וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח פלסטיני: השליח הקטארי נכנס לרצועת עזה עם כספי הסיוע

גיא אלסטר יפעת רוזנברג

17.6.2019 / 2:17

בכלי תקשורת פלסטיניים דווח כי השליח מוחמד אל-עמאדי נכנס לרצועה דרך מעבר ארז והפקיד את 25 מיליון הדולרים מקטאר. זאת, על רקע המגעים על העברת המענק לידי 108 אלף משפחות בעזה. דיווח פלסטיני: ירי לעבר כוח צה"ל באזור חאן יונס, טרם דווח על נפגעים בתקרית

צילום: אמיר בוחבוט, עריכה: שניר דבוש

הכסף הקטארי הועבר - כל הדיווחים:

  • השליח הקטארי נכנס לרצועה דרך מעבר ארז והצטרף לסגנו
  • סכום כספי הסיוע - 25 מיליון דולר
  • הכסף יועבר ל-108 אלף משפחות בעזה
  • דיווח פלסטיני: ירי לעבר כוח צה"ל באזור חאן יונס

השליח הקטארי מוחמד אל-עמאדי העביר אתמול (ראשון) את כספי הסיוע לידי רצועת עזה - כך דווח בכלי תקשורת פלסטיניים. על פי הדיווחים, השליח הקטארי נכנס מוקדם יותר לרצועה דרך מעבר ארז והצטרף לסגנו, על מנת להעביר את 25 מיליון דולרים. המענק יחולק ל-108 אלף משפחות בעזה.

בעיתון "אל-קודס" דווח כי המשלחת הקטארית הייתה אמורה להגיע שלשום בלילה, אך חל עיכוב בשל המגעים שהתקיימו בכמה נושאים הנוגעים להכנסת הכסף. המשלחת הייתה אמורה לפגוש את הנהגת חמאס ולעדכן אותה בהתפתחויות האחרונות של המאמצים לייצוב וליישום הבנות הרגיעה. ברקע המגעים, ביום שישי דווח כי שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלדנוב הגיע לרצועה דרך מעבר ארז ושם ככל הנראה נפגש עם משלחת חמאס.

בתוך כך, בשעת לילה דווח בכלי תקשורת פלסטינים כי אנשי חמאס ירו לעבר כוח של צה"ל באיזור חאן יונס ברצועה עזה, והכריח אותו לסגת. טרם נמסרו פרטים נוספים על נסיבות האירוע. עד כה, לא דווח על נפגעים בתקרית. מדובר צה"ל מסרו שהם לא יתייחסו לדיווח.

עוד בוואלה! NEWS:
"חבי, זה אתה?": התאחד עם משפחתו 40 שנה אחרי שנחטף מהוריו
עובד פלסטיני בבית ספר נאשם בחטיפה ואונס של ילדה בת שבע
"מו"מ לחיסול החקלאות": החקלאים נגד הסכם הסחר עם ארה"ב

פלסטינים בתור לחלוקת כספים של קטאר ברצועת עזה 9 בנובמבר 2018. רויטרס
פלסטינים בתור לחלוקת הכסף הקטארי, בחודש נובמבר/רויטרס

ביום שישי האחרון השתתפו כ-6,500 פלסטינים בהפרות סדר אלימות שהתקיימו בגבול הרצועה, בהם 47 שנפצעו לפי נתוני משרד הבריאות בעזה. לפחות בשני אירועים נאלצו צלפי צה"ל לירות כדי לפגוע בפלסטינים שניסו לחבל בגדר המערכת החדשה ולבצע ירי לעבר פעילות חשודה במרחב שאסור לתנועת פלסטינים. במקביל, לפחות שבע שריפות פרצו באזור יישובי עוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה. צוותי כיבוי פעלו בגזרת המועצה האזורית אשכול בשלושה מוקדי שריפות ובגזרת המועצה האזורית שער הנגב בארבע שריפות.

בכיר חמאס חליל אל-חיה אמר בסוף השבוע כי "את ההבנות עם ישראל השגנו באמצעות חרב תהלוכות השיבה ורצון חזק להסיר את הכתר מעזה. אנחנו ממשיכים עם מלאדנוב, הקטארים והמצרים לחייב את ישראל לדבוק בהן, עסקת המאה נולדה מתה וסדנת בחריין נולדה כושלת ולא תימצא הדרך ליישומה".

(עדכון ראשון: 23:24)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההפגנות בגבול עזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully