וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעיל השמאל אייבי בנימין יפצה את יאיר נתניהו בגין פוסט פייסבוק

בית משפט השלום בתל אביב קבע שהפוסט שהעלה בנימין, שבו נטען כי ראש הממשלה ביקש להוציא דרכון בדוי לבנו כדי לנהל חשבונות בנק פיקטיביים, מהווה לשון הרע. עם זאת, השופט ציין לטובה את התנהגותו של בנימין. סכום הפיצוי נקבע על 20 אלף שקלים

עריכה: טל רזניק

פעיל השמאל אייבי בנימין יפצה את בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, בסכום של 20 אלף שקלים - כך קבע היום (ראשון) בית משפט השלום בתל אביב. נוסף לכך, הוטל על בנימין לשלם הוצאות משפט בגובה 7,500 שקלים.

נתניהו הבן תבע את בנימין, ממארגני ההפגנות בפתח תקווה, בעקבות פוסט פייסבוק שפרסם ב-2016, ובו טען כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש להוציא דרכון בדוי לבנו כדי לנהל חשבונות בנק פיקטיביים. בתביעה נטען כי הפרסום של בנימין מהווה הוצאת דיבה, פגיעה בפרטיות וכן עוולה חוקתית לפי חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו. נתניהו תבע 140 אלף שקלים. השניים ניהלו הליך גישור אולם זה נכשל.

לקריאה נוספת:
"מושחתים הביתה": מהומה בדיון בתביעת הדיבה של יאיר נתניהו
"בגלל נסיעה חשובה": יאיר נתניהו ביקש לא להתייצב בבית המשפט

מפוצלת של אייבי בנימין ויאיר נתניהו. -, מערכת וואלה! NEWS
אייבי בנימין ויאיר נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, -

בכתב ההגנה שהגיש בנימין, באמצעות עו"ד גונן בן יצחק, נטען כי מדובר בתביעת השתקה. לדבריו הסיבה האמיתית להגשת התביעה של נתניהו הבן היא עתירה שהגיש בנימין לבג"ץ בדרישה לחקור את ראש הממשלה בפרשת הצוללות. בין היתר בנימין התבסס על כך שהפוסט שלו פורסם ב-18 באוגוסט 2016, ואילו נתניהו הגיש את תביעתו רק בספטמבר 2017: שנה לאחר פרסום הפוסט, אך כחודש לאחר הגשת בג"ץ הצוללות. לדבריו, מדובר בתביעה פוליטית וקנטרנית ובשימוש לרעה בהליך המשפטי.

בפסק הדין קבע היום השופט אבי שליו כי הפוסט אכן מהווה לשון הרע. הוא ציין לחיוב את התנהגותו של בנימין, שמעט לאחר הפרסום הציע למחוק את הפוסט ולפרסם התנצלות. עם זאת, עורך דינו של נתניהו, עו"ד יוסי כהן, ביקש כי נוסח ההתנצלות יקבע מפורשות שהדברים שפורסמו הם "שקרים הזויים חסרי כל בסיס", ואילו בנימין טען כי אינו יכול לקבוע זאת. עוד נקבע כי בנימין לא פרסם את הדברים במטרה לפגוע בנתניהו, ולכן בסופו של דבר נקבע סכום הפיצוי על 20 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully