וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרך עגלות הנוסעים, בעזרת עובדי קבלן: כך הבריחו מסתננים בנתב"ג

17.6.2019 / 21:02

אנשי יחידת טוהר המידות של נמל התעופה הם שזיהו את מנהרת ההברחות מגיאורגיה. גורם ביטחוני בכיר אמר כי העובדים שנעצרו בחשד להברחה "בגדו באמון שניתן להם וביצעו פעולות פליליות". מעצרם של החשודים הוארך בהתאם לצורכי החקירה

היום העמוס בשנה בנתב"ג, 13 באוגוסט 2015. מגד גוזני
נתב"ג/מגד גוזני

כך פעלה השיטה: הפירצה הביטחונית אשר סייעה להברחת עשרות עד מאות מסתננים גאורגים לישראל דרך נתב"ג התאפשרה בזכות מעבר עגלות הנוסעים בטרמינל 3.

חברי רשת ההברחות של הנוסעים מגאורגיה, שנכנסו לישראל מבלי לעבור בבדיקת הדרכונים, נעזרו בעובדי קבלן שחלקם עוסקים באיסוף עגלות הנוסעים. העגלות מרוכזות בחניית עגלות בדופן הצפון-מערבי של טרמינל 3, והן מוכנסות בשרוול מיוחד אל אולם מסועי המזוודות הממוקם מאחורי דלפקי ביקורת הגבולות ומול עמדות קבלת מוצרי הדיוטי פרי, הנשמרים במחסני "פטור ושמור".

אנשי יחידת טוהר המידות של נתב"ג הם שזיהו את מנהרת ההברחות. חברי הרשת העסיקו כמה ממובילי העגלות שהיו אוספים את הנוסעים המוברחים, מלבישים אותם בחלק מהמקרים בסרבלים או במדי עבודה של סבלים וכך מכניסים אותם דרך המעבר לאולם הנכנסים, שם הם אספו את המזוודות מבלי שהחתימו דרכון או עברו את המכס. ביציאה המתין להם נהג מונית שמילט אותם סופית מנמל התעופה לדירה בראשון לציון.

עוד בוואלה! NEWS:
המשטרה לתושב פוריידיס שהתלונן על ירי: "אתה יכול לעבור לאיראן"
המתקפה על נתניהו משתלמת: ליברמן מתחזק משמעותית במגזר הרוסי
עם המוח והניבים במקום: ראש זאב בן 40 אלף שנה התגלה ברוסיה

"בהברחת העובדים הזרים נעשו מעשים פליליים באופן חד משמעי"

אחרי מעצר החשודים בהברחת האזרחים הגיאורגים למדינת ישראל, גורם ביטחוני בכיר בנתב"ג אמר היום כי "אין זיקה בין מעצר חברי רשת הברחת העובדים הזרים לישראל לבין תחום האבטחה בנתב"ג". על פי המשטרה, חברי הרשת שנחשפה היום, בהם עובדי חברות המספקות שירותים לנמל התעופה, פעלו באופן מאורגן ושיטתי לאורך תקופה, כשהם מצליחים להערים על מנגנוני האבטחה במעברי הגבול בנתב"ג ומבריחים אזרחים גיאורגים לתחומי מדינת ישראל.

"בהברחת העובדים הזרים נעשו מעשים פליליים באופן חד משמעי", הבהיר הגורם הבכיר בנתב"ג. "הייתה פה עבירה על חוק הכניסה לישראל שמי שאמון עליה זו רשות האוכלוסין". עם זאת, הוא אמר כי "אותם עובדים שביצעו את העבירות על החוק הם עובדים של החברות שפועלות בנתב"ג שבגדו באמון שניתן להם וביצעו פעולות פליליות כדי לעקוף את ביקורת הגבולות".

הערב הוארך מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון בהתאם לצורכי החקירה. מעצרם של שישה מהם הוארך עד ליום ה-23.06, מעצרה של חשודה הוארך עד ליום ה-20.06 ומעצרם של שני החשודים הנוספים הוארך עד ליום ה-19.06.

שדה תעופה נתב"ג נוסעים טיסה. ShutterStock
נתב"ג/ShutterStock

לדברי הגורם הביטחוני הבכיר, רשות שדות התעופה, באמצעות היחידה למניעת עבירות בנתב"ג, היא זו שזיהתה את הניסיון להברחת עובדים זרים מגיאורגיה והעבירה את המידע לגורמי המודיעין ולמשטרת ישראל. כמו כן הוסיף כי "במהלך כל התקופה מערך הביטחון והיחידה למניעת עבירות פעלו כתף אל כתף עם משטרת ישראל".

עוד ציין הגורם כי בנמל התעופה בן גוריון עובדים יותר מ 15 אלף עובדים - בחברות מסחריות, בחברות תעופה, בחברות שרותי קרקע ובמאות זכיינים. "מתן הרישיון לעבודה הוא תהליך מבוקר ומפוקח להפליא", אמר. "אדם שאינו זכאי לקבלת רישיון לא יוכל לעבוד בשטחים המוגבלים בשטח המבצעי של הנמל".

נתבג - נוסעים יציאה וכניסה  13.8.18. ראובן קסטרו
נתב"ג/ראובן קסטרו

"להחלטה על מתן רישיון עבודה בשטחים המוגבלים שותפים גורמי הביטחון, משטרת ישראל ואחרים. מי שניתן בו האמון לאחר הבדיקות הקפדניות הם אנשים שהורשו להיות בשטחים המוגבלים", הוסיף. "סביב מטוס פועלים המון גופים - החל ממתדלקים, מובילי המזון והמכונאים שמטפלים במטוס, כולם חלק מהצוות שניתן בו אמון לאחר הבדיקות הקפדניות".

הגורם הביטחוני הבכיר הסביר כי "אדם שקיבל את מידת האמון הראויה לעבוד במתחם מוגבל הוא עושה את עבודתו ואיש לא יראה אלא אם כן מערך מודיעין יתריע על כך, הוא עושה את עבודתו מבלי שמישהו חושב שהוא עלול לעשות מעשה פלילי".

לדבריו, "נתב"ג זו עיר ענקית וכאשר מתגלה פרצה היא תיסגר. הפרצה הזו יכולה להיות בכל ארגון. מחר זה יכול להיות ריגול מסחרי בכל חברה מסחרית ומחרתיים זה יכול להיות בגופי האכיפה בישראל, או בכל מקום אחר".

"יצרו מעין מנהרה תת-קרקעית"

על פי חשד המשטרה, המעורבים, כל אחד על פי חלקו, חברו בצוותא והוציאו לפועל במשך תקופה ארוכה הברחה של אזרחים גיאורגים לתחומי המדינה. לכל אחד מחברי הרשת היה תפקיד מוגדר המסייע בהברחה תמורת בצע כסף, כשהם פועלים להסוות את מעשיהם מעיני רשויות האכיפה.

גורם במשטרה מסר מוקדם יותר היום כי "קיבלנו מידע מודיעיני לפני כמה חודשים על רשת שפועלת להברחת גאורגים לישראל. במהלך הפעילות התברר לנו שהרשת פעלה מאז 2017. מדובר בהברחה של מאות אנשים. הרשת הצליחה לגייס עובדים של חברות הפועלות בנתב"ג והם יצרו מעין מנהרה תת-קרקעית ששימשה כניסה לישראל".

הקצין הבכיר הביע חשש כי "אם הגאורגים הצליחו להיכנס זה יכול לשמש גם את גורמי הטרור". במשטרה אומרים כי על כל הברחה קיבלה הרשת עשרת אלפים דולרים. במשטרה הוסיפו לחברי הרשת כי היו כמה שיטות שבעזרתן יצאו מהשטח האווירי בנתב"ג לישראל.

(עדכון ראשון: 17:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully