וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חבי, זה אתה?": התאחד עם משפחתו 40 שנה אחרי שנחטף מהוריו

אלפי ילדים נחטפו בארגנטינה בתקופת הדיקטטורה הצבאית, וחבייר דרוקס מיאלצ'וק היה אחד מהם. רק בשנים האחרונות הוא החל לחקור את זהותו האמתית, וארגון זכויות אדם חיבר אותו אל דודו. "אף אחד לעולם לא יוכל להתחבק ככה"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

אדם שהוריו נחטפו על ידי שירותי המודיעין של ארגנטינה ב-1977 התאחד ביום חמישי האחרון עם משפחתו הביולוגית במפגש מרגש. חבייר דרוקס מיאלצ'וק היה רק בן ארבעה חודשים כשאביו ואמו ההרה נעלמו בבואנוס איירס, והוא אומץ על ידי משפחה שלא הכירה את הרקע שלו.

עם זאת, לפני כמה שנים, הוא החל להטיל ספק בזהות האמתית שלו וחיפש עזרה מארגון זכויות האדם "הסבתות של כיכר מאי". הארגון עוקב אחרי ילדיהם של מתנגדי משטר שנרצחו או הועלמו תחת הדיקטטורה הימנית של ארגנטינה, ששלטה במדינה בין 1976 ל-1983, ומחבר אותם עם משפחותיהם הביולוגיות.

אדם שהוריו נחטפו על ידי סוכני השירות החשאי הארגנטינאי ב -1977 מתאחד עם משפחתו 13 ביוני 2019. רויטרס
חבייר ודודו רוברטו, חמישי/רויטרס

דרוקס הוא הילד ה-130 שמזוהה על ידי הארגון, שערך לו בדיקות DNA. הוא הודה לדודו רוברטו, שלדבריו חיפש אותו בארבעת העשורים האחרונים. "החזרה של הזהות שלי היא, עבורי, הוקרה להורים שלי, תרופה לנשמה, סמל לזיכרון, לאמת ולצדק", אמר. "אם אני צריך לבחור רגע אחד, אין חשוב יותר מאשר להתחבק עם הדוד, שאחרי 40 שנה של חיפושים יכול לומר: 'האם זה אתה חבי?', להתחבק כמו שאף אחד מעולם לא התחבק לפני או יוכל להתחבק כך אחרי".

הוא הוסיף כי עכשיו הוא ינסה למצוא מידע נוסף על הוריו, חואן מנואל ואלנה. לא ברור מה עלה בגורלם אחרי שהם נחטפו. כ-30 אלף איש נרצחו על ידי החונטה במדינה.

עוד באותו נושא

ארגנטינה: אלפים הפגינו בבירה נגד אלימות כלפי נשים

לכתבה המלאה
אדם שהוריו נחטפו על ידי סוכני השירות החשאי הארגנטינאי ב -1977 מתאחד עם משפחתו 13 ביוני 2019. רויטרס
אדם שהוריו נחטפו על ידי סוכני השירות החשאי הארגנטינאי ב -1977 מתאחד עם משפחתו 13 ביוני 2019/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • ארגנטינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully