וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "איראן עושה הרבה דברים רעים, עליה להיזהר"

8.7.2019 / 8:32

נשיא ארה"ב איים על טהראן אחרי שזו הודיעה כי תעלה את רמת האורניום המועשר: "לא נאפשר לה להשיג נשק גרעיני". באיראן מבהירים: "לא מחפשים מלחמה עם שום מדינה"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הזהיר הלילה (שני) את איראן שעליה "להיות זהירה", אחרי שהכריזה על שורת צעדים נוספים לצמצום מחויבויותיה להסכם הגרעין, בהם העלאת האורניום המועשר לרמה גבוהה יותר מזו שמותר לה במסגרתו. טראמפ, שפרש מההסכם בשנה שעברה, רוצה לפתוח במשא ומתן על הסכם חדש, אך באיראן מתעקשים שעליו להסיר קודם את הסנקציות שהטיל.

"אם אתה מעשיר (אורניום) למטרה מסוימת, ואני לא אגיד לכם לאיזו, זה לא דבר טוב", אמר טראמפ לכתבים עם יציאתו מהבית הלבן לביקור בניו ג'רזי. "עליהם להיות זהירים". לדבריו, "איראן עושה הרבה דברים רעים", אולם הוא לא פירט מעבר לכך. "הם רוצים שיהיו להם זכויות אוטומטיות לכלי נשק גרעיניים. איראן לעולם לא תשיג נשק גרעיני".

לקריאה נוספת בנושא:
ממשיכה לסגת מהסכם הגרעין: איראן הודיעה על הגברת רמת העשרת האורניום
עיראק רוצה לפרק את המיליציות השיעיות, אבל עלולה רק לחזק את איראן
איראן זועמת: ההשתלטות על המכלית היא מהלך הרסני, יגביר את המתיחות

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בשדה תעופה במוריסטאון, ניו ג 'רזי. יולי 2019. רויטרס
מבטיח להמשיך בלחץ על איראן. טראמפ, אתמול/רויטרס

איראן מכחישה שהיא מתכוונת לפתח נשק גרעיני, וטוענת שהיא נסוגה מהתחייבויותיה מאחר שהמדינות האירופיות החתומות על ההסכם - צרפת, גרמניה ובריטניה - לא עומדות בהבטחותיהן לפצות אותה על הסנקציות האמריקניות שחונקות את כלכלתה. באירופה גינו אתמול את איראן ודחקו בה לחדול מהפרות ההסכם, ראש הממשלה בנימין נתניהו הפציר בהן להעניש את טהראן, אולם בשלב זה הן לא תומכות בהפעלת המנגנון בהסכם הגרעין המאפשר להחזיר את הסנקציות.

במקביל, איראן מבהירה כי היא לא רוצה במלחמה עם ארצות הברית, אולם מזהירה כי היא "תגן על גבולותיה", כפי שעשתה כשהפילה את המל"ט האמריקני בחודש שעבר. התקרית הזו כמעט שהובילה לעימות בין שתי האויבות, אך טראמפ נסוג ברגע האחרון. "איראן לא מחפשת מלחמה עם שום מדינה", אמר היום הרמטכ"ל עבד רחים מוסאווי.

ביום חמישי השתלטו נחתים בריטים על מכלית נפט איראנית באזור גיברלטר. בעקבות זאת, אמר הבוקר שר ההגנה האיראני, אמיר חתמי, לטלוויזיה המקומית כי ההשתלטות המכלית הבריטית במפרץ הפרסי הייתה פעולה מאיימת ולא נכונה. בטהראן מכחישים כי המכלית הייתה בדרכה לסוריה והזהירו את לונדון שהם עשויים להגיב לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully