתי להפחית את התעריפים

צילום: ערוץ הכנסת

משרד החינוך הגיע היום (שלישי) להסכמות עם חברי ועדת החינוך על אישור תשלומי הורים. זאת, לאחר שהוועדה אישרה שלושה רכיבים בלבד - ביטוח תאונות אישיות, השאלת ספרים והזנה. נציגי המשרד והוועדה סיכמו כי הוועדה תתכנס בהקדם כדי לאשר את טבלת תשלומי ההורים לשנה הקרובה.

ההחלטה התקבלה במסגרת סיכום משותף שנקבע בין הצדדים על "מתווה לאישור בהסכמה של התשלומים". על פי המתווה, הוסכם כי נושא תשלומי ההורים נדרש להסדרה ופיקוח, ובכלל זה הגברת הפיקוח והאכיפה בסוגיית התל"ן (תכנית לימודים נוספת).

עוד בוואלה! NEWS:
ברק באולפן וואלה! NEWS: היועמ"ש מונע מהמשטרה לחקור מידע חדש על נתניהו
הוריו של הילד שנפל אל מותו בבת ים בתביעת מיליונים: "רשלנות פושעת"
התובעת מקליפורניה שהיממה את ביידן חולמת על הבית הלבן

בית ספר בשדרות, תלמידים חוזרים לשגרה, 6 במאי 2019. ניב אהרונסון
בית ספר בשדרות/ניב אהרונסון

עוד נקבע כי הממשלה תפעל בתהליך רב-שנתי להפחית את תשלומי ההורים. כמו כן, בשנת הלימודים הקרובה תש"ף, המשרד יממן את העלות של תעריפי המסיבות הכיתתיות בהיקף של 20 מיליון שקלים כחלק מהמתווה הרב-שנתי. סעיף המסיבות הכיתתיות, בסך 24 שקלים, יוסר מתשלומי ההורים.

ביום ראשון האחרון, לאחר כחמש שעות של דיון סוער, ועדת החינוך אישרה רק חלק מהתשלומים. "לא נעביר היום את כל טבלת תשלומי ההורים, אלא רק את הרכיבים הקריטיים לפתיחת שנת הלימודים", אמר יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב מרגי, במהלך הדיון. מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, הוסיף כי "אנחנו נמצאים בתקופה לא שגרתית ואי אפשר לקבל החלטות כל עוד אין ממשלה חדשה". במהלך הישיבה, יו"ר ארגון ההורים הארצי, עו"ד אייל בן יהודה באום, הוצא מהישיבה לאחר שקרא לח"כ קרן ברק "חצופה".

אי אישור כלל התשלומים היה עשוי להביא לביטול של הטיולים השנתיים, ההצגות ופעילויות ההעשרה. במטה המשותף לקידום טיולים בישראל הזהירו כי אי אישור גביית תשלומי הורים בוועדת החינוך הוא "מכת מוות עבור עשרות אלפי מועסקים בענף התיירות והטיילות החינוכית אשר יאבדו את עבודתם".

עוד באותו נושא

אושרו רק חלק מתשלומי ההורים; ההצבעה על הצגות וטיולים - נדחתה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אדיר וישניה, מנכ"ל "אשכולות - פורום מרכזי הסיור" התייחס להודעה ואמר כי "אנו מברכים את הצדדים שהגיעו להבנות והבינו שהטיולים השנתיים הם כלי חינוכי ערכי ממדרגה ראשונה שאין לפגוע בהם. אנו קוראים לשר החינוך, רפי פרץ, מנכ"ל משרדו, שמואל אבואב ויו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי להמשיך ולפעול להסדרת תשלומי ההורים וזאת מבלי לפגוע בענף הטיילות החינוכית בישראל ובתלמידות ובתלמידים עצמם".

(עדכון ראשון: 15:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully