וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל אבטחה חמור בנתב"ג: נחשפה רשת חשודים שהבריחה מאות עובדים זרים

17.6.2019 / 9:29

המשטרה עצרה שישה חשודים ועיכבה שמונה נוספים בחשד שהשתייכו לרשת שעסקה בהברחת אזרחים זרים לתחומי המדינה בניגוד לחוק. המעורבים, בהם עובדי חברות המספקות שירותים לנמל התעופה, פעלו באופן מאורגן ושיטתי כשלכל אחד מהם היה תפקיד מוגדר לסיוע בהברחה תמורת בצע כסף

שדה תעופה נתב"ג נוסעים טיסה. ShutterStock
נתב"ג/ShutterStock

שישה חשודים נעצרו לחקירה באזהרה ושמונה נוספים עוכבו היום (שני) בחשד שהשתייכו לרשת שעסקה בהברחת זרים דרך נתב"ג למדינת ישראל. בנוסף לכך, הם חשודים בביצוע עבירות לפי חוק כניסה לישראל וכן עבירות שעניינן שוחד, מרמה והפרת אמונים, קשירת קשר לפשע וקבלת דבר במרמה.

על פי החשד, המעורבים, כל אחד על פי חלקו, חברו בצוותא והוציאו לפעול במשך תקופה ארוכה הברחתם של אזרחים גיאורגיים לתחומי המדינה. חברי הרשת, בהם עובדי חברות המספקות שירותים לנמל התעופה, פעלו באופן מאורגן ושיטתי לאורך תקופה, כשהם מצליחים להערים על מנגנוני האבטחה במעברי הגבול בנתב"ג ומבריחים אזרחים גיאורגיים לתחומי מדינת ישראל מבלי לעבור במערכת בקרת הדרכונים והמעברים כנדרש על פי חוק. לכל אחד מחברי הרשת היה תפקיד מוגדר המסייע בהברחה תמורת בצע כסף כשהם פועלים להסוות את מעשיהם מעיני רשויות האכיפה.

עוד בוואלה! NEWS:
קללות, איומים, השפלות: החוקרים שהפכו את ההתעללות לשיטה
אונס, רצח וטרור: 40% מחברי הפרלמנט בהודו חשודים בפלילים
דיווח פלסטיני: השליח הקטארי נכנס לרצועת עזה עם כספי הסיוע

נתבג - נוסעים יציאה וכניסה  13.8.18. ראובן קסטרו
נתב"ג/ראובן קסטרו

היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433 פתחה הבוקר בחקירה גלויה בתום פעילות ענפה שנמשכה על פני חודשים. במהלך הפעילות, הצליחה המשטרה להתחקות אחר חברי רשת שעסקו בהברחות.

גורם במשטרה מסר כי "קיבלנו מידע מודיעיני לפני כמה חודשים על רשת שפועלת להברחת גאורגים לישראל. במהלך הפעילות התברר לנו שהרשת פעלה מאז 2017 מדובר בהברחה של מאות אנשים.
הרשת הצליחה לגייס עובדים של חברות הפועלות בנתב"ג והם יצרו מעין מנהרה תת קרקעית ששימשה כניסה לישראל".

הקצין הבכיר הביע חשש "כי אם הגאורגים הצליחו להיכנס זה יכול לשמש גם את גורמי טרור". במשטרה אומרים כי על כל הברחה קיבלה הרשת עשרת אלפים דולרים. במשטרה הוסיפו לחברי הרשת כי היו כמה שיטות שבעזרתן יצאו מהשטח האווירי בנתב"ג לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully