וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיגת הונג קונג על חוק ההסגרה: "הוא מת, נחלנו כישלון חרוץ"

9.7.2019 / 5:42

לאם הודתה באי הצלחת קידום חוק ההסגרה, זאת לאחר שגל המחאות נגדו הוציא לרחובות מיליונים מאזרחי הונג קונג. ביוני האחרון אמרה לאם למפגינים כי תשעה את הצעת החוק, אך הם בתגובה קראו להתפטרותה. לאם הדגישה בהצהרתה כי החוק לא יעלה מחדש במועצה המחוקקת

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

מנהיגת הונג קונג קארי לאם, אמרה היום (שלישי) כי קידום הצעת חוק הסגרת אזרחי הונג קונג לסין לא צלח, כי החוק "מת" והודתה כי עבודת הממשלה עליה הייתה "כישלון חרוץ". בהצהרתה הוסיפה לאם כי "יש עדיין ספקות לגבי כוונתה של הממשלה או דאגתה להפעיל את ההצעה מחדש במועצה המחוקקת" והדגישה כי הדבר לא יקרה.

הצעת החוק הציתה את אחד המשברים הפוליטיים החמורים בתולדותיה של הונג קונג, כשמיליוני אנשים הציפו את רחובותיה במחאה על החוק השרירותי - שאם היה עובר, אזרחי הונג קונג היו מוסגרים לסין בכדי לעמוד לדין במקרה של ביצוע עבירה. ביוני האחרון הגיבה לאם למחאות הענק על ידי השעיית ההצעה, אך מהלך זה לא הצליח להרגיע את המבקרים, שהמשיכו להפגין ואף קראו להתפטרותו של לאם.


לקריאה נוספת:
סין לבריטניה: "הסירו את הידיים שלכם מהונג קונג"
מחאה אלימה נגד סין: מפגינים השתלטו על הפרלמנט של הונג קונג
היום שאחרי החומה: כשעשרות רחפנים של "צבא חמאס" יחדרו לישראל

מנהיגת הונג קונג קארי לאם. רויטרס
מנהיגת הונג קונג, קארי לאם/רויטרס

הצעת החוק והמחאה נגדה הובילו למתיחות בינלאומית בין בריטניה וסין. בשבוע שעבר קראה סין לבריטניה "להסיר את ידיה" מהונג קונג, לאחר שמנהיגי השמרנים הביעו במפגינים. בעקבות הדברים, זימנה לונדון את השגריר הסיני לשיחת הבהרה, עם החרפת המשבר הדיפלומטי סביב הקולוניה הבריטית לשעבר.

שר החוץ של בריטניה ג'רמי האנט - אחד משני המועמדים להיות ראש הממשלה הבא - כי על בייג'ינג לא להשתמש בהפגנות כתירוץ לדיכוי המחאה והזהיר מפני "השלכות חמורות" אם היא תפר את תנאי ההסכם עם בריטניה על העברת העיר לשליטתה לפני שני עשורים.

דבריו הלהיטו את הרוחות בסין, שהגיבה בזעם. "נראה שהוא חולם על התהילה החולפת של הקולוניאליזם הבריטי", אמר דובר משרד החוץ של סין גנג שואנג, שגינה את "התערבותה בעניינים של מדינות אחרות". הוא הוסיף: "אני צריך להדגיש מחדש כי הונג קונג חזרה עכשיו למולדת".

בהמשך, האנט ריכך את הטון ואמר כי הוא רוצה להיות "החבר הטוב ביותר של סין". גם יריבו במרוץ, בוריס ג'ונסון, הביע תמיכה במפגינים בהונג קונג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully