וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיטת הקרוסלה ומסלולי ההברחה: אישום ראשון בפרשת המסתננים בנתב"ג

8.7.2019 / 11:07

חוקרי המשטרה פענחו ארבע שיטות מתוחכמות שאפשרו לחברי הרשת הברחת אזרחים גאורגים. בין היתר, השתמשו חברי הכנופיה בסרטון הדרכה שמסביר כיצד לעקוף את סידורי האבטחה במקום. כתב אישום הוגש נגד ראש הרשת, דודי כהן. "השער הראשי של ישראל היה נתון בידי עבריין"

אחת הקבוצות שהבריחה אזרחים גאורגים לישראל דרך נתבג. אתר רשמי
קבוצת האזרחים הגאורגים המוברחים/אתר רשמי

השיטה - והפיצוח: חוקרי המשטרה פענחו ארבע שיטות שאפשרו הברחת אזרחים גאורגים לישראל דרך נמל התעופה בן גוריון. כתב אישום ראשון בפרשה הוגש הבוקר (שני).

על פי החקירה של היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433, ארבעה מסלולי הברחה שימשו את חברי הכנופיות. בשיטה אחת צוידו המיועדים להיכנס שלא כחוק בווסט צהוב ובתעודת עובד נתב"ג והם עברו הדרכה באמצעות סרטון בנוגע למעברים האפשריים במקום.

דרך אחרת הייתה "שיטת הכפיות" - שיטה שבה מוצמדים שני בני אדם על קרוסלה אשר עוברים את ביקורת הגבולות בצוותא כאדם אחד. דרך שלישית הייתה שיגור בלדר לגאורגיה. בחזרה לארץ, הבלדר היה זה שמחתים את הדרכון ומקבל את פתקית הכניסה לישראל. בתורו, הוא היה מעביר אותה לנוסע המוברח שמציג אותה. לאחר שהנוסע המוברח עבר דרך השער, הוחזרה הפתקית לבלדר אשר טען כי ישנה בעיה טכנית בשער ולכן נכנס אף הוא. כל בלדר קיבל אלף דולר על כל נוסע מוברח שהביא לארץ (חברי הרשת היו מקבלים עשרת אלפים דולר על כל נוסע ומפרישים אלף לבלדר).

לקריאה נוספת:
דרך עגלות הנוסעים, בעזרת עובדי קבלן: כך הבריחו מסתננים בנתב"ג
מחדל אבטחה חמור בנתב"ג: נחשפה רשת חשודים שהבריחה מאות עובדים זרים

שדה תעופה נתב"ג נוסעים טיסה. ShutterStock
נמל התעופה בן גוריון/ShutterStock

קבוצה נוספת פעלה כך שברגע שהנוסע היה יורד מהמטוס הוא היה מוברח לתוך כלי רכב של חברות נותני שירות בנמל התעופה ובעזרת הרכב היה מוצא דרך שער שלום - שער הכניסה לרכבי העבודה והשירות הפועלים בשטח האווירי בנתב"ג.

בתום החקירה המשטרה הצליחה לחשוף את כל הדרכים בהן השתמשו חברי כנופיות השונות שהבריחו גאורגים דרך נמל התעופה. הבוקר יוגש כתב אישום נגד ראש הרשת המרכזית, דודי כהן. החוקרים סבורים כי הרשת בהנהגתו הבריחה עשרות גאורגים לא מורשים.

עוד בוואלה!

המפקד ירה על מחבלים - ופגע בסא"ל מ': הכשלים בחאן יונס נחשפים

לכתבה המלאה
איש ביטחון של רשות שדות התעופה. אתר רשמי
אחד האזרחים הזרים המוברחים/אתר רשמי

על פי החשד, הכנופיה של כהן הפיקה סרטון הדרכה שמסביר כיצד לעקוף את סידורי האבטחה במקום. החוקרים נדהמו לנוכח ההיערכות המוקדמת של חברי הכנופיות שכללה ארגון ציוד כמו פרטי לבוש ותגי עובד שאפשרו את המעבר החופשי. הרשת בראשות כהן אף השתמשה בבלדרים.

"השער הראשי של מדינת ישראל היה נתון בידי עבריין זוטר שמצא דרך לעקוף את אמצעי הבקרה והביטחון והבריח במקרה זה מהגרי עבודה אבל באותה מידה היה אפשר להבריח גורמי פשיעה וגורמים הקשורים לבעיות ביטחוניות", אמר לוואלה! NEWS גורם בכיר במשטרה. בעבר אמר גורם אחר: "קיבלנו מידע מודיעיני לפני כמה חודשים על רשת שפועלת להברחת גאורגים לישראל. במהלך הפעילות התברר לנו שהרשת פעלה מאז 2017. מדובר בהברחה של מאות אנשים. הרשת הצליחה לגייס עובדים של חברות הפועלות בנתב"ג והם יצרו מעין מנהרה תת-קרקעית ששימשה כניסה לישראל".


(עדכון ראשון: 08:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully